Sinds gisteren hier aangemeld.
Ben begin 60 met een zeer uitgebreide motor- en auto bezit historie, heb inmiddels zo'n 100 auto's (veelal niet doorsnee typen), meestal Japans gehad en ben op dit moment nog in bezit van een kleine verzameling.
Begin dit jaar met verstand en eerlijk gezegd iets minder met emotie (gevoel was eigenlijk dat ik weer een sportieve / aparte SUV wilde.. maar wel met relatief lage onderhoudskosten en minimaal risico op mankementen en die combi is er eigenlijk nauwelijks..)
Daarom met wat minder belang hechtend aan het sportieve, een in nieuwstaat verkerende eind 2019 Facelift RX 450h President aangeschaft in een (vind ik) prachtige kleur combi.
Ter verbetering van het bochtengedrag zijn inmiddels een dikkere achter stabilisatorstang en wat bredere wielen/banden gemonteerd, (wel met zelfde ET waarde om de wiel lagers niet extra te belasten), het verbeterde effect op bochtengedrag is merkbaar.
Bovendien rondom spatlappen gemonteerd om wat dikker te maken en met de bredere wielen de zijkanten ietsje beter schoon te houden.
Paar plaatjes, 1e foto met de originele wielen, en daarna met de bredere wielen en gemonteerde spatlappen, maakt de auto misschien wat minder chique, maar vind ik wat stoerder
.
Ben begin 60 met een zeer uitgebreide motor- en auto bezit historie, heb inmiddels zo'n 100 auto's (veelal niet doorsnee typen), meestal Japans gehad en ben op dit moment nog in bezit van een kleine verzameling.
Begin dit jaar met verstand en eerlijk gezegd iets minder met emotie (gevoel was eigenlijk dat ik weer een sportieve / aparte SUV wilde.. maar wel met relatief lage onderhoudskosten en minimaal risico op mankementen en die combi is er eigenlijk nauwelijks..)
Daarom met wat minder belang hechtend aan het sportieve, een in nieuwstaat verkerende eind 2019 Facelift RX 450h President aangeschaft in een (vind ik) prachtige kleur combi.
Ter verbetering van het bochtengedrag zijn inmiddels een dikkere achter stabilisatorstang en wat bredere wielen/banden gemonteerd, (wel met zelfde ET waarde om de wiel lagers niet extra te belasten), het verbeterde effect op bochtengedrag is merkbaar.
Bovendien rondom spatlappen gemonteerd om wat dikker te maken en met de bredere wielen de zijkanten ietsje beter schoon te houden.
Paar plaatjes, 1e foto met de originele wielen, en daarna met de bredere wielen en gemonteerde spatlappen, maakt de auto misschien wat minder chique, maar vind ik wat stoerder
.
Laatst bewerkt:



. Maar zo heel af en toe, vooral als het rustig is op de weg, dan wil ik wel eens een keer goed doortrappen en dan snap ik wat je bedoelt met stabiliteit als het wat harder gaat. Zolang het rechtuit gaat; niets aan het handje. Maar zodra er bochten en wat hoogteverschil in de weg zitten wordt een IS250 op hoog tempo wat zweverig. M'n MX-5 wordt dan juist comfortabel en blijft stabiel
. 'k Heb geen race licentie overigens. Er zal best een ambitie sluimeren voor zoiets maar dat heb ik financieel nog steeds niet aangedurfd. Maar soms denk ik wel eens aan nog een MX-5 en dan die technisch in orde hebben/houden/maken in voor mijn part een rat-look of harlekin-look maar met verlaging, versteviging en een turbo/supercharger erop. 'k Zou er dan wel een hardtop op zetten om wat anoniemer achter het stuur te zitten 





