Onderweg vanuit Duitsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Was gisteren vanuit Duitsland terug aan het rijden naar huis.
Rijd op de linkerbaan bij veldhoven komt de auto naast mij ineens naar links.
we reden 100 km per uur gelukkig stuurde ik gelijk tegen anders was het misschien wel
anders afgelopen.
Wel veel schade niet goed te zien op de foto ik hoop dat hij niet technies totallos verklaard word.
De auto is uit 2007 maar rijdt nog als een zonnetje.
Het rare is dat ik heb links veel schade alleen niet de achterdeur maar wel de achterkant beschadigd
de voordeur de dorpel spadbord is naar binnen gedrukt de naad is voor een gedeelte weg tussen het spadbord en
de motorkap de voorbumper beschadigd en de velg aan de voorkant en er komt een vreemd geluid uit de voorkant
die verdwijnt als ik rem.
Houd jullie op de hoogte van de afhandeling moet hem woensdag wegbrengen voor de expert wil er zelf bijzijn als hij hem nakijkt.
Houd jullie op de hoogte.
Magnepan
 

Bijlagen

  • 20220819_132037.jpg
    20220819_132037.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 84
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: D43m0n, Henri27 en Erjee

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
het ziet er op de foto idd niet total loss uit, maar hoop het voor je dat het economisch herstelbaar is!
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik hoop ook dat het economisch herstelbaar is.
En anders ben ik de pineut hij is niet Total los.
Je krijgt nooit de waarde die je nodig hebt voor de aankoop van een andere is250.
En dan word het opknappen schat zelf tussen de 3 en 5 duizend euro.
Kijken wat het bedrag word van de expert.
Gr magnepan
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Was gisteren vanuit Duitsland terug aan het rijden naar huis.
Rijd op de linkerbaan bij veldhoven komt de auto naast mij ineens naar links.
we reden 100 km per uur gelukkig stuurde ik gelijk tegen anders was het misschien wel
anders afgelopen.
Wel veel schade niet goed te zien op de foto ik hoop dat hij niet technies totallos verklaard word.
De auto is uit 2007 maar rijdt nog als een zonnetje.
Het rare is dat ik heb links veel schade alleen niet de achterdeur maar wel de achterkant beschadigd
de voordeur de dorpel spadbord is naar binnen gedrukt de naad is voor een gedeelte weg tussen het spadbord en
de motorkap de voorbumper beschadigd en de velg aan de voorkant en er komt een vreemd geluid uit de voorkant
die verdwijnt als ik rem.
Houd jullie op de hoogte van de afhandeling moet hem woensdag wegbrengen voor de expert wil er zelf bijzijn als hij hem nakijkt.
Houd jullie op de hoogte.
Magnepan
Tjonge dat is ruk. Uiteraard goed te horen dat er geen lichamelijk letsel is maar die schade aan de auto is wel erg balen zeg. Hopelijk valt het mee maar het zal sowieso wel in de papieren lopen schat ik in. Bah.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
DE schade is tussen de 4500 en 5000 euro na overleg met de verzekering word het gerepareerd.
Het was te danken aan het feit dat de auto zeer goed onderhouden is.
NU minimaal een week wachten tot hij weer gerepareerd is.
Oeh, dat is fijn!

Was dat ook goedgelovigheid?
Of moest je goed onderhoud nog aantonen?

Sterkte komende week zonder je Lexus..

Die van mij staat momenteel ook in de spuiterij om een flinke kras weg te werken..

Heb ik een Renault Twingo als leenauto mee gekregen 😭😭😭
Wat een afgang als je daar gas mee geeft zeg!

Hopelijk weer snel je Lexus terug
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Een Twingo 😂. Dat ja even een verschil inderdaad. Ik kreeg een keer een Picanto mee (ik reed toen een Avensis). Ik dacht dat mijn voeten voorbij de koplampen staken.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.118
4
827
113
Ik ben blij dat de auto gemaakt gaat worden, er zijn veel te weinig Lexi op de Nederlandse wegen.

