Opvolger CT200h

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Mijn CT200h is aan vervanging toe vanwege gezinsuitbreiding. Ik wil meer ruimte in de auto om bijv. met gemak een kinderwagen etc. te vervoeren.
Ik denk dat de UX te klein is.
Is een IS een optie?
Of beter voor een NX gaan?

Verbruik vind ik belangrijk. Een NX zal meer gebruiken dan een IS lijkt mij. En een UX minder (spiritmonitor.de).
Ook wil ik graag draadloos gebruik maken van apple carplay/android auto. Nu is dat niet altijd standaard op een UX, IS of NX.
Er zijn wel diverse bedrijven die een module kunnen inbouwen waarmee je op het originele scherm, en met stuurbediening, gebruik kunt maken van draadloos apple carplay/android auto. Bijvoorbeeld https://www.caroptions.nl/products/carplaybox-lexus?variant=46710048751950

Zijn er mensen met ervaring met zo'n module? Of andere opties?
 

Digners

Nieuw hier
7 feb 2016
5
0
1
Beste AZ88, heb 2 jaar gelden via een "StartUp" een wireless module voor €35 gekocht. Module werkt perfect. Draadloos Android via stembediening ( toets links op het stuur bij UX) werkt perfect. Afgelopen zomervakantie veel plezier aan beleefd in Italie. Zoek eens op internet , module moet zeker voor aanvaardbare prijs te vinden zijn. Succes.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Beste AZ88, heb 2 jaar gelden via een "StartUp" een wireless module voor €35 gekocht. Module werkt perfect. Draadloos Android via stembediening ( toets links op het stuur bij UX) werkt perfect. Afgelopen zomervakantie veel plezier aan beleefd in Italie. Zoek eens op internet , module moet zeker voor aanvaardbare prijs te vinden zijn. Succes.


Dat is ideaal. Die plug je in de USB poort van de auto? Zou dat werken met ieder model?
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Wat de verschillen betreft tussen CT, UX en NX zou je het beste naar een dealer kunnen gaan waar ze een UX en een NX te koop hebben staan. (Een sedan is sowieso minder praktisch om groter dingen te vervoeren).
Verbaas je vooral over de kleine kofferbak van de UX, want het is meer een verhoogde CT, de ruimte is niet echt groter.

Maar ga vooral met een kinderwagen de auto’s bekijken en probeer waar het in past. Van de drie heeft de NX de meeste ruimte in de kofferbak.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Mijn CT200h is aan vervanging toe vanwege gezinsuitbreiding. Ik wil meer ruimte in de auto om bijv. met gemak een kinderwagen etc. te vervoeren.
Ik denk dat de UX te klein is.
Is een IS een optie?
Of beter voor een NX gaan?

Verbruik vind ik belangrijk. Een NX zal meer gebruiken dan een IS lijkt mij. En een UX minder (spiritmonitor.de).
De meest praktische en slimme auto is wellicht de Toyota Corolla Touring Sports. Die is véél ruimer dan een UX, praktischer dan een IS en veel zuiniger dan een NX. Het is alleen geen Lexus, maar qua interieur vind ik een nieuwere Corolla fraaier dan een oudere NX.
(Jammer dat er nooit een Lexus versie van de Corolla is gekomen).

Ik heb een IS en kan je vertellen dat een kinderwagen prima past achterin maar verder is de IS niet erg praktisch. De achterbank is niet erg ruim (dus de passagierstoel staat best ver naar voren om ruimte te geven voor de kinderstoel) en het inladen van je kind is door de lage daklijn niet ideaal. Ik neem dat ongemak graag voor lief omdat ik een achterwielaandrijver wil, maar de IS is niet de meest praktische auto dus.

