Piepje achteruit uitschakelen

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Tot nu toe heb ik pas 1 ding kunnen ontdekken aan de IS200 wat me stoort en daar wil ik graag wat aan doen. Dat irritante piepgeluid als je in Reverse zit. Is dit op de een of andere manier uit te zetten (desnoods zekeringen eruit of kabels knippen). Als ik zo'n geluid wil koop ik een DAF 95...
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Ik weet niet hoe je hem uit kan schakelen. Maar ik ben een keer geweest dat ik hem had..
Sta voor een verkeerslicht te wachten, vergeten hem in de versnelling te zetten, groen, snel schakelen, piepje..... Howww, terug naar de vrij. En in de 1... Schrik je wel ff hoor. Je zou het piepje maar niet hebben en snel willen optrekken..
Maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden..
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
JA het is irritant, maar het heeft zeker een functie.. want voor het zelfde geldt staat er een kind achter terwijl je denkt datje naar voren wilt.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
boudi zei:
Die piep behoedde mij al enkele malen voor kennismaking met de achterwand van onze carport ;)

bij mij de betonnen wand van het parkeerdek :)

bij mij zet je hem vooral snel in zijn achteruit als ik de lex achteruit heb ingeparkeerd en later weer wil weg rijden...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Tja en dan hebben we een hele lijst met reacties van mensen die het piepje wel handig vinden... Ik vind het vooral gewoon heel irritant... Ik merk ook echt een bepaalde weerstand in de bak waar je doorheen moet duwen om hem in R te krijgen. Daarbij staat je pook wel erg ver naar links als je hem in R zet. Verschil tussen R en 1 lijkt me dus wel duidelijk. Dus van mij mag nog steeds dat piepje eruit... Of als ik weet waar het vandaan komt kan ik misschien het piepje vervangen door een lampje... Zou wat mij betreft ook al prima zijn...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Baas in eigen auto! ;)

Ik kwam dit tegen op 't net, dus wellicht de schroevendraaier uit 't vet..

"you will find its feed is part of the multiplex wiring going into the instrument cluster where the buzzer is located"
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Ik heb het meegemaakt met een maatje van me in zn touareg.
Aan het uitparkeren en word gebeld. Hij neemt op en zegt dat die later terug belt.
Vervolgens had die voor genoeg ruimte om uit het vak te komen, dus hij geeft flink gas om snel het vak uit te komen.
Maar we gingen mooi hard achteruit tegen de lantarenpaal!
Grapje koste hem een Bumper en een achterlicht.

Maargoed ik kan ook wel begrijpen dat je het een irritant geluid vind.
Ik zou zeggen zoek het speakertje op en haal daar het draadje uit.
Ff het werkplaats handboek doorspitten.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik denk niet dat het 1..2..3... zo makkelijk uit te schakelen is aangezien de buzzer in je snelheidsconsole zit.



maar als ik verder gaat zoeken is het wel in te stellen door de software eraan te hangen. aangezien je dit soort dingen zoals het plaatje hier beneden in kan stellen lijkt me. (naar 1 of 2 piepjes ofzo??)



ik weet niet of het echt mogelijk is maar volgens mij heeft KWP daar meer verstand van, die speelt wel vaker met die zooi ;) daar zou je het dan eff aan moeten vragen!
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ah ik hoorde mijn naam vallen...

Ik zag dat jouw auto van 5-2000 is, nu hangt het erom of jij obd1 of 2 hebt. Als jij een witte diagnose stekker hebt L bij je knieen zegmaar dan is er een grote kans dat het piepje uit te zetten is met de Toyota-Lexus diagnose kast. Heb jij nog een diagnose stekker onder de motorkap dan kan dit niet, maar ik zou even een belletje plegen met een Lexus dealer of zij dit uit kunnen zetten. Het is natuurlijk uiterst zonde om te gaan knippen in bedrading.
Het is soms ook zo (weet niet of het bij deze auto?s ook is) dat het piepertje van de achteruit dezelfde is van de verlichting als je die vergeet uit te zetten.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
hallo

dit piepje is wel degelijk uit te krijgen. Het was 1 van de dingen waar ik mij mateloos aan irriteerde toen ik de auto net had.

-als eerste moet je de omlijsting van je kilometer tellers weghalen met 2 schroefjes bovenin.

-daarna haal je de schroefjes los waar het klokkenpaneel mee vast zit

-vervolgens haal je allebei de stekkers los van het klokkenpaneel en verwijder je het klokkenpaneel.

Nu heb je een spanningszoekertje nodig. Als het goed is heb je de bovenste stekker nodig.
Zet de auto op contact en zet de auto in z'n achteruit. Nu alle draadjes meten en kijken of je stroom meet op 1 van de draden.
Als het goed is is het een rood draadje, dit is het draadje die gekoppeld zit aan de achteruit rij schakelaar.
Controleer of de stroom die je meet uit gaat als je de versnelling weer uit z'n achteruit haald en weer stroom meet als je hem in z'n achteruit doet.

Ik heb dit draadje doorgeknipt en vervolgens beide kanten goed ingetaped.

dan alles weer dicht bouwen en klaar ben je

hopelijk helpt dit voor degene die zich er ook aan irriteren :p
 
  • Leuk
Waarderingen: meeusenmichel

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
methode die je aangeeft werkt natuurlijk mbv doorknippen maar blijkbaar dus niet uit te zetten met de computer, het piepje kan handig zijn.. voor sommige dan :D
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
thx voor de info Phaebo

is er ook genoeg draad om ze weer te koppelen??
misschien voor de verkoop van de auto of iets dergelijks
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
jah als je het draadje niet te dicht bij de stekker afknipt kan je hem best makkelijk weer aan mekaar maken als dat ooit nodig is.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zelf zou ik wel een waarschuwing willen voor de achteruitrijversnelling.
Heb het al eens gehad dat de 1e niet goed inging en in de snelheid achteruit inschakelde.
Misschien vervangen door stil lichtsignaal?
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Ik heb nu sinds 3 weken mijn is200 maar nog nooit een piepje gehoord als ie in de R staat. waarscheinlijk dus een eigenaar gehad wat zich er net zo aan ergerde :D. ik heb dus geen piepje haha.