Olielucht

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Bonjour allemaal,

Ik ben met de comi aan gekomen in La douce France en de IS heeft het boven verwachting goed gedaan, had zeer mijn twijfels toen het geheel aangekoppeld voor de deur zag staan. Caravan is toch minimaal 1200 kg en 6,5 meter lang en dan valt de IS toch een beetje in het niet al is hij maar 40 cm korter dan de GS, kreeg een beetje medelijde met hem zeg maar, maar zoals gezegd hij deed het voortreffelijk. Alleen aan het einde van de reis ging het ietwat berg op, zo'n 6%, op de cruise terug naar z'n twee klom hij eerst nog naar de 5000 tpm, zakte dat gaande weg de klim terug naar 4000 tpm en de snelheid zakte ook terug. Tot hier alles normaal maar ik had het kanteldak open en nu rook ik wel een olie lucht en van mijn ervaringen, en niet al te beste mag ik zeggen, met MB sprinter met lekkende automaatbak dacht ik op te maken dat het om ATF olie ging. Alles gecontroleerd maar geen sporen van lekkage gevonden, wel iets te veel olie in de automaatbak volgens peilstok. Weten jullie misschien of hij dit er ergens eruit gooit als de druk of de temperatuur te hoog wordt? Oh en foto's kan ik vanaf hier niet uploaden doe misschien later, alhoewel ik vrees dat ik aangegeven wordt voor mishandeling als jullie ze zien :mrgreen:

Groet Rob
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Ik weet het niet, maar ik heb een jaar om er over na te denken. Eerst maar eens kijken waar de reis volgend jaar heen gaat, is richting de Alpen dan een extra koeler maar anders....Ik denk eerlijk gezegd niet dat een extra koeler helpt als er te veel slip in de bak is. Ook gelijk een foto van de combi :photo: , caravan naar de stalling en vakantie weer over, life's a bitch :zielig:
ATTACH]
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
gelukig dat de terug reis goed is gegaan.
wel een mooie combi maar is het niet mooier om de caravan in de zelfde kleur als de auto te spuiten met de zelfde velgen erop :D :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HEt is best wel een grappig gezicht zo! :) maar ben blij om te horen dat het goed is bevallen...

nogmaals ik vind de foto erg mooi zo..
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Nou mlcoolj, jij bent niet de enige ...ik heb in 2 1/2 week frankrijk sowieso geen ??n lexus gezien, buiten ??ntje op de snelweg tijdens de reis. Dus zelfs met een 8 jaar oude is200 kun je daar nog kopjes :O laten draaien. En ik dacht er moet toch iemand zijn die weer eens bevestigd dat een Lexus van alle markten thuis is. :-D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Rob zei:
Nou mlcoolj, jij bent niet de enige ...ik heb in 2 1/2 week frankrijk sowieso geen ??n lexus gezien, buiten ??ntje op de snelweg tijdens de reis. Dus zelfs met een 8 jaar oude is200 kun je daar nog kopjes :O laten draaien. En ik dacht er moet toch iemand zijn die weer eens bevestigd dat een Lexus van alle markten thuis is. :-D


Ik ben net terug van 3 dagen Disney. Op de eerste de beste parkeerplaats in la douce France gestopt, en ja hoor, staat naast me een IS220D.
Dat begon dus goed.
Verder geen Lexus meer gezien. Behalve in Disney zelf, daar stond dezelfde IS220D ook geparkeerd (overigens een Ier).

Maar idd, erg, erg veel bekijks. Er rijden blijkbaar weinig mooie wagens rond :D :D


Ik stond nog even in twijfel. Zelfde kleur interieur. Maar dan in leder. Had geen tijd genoeg om te swappen :p :p