- 9 jul 2011
- 51
- 0
- 0
Bonjour allemaal,
Ik ben met de comi aan gekomen in La douce France en de IS heeft het boven verwachting goed gedaan, had zeer mijn twijfels toen het geheel aangekoppeld voor de deur zag staan. Caravan is toch minimaal 1200 kg en 6,5 meter lang en dan valt de IS toch een beetje in het niet al is hij maar 40 cm korter dan de GS, kreeg een beetje medelijde met hem zeg maar, maar zoals gezegd hij deed het voortreffelijk. Alleen aan het einde van de reis ging het ietwat berg op, zo'n 6%, op de cruise terug naar z'n twee klom hij eerst nog naar de 5000 tpm, zakte dat gaande weg de klim terug naar 4000 tpm en de snelheid zakte ook terug. Tot hier alles normaal maar ik had het kanteldak open en nu rook ik wel een olie lucht en van mijn ervaringen, en niet al te beste mag ik zeggen, met MB sprinter met lekkende automaatbak dacht ik op te maken dat het om ATF olie ging. Alles gecontroleerd maar geen sporen van lekkage gevonden, wel iets te veel olie in de automaatbak volgens peilstok. Weten jullie misschien of hij dit er ergens eruit gooit als de druk of de temperatuur te hoog wordt? Oh en foto's kan ik vanaf hier niet uploaden doe misschien later, alhoewel ik vrees dat ik aangegeven wordt voor mishandeling als jullie ze zien :mrgreen:
Groet Rob
Ik ben met de comi aan gekomen in La douce France en de IS heeft het boven verwachting goed gedaan, had zeer mijn twijfels toen het geheel aangekoppeld voor de deur zag staan. Caravan is toch minimaal 1200 kg en 6,5 meter lang en dan valt de IS toch een beetje in het niet al is hij maar 40 cm korter dan de GS, kreeg een beetje medelijde met hem zeg maar, maar zoals gezegd hij deed het voortreffelijk. Alleen aan het einde van de reis ging het ietwat berg op, zo'n 6%, op de cruise terug naar z'n twee klom hij eerst nog naar de 5000 tpm, zakte dat gaande weg de klim terug naar 4000 tpm en de snelheid zakte ook terug. Tot hier alles normaal maar ik had het kanteldak open en nu rook ik wel een olie lucht en van mijn ervaringen, en niet al te beste mag ik zeggen, met MB sprinter met lekkende automaatbak dacht ik op te maken dat het om ATF olie ging. Alles gecontroleerd maar geen sporen van lekkage gevonden, wel iets te veel olie in de automaatbak volgens peilstok. Weten jullie misschien of hij dit er ergens eruit gooit als de druk of de temperatuur te hoog wordt? Oh en foto's kan ik vanaf hier niet uploaden doe misschien later, alhoewel ik vrees dat ik aangegeven wordt voor mishandeling als jullie ze zien :mrgreen:
Groet Rob