Ook wil ik graag draadloos gebruik maken van apple carplay/android auto. Nu is dat niet altijd standaard op een UX, IS of NX.
Er zijn wel diverse bedrijven die een module kunnen inbouwen waarmee je op het originele scherm, en met stuurbediening, gebruik kunt maken van draadloos apple carplay/android auto. Bijvoorbeeld https://www.caroptions.nl/products/carplaybox-lexus?variant=46710048751950

Zijn er mensen met ervaring met zo'n module? Of andere opties?
Het mooist is het natuurlijk als Carplay / Android Auto er af-fabriek op zit en je het eventueel met een dongle wireless maakt. Zo'n module achter het scherm is natuurlijk een beetje een houtje-touwtje oplossing, helemaal als je 'm moet bedienen met de touchpad of touchcontroller van Lexus.
De IS heeft nooit Carplay gekregen en de NX pas vanaf het nieuwe model (vanaf 2021). Hier is ook weer de Corolla top want alle Corolla's met touchscreen kunnen bij de dealer een update krijgen voor Carplay / Android Auto.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Ik heb een IS en kan je vertellen dat een kinderwagen prima past achterin maar verder is de IS niet erg praktisch. De achterbank is niet erg ruim (dus de passagierstoel staat best ver naar voren om ruimte te geven voor de kinderstoel) en het inladen van je kind is door de lage daklijn niet ideaal.
ik had bij de gezinsuitbreiding een A4 Avant. Best wel praktisch en die kon ook de (vakantie)bagage verstouwen. Niet geheel vrijwillig heb ik afscheid genomen van die praktische stationwagon om een minder praktische IS te kopen. Daarvan kan zelfs de achterbank niet in delen neergeklapt worden. De eerste paar zomervakanties heb ik met zo'n spuuglelijke dakkoffer gedaan. Een hoop herrie erbij op de snelweg en een hoger verbruik, maar ik reed wel in een fijne (betrouwbare) auto. De kinderwagen werd na anderhalf/twee jaar al vervangen door een buggy. Weer drie jaar later ging die buggy niet meer mee en de dakkoffer kon toen ook thuis blijven.

Het is er bij ons bij 1 gebleven. Dat ging in de vakanties prima met een dakkoffer. Geen idee hoe jullie plannen zijn @AZ88 maar ik wil er maar mee aangeven dat de kleine maar korte tijd (anderhalf jaar of zo) in de kinderwagen zit om dan al prima in de buggy te kunnen zitten. Onze kleine spruit is van het autostoeltje naar de zitverhoger gegaan om niet veel later zelfstandig op de achterbank te kunnen zitten zonder verhoger, allemaal in de IS.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Is het niet zo dat de NX met de facelift (2018 model) Apple carplay/ Android auto heeft gekregen? En niet pas vanaf 2021....? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88
2 okt 2021
200
121
43
Vreet die draadloze Apple Carplay/Android niet te veel aan de batterij van je mobieltje ? Zelf moet ik via kabeltje verbinden wil ik Apple Carplay gebruiken, maar ik vind dit niet storend
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Vreet die draadloze Apple Carplay/Android niet te veel aan de batterij van je mobieltje ?
Jep, daarom ie je het ook vaker in auto's die een wireless charging pad hebben voor de telefoon. Dan leg je je telefoon op de inductielader en blijft de accu toch op peil.
 

nigelvm

Hoort erbij
27 nov 2022
28
39
13
Vreet die draadloze Apple Carplay/Android niet te veel aan de batterij van je mobieltje ? Zelf moet ik via kabeltje verbinden wil ik Apple Carplay gebruiken, maar ik vind dit niet storend
Ik heb zelf ook draadloze Apple Carplay/Android Auto in mijn GS en het stroomverbruik op je telefoon is prima te doen. Naar mijn idee is het accuverbruik minder wanneer ik Android Auto draadloos gebruik dan wanneer ik mijn telefoon (en scherm) aan heb staan om daarop de navigatie te volgen ;)

Hoe dan ook heeft @R3D gelijk, een wireless charger of een plekje waar je je telefoon kan laden is altijd goed en voorkomt dat je accu leeg gaat in je broekzak.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dank voor de reacties. Vanmiddag een proefrit gemaakt in een NX. Een hele fijne wagen. Ook bij 130 op de cruise control, amper toeren en erg stilte aan boord.
En veel ruimte op de achterbank en in de kofferbak met deels dubbele bodem. Dat het een zware auto is merk je, maar niet storend. Ben wel benieuwd naar het verbruik ik de praktijk.

De UX is echt te klein. De IS waarschijnlijk ook, dan ga ik me ergeren aan de krappe ingang naar de kofferbak.

