- 1 nov 2009
- 437
- 0
- 0
Nou hier zijn mijn belevingen over de proefrit van afgelopen Dinsdag in de CT 200 bij Lexus Groningen.
Ik had van Lexus Nederland een uitnodiging gekregen om de CT 200 te rijden. Geen probleem ik ben toen ook naar het Loo geweest en in de RX Hybride gereden. Dat viel mij tegen want dat is gewoon een zware bak die wat zuinig is gemaakt. Geen auto voor mij. Na ontvangst door Ignaat Teuben eerst aan de koffie in de showroom. Lekker relaxt en over Lexus gepraat. Ik zag een mooi dik boek op de tafel liggen van de LS 460 en vroeg of dat te koop was. Geen probleem zei Ignaat en haalde een nieuw boek voor me op en kreeg dit gratis mee. Kijk dat was een goed begin of niet. Verder met de proefrit, instappen en op start drukken met de sleutel in je zak. Alles licht op en het scherm kwam tevoorschijn. Het kleine pookje in D positie en dan wegrijden. Kind kan de was doen. Eerst elektrisch maar gauw kwam de motor er bij. Blijft wel een aparte gewaarwording. Meteen de snelweg op richting Veendam en ik moet zeggen niet echt snel maar wel snel genoeg. Wat mij wel meteen opviel was het lawaai van de motor bij optrekken en erg veel lawaai van de banden in de kasten maar daar over later meer. Eenmaal op snelheid werd het rustig aan boord. Ik had mijn zoon van 17 meegenomen en die heeft zich vermaakt met de muis en scherm. Een tip voor iedereen die moeite heeft met de handleiding op usb: neem een jonge vent mee die goed is met een Playstation, echt lache. In 10 minuten had hij alles gevonden in elk menu. Ik zag alles voorbij komen op het scherm en ja dan voel je weer oud met 50 jaar. Maar aan de anderen kant ook trots want die jonge knapen groeien gewoon op met een muis en menu's.
De CT is wel een meteen wegrijden auto, ik vond alles meteen en ook logisch gegroepeerd. Al die autotester van autoweek en autovisie hemelen alle VW's zo op maar dat kan ik me ook voorstellen. Die dingen zijn zo slaapverwekkend van binnen dat je alles wel meteen moet vinden. De CT geeft een mooi gevoel van binnen, Lexus waardig. Nu reed ik wel in de duurste uitvoering want de goedkoopste vindt ik te kaal en te veel op een Auris lijken. Er moet wel leer in en alle speeltjes daar rij je Lexus voor.
Dus op de snelweg en op de cruise is de CT erg stil van binnen maar zodra je even snel wilt inhalen zet de motor wel een keel op en dat viel me wel tegen. De 1800 cc is niet een stille motor. Dat hadden ze beter kunnen doen dmv een dubbel tussenschot in de motorruimte. Je moet erg aan de CVT wennen maar het oude DAF gevoel is er nog steeds als je wegrijdt. Verder mooie dikke spiegels om achter je te kijken. Stuurgevoel erg direct en echt BMW gelijk. mooi dit stuurwiel met heel lekker stuurgevoel, klasse. Veercomfort wel aan de stugge kant. Bij zuid-Broek eraf gegaan en binnendoor wet weggetjes genomen. Dan merk je wel dat het een stugge auto is net zoals een 1 Serie BMW. Zal wel modern zijn maar mij te stug. Eenmaal terug ben ik de snelweg weer op gereden en toen plankgas gegeven, mooi naar de 150 km/uur (Sorry Ignaat moest even haha) Dat leverde een blauw balkje op het scherm op met een verbruik van bijna 1 op 5! Terug rijden naar Groningen op de cruise genoten van de enorme bak herrie die mijn zoon had gevonden in de radio met Slam FM. Wat een geluid alle euro's zijn dat het waard.