En mijn verhaaltje:
Mijn LS 600h had onderhoud hier bij Louwman Toyota in het dorp, kreeg ik een Aygo mee.
Nou, één voordeel heeft dat wel, je gaat je Lexus dan wel heel erg waarderen. (En je gaat medelijden krijgen met al die mensen die in die koekblikken rondrijden, of mag ik dat niet zeggen?)
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
DE schade is tussen de 4500 en 5000 euro na overleg met de verzekering word het gerepareerd.
Het was te danken aan het feit dat de auto zeer goed onderhouden is.
NU minimaal een week wachten tot hij weer gerepareerd is.
Gelukkig dat het gefixt kan worden .
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Nou dan hebben jullie allemaal pech kreeg een lamborghini mee.
rijdt klote en zuipt benzine.
nee hoor een renault megane met een drie cilinder turbo als de turbo bijkomt
gaat dat kreng als een tierelier das even leuk maar ja beter iets dan niets.
En het klopt als je de auto goed onderhoud ik ben nogal een poetser, en hij krijgt
op tijd zijn beurten dan gaan ze er anders mee om bij schade dan een auto die gebruikt
word als vervoermiddel en 1 keer per jaar een wasbeurt krijgt.
gr magnepan
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
424
63
Erg fijn dat ie gerepareerd wordt ipv op laten kopen voor de dagwaarde. Als zoiets bij de mijne zou gebeuren zou ik 1-2-3 niet weten wat ik dan terug zou kopen. Ja, mits ik geld zat had wist ik het natuurlijk wel, maar evengoed zit je er niet op te wachten als het moet.

Zou deze gunstige uitkomst, gezien de staat van onderhoud, door een verzekeraar/schade-expert gegund worden? Of is er een ongeschreven regel dat bij auto’s die minder vaak voorkomen en goed onderhouden zijn dat ze dan voor behoud gaan ipv vervanging?
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Dat laatste denk ik niet,maar ik denk wel dat ze kijken of jij de auto goed onderhoud,of dat je er
een puinhoop van maakt.
En je moet zorgen dat als de expert de auto gaat bekijken dat je aanwezig bent.
Die persoon heeft best wel begrip voor jou als je verteld hoe zuinig je op de auto bent.
Maar wel tot een bepaalt bedrag want hij moet het ook verantwoorden.
Ik denk zelf als een reparatie zeg 4500 euro kost en hij of zij denkt aan 4000 dan zou hij of zij
eerder overstag gaan bij een goed onderhouden wagen mits je zelf aanwezig bent.
Praten helpt altijd
En mocht je zelf veel om de auto geven zou ikzelf die 500 euro wel bijleggen.
Maar gelukkig was dit niet nodig in mijn geval.
gr magnepan
 
2 okt 2021
200
121
43
Een Twingo 😂. Dat ja even een verschil inderdaad. Ik kreeg een keer een Picanto mee (ik reed toen een Avensis). Ik dacht dat mijn voeten voorbij de koplampen staken.
Voordeel bij die wagens is dat je geen richtingaanwijzers nodig hebt, je steekt gewoon je linker of rechter arm even uit de zijruiten 😂
 
  • Haha
Waarderingen: Johno

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Hij wordt toch ook geleverd met draagbeugeltjes zo'n Twingo?
Dan kun je 'm gewoon in de trein meenemen en zo.
 
  • Haha
Waarderingen: Johno

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hij wordt toch ook geleverd met draagbeugeltjes zo'n Twingo?
Dan kun je 'm gewoon in de trein meenemen en zo.
ik dacht dat dat de Hyundai i10 was,
bij de Twingo is dat misschien als optie..

hij heeft wel andere beugeltjes... man man man....
Ik was toch wel erg nieuwsgierig of er nog wat te lachen viel als ik onder de motorkap keek, maar dat was een onderneming zeg... tjongejonge..

Nadat ik onder het dashboard geen beugel zag ben ik verder gaan zoeken.....:

Eerst moet je links en rechts een afdek kapje uit de grille halen, dan heb je daar 2 grendeltjes zitten die je naar buiten moet trekken, als je dat hebt gedaan kun je de kunststof motorkap naar voren trekken waardoor 2 pennen? uit een U-vorm getrokken worden, en je de kap in z'n geheel kunt optillen..

Wel kan dit maar een klein stukje, want je moet eerst de ruitensproeier slang los trekken, en dan zat het ook nog vast met een paar ''spanbandjes''
ik ben halverwege maar gestopt met mijn poging, want ik kon vanaf dat moment al niet meer verklaren waarom ik uberhaupt nog interesse had om eronder te kijken..

Als ik dan toch 1 positief ding mag noemen voor zo'n klein rugzakje, de stoel zat beduidend beter dan die van een Aygo.
(voor zover mijn ervaring over een kleine afstand tenminste)
 
  • Haha
Waarderingen: Frank2b

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Motortje zit achterin hè....
ik heb net even internet geraadpleegd, joh je hebt gelijk..

naja, dat ondersteund mijn verhaal dat ik halverwege ben gestopt toen ik die kap maar voor een klein stukje open kreeg, ik had toen idd nog geen motor gezien.
maar nu begrijp ik ook hoe dat kan :p

rijden met dat ding vond ik overigens een ramp.. had ik dat al gezegd?
dit zijn nou typisch de autotjes, (evenals de Aygo) waarmee de vrouw des huizes beter overweg kan dan ikzelf
 
  • Haha
Waarderingen: Johno
Status
Niet open voor verdere reacties.