- 9 nov 2013
- 32
- 2
- 0
Intussen zo'n 8000km erop zitten met de IS 300h. 90% van de tijd gebruik ik de Normal stand. Vlug genoeg om vlot mee te komen en het verbruik binnen de perken te houden. Mijn vraag is, wat vinden jullie van de Sport stand? Ik gebruik het eigenlijk alleen soms bij een stoplicht om lekker vlot weg te komen of om wat sneller te accelereren op de snelweg. Wat mij tegen staat is dat het sturen ineens een stuk zwaarder wordt gemaakt, ongetwijfeld voor het sportieve gevoel, echter het komt op mij wat kunstmatig over. Ik had liever gezien dat het lichtere sturen uit de Normal stand ook in Sport gebruikt kan worden. Zou dit iets zijn wat door een dealer aangepast kan worden?
Daarnaast ben ik benieuwd wat onder de motorkap nou daadwerkelijk de verschillen zijn tussen Normal en Sport. Voor mijn gevoel lijkt hij in Normal alleen de 180pk van de benzinemotor aan te spreken en in de Sport stand helpt de elektromotor mee voor wat extra koppel (300Nm dacht ik?), ik weet niet of dit ook echt zo werkt?
Daarnaast ben ik benieuwd wat onder de motorkap nou daadwerkelijk de verschillen zijn tussen Normal en Sport. Voor mijn gevoel lijkt hij in Normal alleen de 180pk van de benzinemotor aan te spreken en in de Sport stand helpt de elektromotor mee voor wat extra koppel (300Nm dacht ik?), ik weet niet of dit ook echt zo werkt?