Nieuwe uit het Noorden

"een luidruchtig mechanisch geluid bij koude start" dat klinkt niet als een kwaal die bekend is bij de IS 300h. Ik ben benieuwd wat het probleem precies is. Houd ons op de hoogte graag. En laat je niet afschepen!
Is dat niet het vvti pennetje dat vast is gaan zitten ?
De 2.5 liter van de 300h heeft toch ook vvti … offuhhh ? šŸ¤”
 
Is dat niet het vvti pennetje dat vast is gaan zitten ?
De 2.5 liter van de 300h heeft toch ook vvti … offuhhh ? šŸ¤”
Klopt, maar voor zover ik weet heeft dit blok dat (klassieke) probleem niet. Het kan zijn dat er olie op zit met de verkeerde viscositeit.
 
Inderdaad de nokkenasversteller, gaat uiteindelijk bij al die blokken rammelen, omdat hij niet meer vergrendelt. Kan niet direct veel kwaad.
Ketting overleeft normaalgezien de auto, dus die zal het niet zijn.
 
Inderdaad de nokkenasversteller, gaat uiteindelijk bij al die blokken rammelen, omdat hij niet meer vergrendelt. Kan niet direct veel kwaad.
Ketting overleeft normaalgezien de auto, dus die zal het niet zijn.
Maar dit is dan toch een garantiegevalletje dat onder de 10-jarige fabrieksgarantie valt? Dus zou gerepareerd moeten worden toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Als de auto recent bij een BOVAG-bedrijf gekocht is, zal het daar al onder vallen. De 10 jaar garantie dekt ook distributietandwielen, dus ook dat is gedekt, maar voorwaarde is wel dat de laatste beurt bij Lexus was.
Zorg wel dat de auto daadwerkelijk een koude start maakt bij de dealer!

Mijn eerdere post was niet bedoeld als ''Rijd maar lekker zo door!'', maar meer als: ''Geen zorgen, je motor ligt morgen echt niet ineens in puin'' :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Shifty, D43m0n en Bobusa
Bij de ADG groep in Groningen (Lexus/Toyota dealerschap) gekocht met alle beurten afgetekend tot en met de laatste beurt. Heb de mevrouw van de administratie duidelijk gemaakt dat ie echt een koude start nodig heeft. Dus maandagmiddag breng ik hem zodat ze dinsdag de auto goed koud kunnen starten.

Waar ik bang voor ben is niet dat ie in puin loopt maar dat ze met een afscheeppraatje komen. Ik zal proberen voet bij stuk te houden.
i'll keep you posted.
 
Dat klinkt niet erg hoopvol.:rolleyes:
Is al eens meer over dealers geschreven op het Forum, goede en slechte ervaringen. Maar je hebt de auto bij hun gekocht en hebt garantie neem ik aan. Dus problemen moeten ze onder garantie verhelpen. Desnoods leg je het voor aan de monteur (Bert), denk dat hij er nog wel werkt (Vakman).
 
  • Leuk
Waarderingen: Shifty
Ik weet niet anders dat elke IS dat doet. Hoort idd net als de ketting niet goed op spanning staat maar heeft te maken met de olie die opgepompt moet worden. Heb dit bij IS en gehoord met zeer weinig km tot auto’s met meer als 3 ton op de klok. Maar ik ben ook geen monteur en even laten checken kan geen kwaad.
 
Heb als leenauto een ES300h, zal zo even kijken of die het ook doet. Ik denk van niet net 1350km op de klok.
Wel een leuke auto trouwens maar vind qua model de iS veel mooier.
:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Heb als leenauto een ES300h, zal zo even kijken of die het ook doet. Ik denk van niet net 1350km op de klok.
Wel een leuke auto trouwens maar vind qua model de iS veel mooier.
:p
De ES doet dat niet is ook een heel ander blok.
Als er echt wat mis is met jouw IS lost ADG dat op. Heb nu mijn tweede Lexus daar gekocht en 4 Lexussen daar in onderhoud gehad. Altijd goed. En als het niet goed was door wat dan ook dan lossen ze het altijd op.
De ES is wel een prachtige auto trouwens erg ondergewaardeerd vindt ik bij de Duitse concurrentie. Rijdt super erg zuinig en exclusief want je ziet ze helaas veel te weinig in het straatbeeld.
 
De ES doet dat niet is ook een heel ander blok.
Als er echt wat mis is met jouw IS lost ADG dat op. Heb nu mijn tweede Lexus daar gekocht en 4 Lexussen daar in onderhoud gehad. Altijd goed. En als het niet goed was door wat dan ook dan lossen ze het altijd op.
De ES is wel een prachtige auto trouwens erg ondergewaardeerd vindt ik bij de Duitse concurrentie. Rijdt super erg zuinig en exclusief want je ziet ze helaas veel te weinig in het straatbeeld.
De IS 300h heeft exact hetzelfde blok als de ES 300h zover ik weet. Dus die zou dat ook kunnen hebben. Ik denk dat het met name aan te dikke (verkeerde) olie viscositeit ligt. Er "hoort" 0W-20 te worden gebruikt (gematigd klimaat). Ik heb zelf in de IS in het verleden 5W-30 gehad (dealer) en in de winter hoorde ik toen wel eens een ratel bij koude start. Bij mijn huidige LS 600h ook eerder 5W-30 gehad en toen ook meer last van ketting geratel, na de switch naar 0W-20 was het weg. Dus het lijkt een olie probleem te zijn.
 
Laatst bewerkt:
De IS 300h heeft exact hetzelfde blok als de ES 300h zover ik weet. Dus die zou dat ook kunnen hebben. Ik denk dat het met name aan te dikke (verkeerde) olie viscositeit ligt. Er "hoort" 0W-20 te worden gebruikt (gematigd klimaat). Ik heb zelf in de IS in het verleden 5W-30 gehad (dealer) en in de winter hoorde ik toen wel eens een ratel bij koude start. Bij mijn huidige LS 600h ook eerder 5W-30 gehad en toen ook meer last van kettingratel, na de switch naar 0W-20 was het weg. Dus het lijkt een olie probleem te zijn.
Ik dacht dat dit blok anders lag en weet niet zeker of het exact hetzelfde is.
Maar idd met 0w20 zal het vast een stuk minder zijn
 
Heb als leenauto een ES300h, zal zo even kijken of die het ook doet. Ik denk van niet net 1350km op de klok.
Wel een leuke auto trouwens maar vind qua model de iS veel mooier.
:p
Een ES 300h als leenauto, daar is niks mis mee. Die heb ik ook een keer meegehad.
De garage had ā€˜em net nieuw binnen destijds. Een witte Fsport-uitvoering.
In de sportstand wil die wel optrekken :cool:, alleen de voorkant beweegt dan net iets meer dan bij de IS 300h.

Lexus Es 300h.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa