Opgesloten

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

MartinK

Nieuw hier
4 jan 2025
8
16
3
Hoi, sinds een week de eigenaar van een LBX Relax. Ik ervaar vrijwel dagelijks dat ik de auto niet uitkan of niet kan ontgrendelen van binnenuit of dat er geen passagier meer ik instappen. Alles nagelezen en geprobeerd. Met de sleutel, de drukknop, de hendel en de knoppen op het portier waarbij het vergrendellicht dus uit staat. Soms hoor ik de achterportieren klikken als ik aan de hendel trek. En dan ca 2 minuten gaat het weer gewoon goed. Wordt er gek van. Ik heb de advance optie.
Herkenbaar?
Martin

Hoi, sinds een week de eigenaar van een LBX Relax. Ik ervaar vrijwel dagelijks dat ik de auto niet uitkan of niet kan ontgrendelen van binnenuit of dat er geen passagier meer ik instappen. Alles nagelezen en geprobeerd. Met de sleutel, de drukknop, de hendel en de knoppen op het portier waarbij het vergrendellicht dus uit staat. Soms hoor ik de achterportieren klikken als ik aan de hendel trek. En dan ca 2 minuten gaat het weer gewoon goed. Wordt er gek van. Ik heb de advance optie.
Herkenbaar?
Martin
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik kwam erachter dat de deur niet openging, toen er fietser aankwam van achteren. Dat zal ook een sensor zitten.

• Leuk
Waarderingen: Flocare
Zelf heb ik sinds vorige week een LBX. Nu heb ik (ergens) gelezen dat er een deur beveiliging (sensoren) opzitten om beschadigingen of aanrijding te voorkomen en de deuren niet geopend kunnen worden. De auto moet vrij in de omgeving staan om de deuren te openen
In dat geval krijg je een visuele en audio waarschuwing, althans wel in mijn NX.

Herkenbaar?
Martin
Hou er altijd rekening mee dat er sensoren in de deur zitten om je auto niet te beschadigen. Die zorgen ervoor dat de deur niet open gaat. Zelf parkeer ik de LBX altijd in een 'open' ruimte om geen problemen hiermee te krijgen.
Je wordt soms wel een beetje moe van al die techniek maar het is en blijft wel prachtig spul

Hou er altijd rekening mee dat er sensoren in de deur zitten om je auto niet te beschadigen. Die zorgen ervoor dat de deur niet open gaat. Zelf parkeer ik de LBX altijd in een 'open' ruimte om geen problemen hiermee te krijgen.
Je wordt soms wel een beetje moe van al die techniek maar het is en blijft wel prachtig spul
De sensoren zitten in de spiegel (dacht ik) en het systeem is bedoeld voor de veiligheid van u en achteropkomend langsgaand verkeer (met name fietsers). Bij detectie kan de deur niet worden geopend. Ik vind dat op zich een uitstekende veiligheidsvoorziening.