Verder nog compleet elektrisch gereden op het industrieterrein, erg leuk maar je moet wel op eieren rijden om de motor uit te laten. Toen weer geparkeerd mbv de tv naar achteren, erg handig. Niet dat je de auto stukrijdt want zo lang is de CT niet. nog leuk na gepraat met Ignaat en naar huis in mijn LS 400. mijn zoon vroeg nog of deze ook elektrisch reed maar dat was gewoon de stille motor.
Conclusie in mijn ogen:
Mooie techniek om zuinig te rijden maar 1 op 26 zal moeilijk worden. Wij kregen 5.8 liter op de 100 op het scherm.
Erg mooi afgewerkt van binnen echt Lexus, handige muis en warm gevoel van binnen. Genoeg speelgoed in de menu's maar om dit tijdens het rijden te doen is niet voor mij. Uitzicht naar voren en opzij ok maar naar achteren en schuin naar achteren erg beperkt. Nu is de trend dat er steeds kleinere ramen in auto's komen dus daar moet je aan wennen. De stoelen zijn voor mij aan de kleine kant, zitting te kort. Ik ben 1.94 m en lange benen. De hoogteverstelling is ook weer zoals vele andere auto's: je kont gaat omhoog en de voorkant van de stoel zakt. Niet handig daarom moet elke auto ontwerper verplicht op bezoek bij BMW. Perfecte stoelen met een uitschuifstuk aan voorkant van zitting. Zo simpel en tegen geen kosten. Wel heeft de CT een lekkere lendensteun. Maar absoluut niet te begrijpen is het ontbreken van een compleet elektrisch verstelbare bijrijdersstoel. Dit is totaal Lexus onwaardig en knapte ik op af. Rechts gewoon een domme Toyota handverstelling en klaar. Mijn vrouw mag toch ook lekker zitten? Achterin te klein voor mijn gebruik, mijn zoon kon niet achterin zitten maar goed dat is niet anders.
Kofferbak erg ondiep maar wel bak eronder.
Armsteun in deur te laag, de handgrepen voelen erg goedkoop aan. Bij het dichtdoen van de deur toch een erg goedkoop blik geluid zoals elke Toyota Corolla. Dit moet beter. Bekerhouder geen klepje maar maakt niet uit hier kan allemaal zooi in best wel handig. Dan de banden, die Yokohama's gingen meteen de bak in. 17 inch 45 serie, keihard met geen comfort. Geen idee waarom tot 240 km/uur toegelaten banden onder een auto zitten die niet harder kan als 180 km/uur. Gewoon iets betere Michelins eronder. Zal een hoop herrie schelen en beter veergedrag opleveren. Ignaat zei dat er meer klachten over deze banden waren. goed een heel verhaal maar toch wel verrast door de CT, ik kan mij voorstellen dat mensen hiermee blij gaan worden. Hangt wel van je gebruik af want voor mij gelden andere regels. Ik ga graag met mijn vouwwagen erop uit en dat kan dus niet. De kleien kofferbak zit me ook dwars maar dat is persoonlijk. Verder het rustige karakter moet je aanstaan ik heb toch liever een dikke motor onder de kap. Als ik echt woon werk verkeer had en files met maar 14% bijtelling dan komt deze auto erg dichtbij dat wel. bij mij op mijn werk heb ik al enkele collega's weten te vinden die zich gaan verdiepen in de CT 200. Alles staat om die bijtelling tegenwoordig. Voor 210 euro per maand dit rijden dan doe je het goed toch. En een 1 Serie is vergeleken met de CT een auto van niks. (stuurt goed maar je hebt er niks aan als familie-auto maar dat vindt ik.)
Ik hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb verteld maar zoals zoveel dit is mijn mening. Ik rij voorlopig wel door in mijn LS 400 en maar kijken wat de toekomst brengt. Ik heb het leuk gevonden in Groningen en de typische Lexus ontvangst en behandeling als gast/klant doet mij weer goed. Daarom rij ik Lexus. En nog mooie folders op de koop toe plus een prachtig LS 460 boek, het kon niet op.