De verkoper attendeerde me nog op de LBX die vanaf Feb 2024 in de showroom staat. Volgens verkoper ruimer dan de UX, en best prettig geprijsd. Maar na googlen lees ik dat ie op het platform van de yaris cross staat en nog kleiner is dan de UX. Advies van de verkoper met een korreltje zout genomen dus.

Corolla Touring Sports heb ik eerder in gereden. Helaas merk je dat je verwend bent met Lexus want de afwerking is veel minder, en ook de rust aan boord (veel rol-, wind,- en motorgeluid). En de stoelen zaten niet fijn. Ook de sportstoelen van de GR niet. Jammer, want ik vind het wel een erg mooie auto!

Volvo v60 en MB C klasse estate staan ook nog op het lijstje (en ook al in gereden), maar toch trekt Lexus me meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Lexus4me

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik rij sinds april van dit jaar een 2017 NX, daarvoor had ik een IS300h. Het verbruik van de NX ligt zeker hoger dan dat van de IS maar dat kan ook niet anders; bijna 300kg zwaarder, flink hoger en groter, dus hoger verbruik.
Verder is het geen auto die uitnodigt tot sportief rijgedrag, rustig met de flow mee is prettiger. Gemiddeld is mijn verbruik vanaf april tot nu (bijgehouden in Spritmonitor) 1:13.....dat kan nog wel iets zuiniger denk ik maar verder dan 1:14 a 15 (en dan moet ik erg mijn best gaan doen) gaat dat niet komen.

Succes met de besluitvorming!
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Corolla Touring Sports heb ik eerder in gereden. Helaas merk je dat je verwend bent met Lexus want de afwerking is veel minder, en ook de rust aan boord (veel rol-, wind,- en motorgeluid). En de stoelen zaten niet fijn. Ook de sportstoelen van de GR niet. Jammer, want ik vind het wel een erg mooie auto!

Volvo v60 en MB C klasse estate staan ook nog op het lijstje (en ook al in gereden), maar toch trekt Lexus me meer.
Een beetje herkenbaar, ik ben me aan het oriënteren voor een opvolger want mijn wensen zijn specifiek, dergelijke uitvoeringen van een IS zijn niet veelvuldig geleverd dus ik zal geduld moeten hebben. Als ik dat niet zou hebben zou ik iets anders dan een Lexus kunnen proberen. Maar wat dan? Zo zat ik laatst in een Corolla Touring Sports want dat vind ik ook een mooi model met voor mij dezelfde dealer erachter. Maar een paar meter verderop stond een IS300h en toen ik daarin ging zitten voelde dat als thuiskomen. Volgens mij heb ik de Corolla TS al afgeschreven :unsure:

Wat is dan nog een alternatief? Alfa Giulia? Ik zat laatst in een jaar oude occasion (in een showroom) en daar liep het afdekklepje boven de asbak al niet soepel. Klinkt misschien gek maar er flitsen allerlei aannames door m’n hoofd heen en ik heb de Giulia ook al zo goed als afgeschreven. Een 3-serie, C-klasse schijnen fijne auto’s te zijn, maar niet minder storingsgevoelig dan een gemiddelde Audi (daar begin ik niet meer aan). Recente Volvo’s schijnen een twijfelachtige reputatie te ontwikkelen.

Er is dan nog een Aziatisch (Japans) model dat me zou kunnen interesseren: een Mazda 6 Sportbreak vanaf modeljaar 2018. En toch sta ik niet te popelen om naar zo’n auto te gaan kijken of het überhaupt lekker zit, want een Lexus vind ik gewoon een verdomd fijne auto, evenals de organisatie erachter. Een 2.5 SkyActiv-G met automaat en “de juiste opties” is wel te vinden, maar bijna net zo prijzig als een IS300h van dezelfde leeftijd met “de juiste opties”. Dan kies ik toch liever voor een Lexus, ondanks dat irritante infotainment.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Een beetje herkenbaar, ik ben me aan het oriënteren voor een opvolger want mijn wensen zijn specifiek, dergelijke uitvoeringen van een IS zijn niet veelvuldig geleverd dus ik zal geduld moeten hebben. Als ik dat niet zou hebben zou ik iets anders dan een Lexus kunnen proberen. Maar wat dan? Zo zat ik laatst in een Corolla Touring Sports want dat vind ik ook een mooi model met voor mij dezelfde dealer erachter. Maar een paar meter verderop stond een IS300h en toen ik daarin ging zitten voelde dat als thuiskomen. Volgens mij heb ik de Corolla TS al afgeschreven :unsure:

Wat is dan nog een alternatief? Alfa Giulia? Ik zat laatst in een jaar oude occasion (in een showroom) en daar liep het afdekklepje boven de asbak al niet soepel. Klinkt misschien gek maar er flitsen allerlei aannames door m’n hoofd heen en ik heb de Giulia ook al zo goed als afgeschreven. Een 3-serie, C-klasse schijnen fijne auto’s te zijn, maar niet minder storingsgevoelig dan een gemiddelde Audi (daar begin ik niet meer aan). Recente Volvo’s schijnen een twijfelachtige reputatie te ontwikkelen.

Er is dan nog een Aziatisch (Japans) model dat me zou kunnen interesseren: een Mazda 6 Sportbreak vanaf modeljaar 2018. En toch sta ik niet te popelen om naar zo’n auto te gaan kijken of het überhaupt lekker zit, want een Lexus vind ik gewoon een verdomd fijne auto, evenals de organisatie erachter. Een 2.5 SkyActiv-G met automaat en “de juiste opties” is wel te vinden, maar bijna net zo prijzig als een IS300h van dezelfde leeftijd met “de juiste opties”. Dan kies ik toch liever voor een Lexus, ondanks dat irritante infotainment.

Herkenbaar hoor. Volvo zit heerlijk met de juiste volledig instelbare stoelen. Ook vol met (veiligheids)opties. Maar je leest ook verhalen over vreemde storingen en dure reparaties. En zuinig zijn ze ook niet. Met een NX rij je zuiniger tijdens stadsritjes.

Mazda CX-5 zou nog een optie kunnen zijn maar als ik ze zie heb ik niet de intentie om eens een proefrit te maken.

Het liefst blijf ik bij Lexus, ik denk dat het een NX wordt. Maar ik zit dan wel gebonden aan een F-Sport, Luxury Line of President Line want ik wil niet zonder elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. Triple LED koplampen wil ik ook graag. Mark Levinson hoeft niet per se, ik vond de standaard audio in een Business Line ook wel prima. Infotainment is best irritant met zo'n mousepad en de onlogische indeling, maar dat gaat wel wennen. Er staat een blauwe te koop bij een welkbekend bedrijf, maar ik wil geen blauwe.
 
Laatst bewerkt:
2 okt 2021
200
121
43
Herkenbaar hoor. Volvo zit heerlijk met de juiste volledig instelbare stoelen. Ook vol met (veiligheids)opties. Maar je leest ook verhalen over vreemde storingen en dure reparaties. En zuinig zijn ze ook niet. Met een NX rij je zuiniger tijdens stadsritjes.

Mazda CX-5 zou nog een optie kunnen zijn maar als ik ze zie heb ik niet de intentie om eens een proefrit te maken.

Het liefst blijf ik bij Lexus, ik denk dat het een NX wordt. Maar ik zit dan wel gebonden aan een F-Sport, Luxury Line of President Line want ik wil niet zonder elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. Triple LED koplampen wil ik ook graag. Mark Levinson hoeft niet per se, ik vond de standaard audio in een Business Line ook wel prima. Infotainment is best irritant met zo'n mousepad en de onlogische indeling, maar dat gaat wel wennen. Er staat een blauwe te koop bij een welkbekend bedrijf, maar ik wil geen blauwe.
Is dat een saphir blauwe zoals die van mij ? Ben er benieuwd naar omdat ik in België nog geen enkele andere F-Sport met dezelfde kleur heb zien rondrijden
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Nog een vraag: als ik een 2018 of 2019 NX aanschaf dan heeft ie nog fabrieksgarantie.
Valt een navigatie update ook onder de fabrieksgarantie? Of een andere update van het multimedia systeem?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik zie niet hoe een nav-update iets met garantie te maken kan hebben, is niet kapot als de kaart wat ouder is toch? Je kan het in je aankoop onderhandeling meenemen maar dat is geen garantie denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88