Ik had van Lexus Nederland een uitnodiging gekregen om de CT 200 te rijden. Geen probleem ik ben toen ook naar het Loo geweest en in de RX Hybride gereden. Dat viel mij tegen want dat is gewoon een zware bak die wat zuinig is gemaakt. Geen auto voor mij. Na ontvangst door Ignaat Teuben eerst aan de koffie in de showroom. Lekker relaxt en over Lexus gepraat. Ik zag een mooi dik boek op de tafel liggen van de LS 460 en vroeg of dat te koop was. Geen probleem zei Ignaat en haalde een nieuw boek voor me op en kreeg dit gratis mee. Kijk dat was een goed begin of niet. Verder met de proefrit, instappen en op start drukken met de sleutel in je zak. Alles licht op en het scherm kwam tevoorschijn. Het kleine pookje in D positie en dan wegrijden. Kind kan de was doen. Eerst elektrisch maar gauw kwam de motor er bij. Blijft wel een aparte gewaarwording. Meteen de snelweg op richting Veendam en ik moet zeggen niet echt snel maar wel snel genoeg. Wat mij wel meteen opviel was het lawaai van de motor bij optrekken en erg veel lawaai van de banden in de kasten maar daar over later meer. Eenmaal op snelheid werd het rustig aan boord. Ik had mijn zoon van 17 meegenomen en die heeft zich vermaakt met de muis en scherm. Een tip voor iedereen die moeite heeft met de handleiding op usb: neem een jonge vent mee die goed is met een Playstation, echt lache. In 10 minuten had hij alles gevonden in elk menu. Ik zag alles voorbij komen op het scherm en ja dan voel je weer oud met 50 jaar. Maar aan de anderen kant ook trots want die jonge knapen groeien gewoon op met een muis en menu's.
De CT is wel een meteen wegrijden auto, ik vond alles meteen en ook logisch gegroepeerd. Al die autotester van autoweek en autovisie hemelen alle VW's zo op maar dat kan ik me ook voorstellen. Die dingen zijn zo slaapverwekkend van binnen dat je alles wel meteen moet vinden. De CT geeft een mooi gevoel van binnen, Lexus waardig. Nu reed ik wel in de duurste uitvoering want de goedkoopste vindt ik te kaal en te veel op een Auris lijken. Er moet wel leer in en alle speeltjes daar rij je Lexus voor.
Dus op de snelweg en op de cruise is de CT erg stil van binnen maar zodra je even snel wilt inhalen zet de motor wel een keel op en dat viel me wel tegen. De 1800 cc is niet een stille motor. Dat hadden ze beter kunnen doen dmv een dubbel tussenschot in de motorruimte. Je moet erg aan de CVT wennen maar het oude DAF gevoel is er nog steeds als je wegrijdt. Verder mooie dikke spiegels om achter je te kijken. Stuurgevoel erg direct en echt BMW gelijk. mooi dit stuurwiel met heel lekker stuurgevoel, klasse. Veercomfort wel aan de stugge kant. Bij zuid-Broek eraf gegaan en binnendoor wet weggetjes genomen. Dan merk je wel dat het een stugge auto is net zoals een 1 Serie BMW. Zal wel modern zijn maar mij te stug. Eenmaal terug ben ik de snelweg weer op gereden en toen plankgas gegeven, mooi naar de 150 km/uur (Sorry Ignaat moest even haha) Dat leverde een blauw balkje op het scherm op met een verbruik van bijna 1 op 5! Terug rijden naar Groningen op de cruise genoten van de enorme bak herrie die mijn zoon had gevonden in de radio met Slam FM. Wat een geluid alle euro's zijn dat het waard.
Verder nog compleet elektrisch gereden op het industrieterrein, erg leuk maar je moet wel op eieren rijden om de motor uit te laten. Toen weer geparkeerd mbv de tv naar achteren, erg handig. Niet dat je de auto stukrijdt want zo lang is de CT niet. nog leuk na gepraat met Ignaat en naar huis in mijn LS 400. mijn zoon vroeg nog of deze ook elektrisch reed maar dat was gewoon de stille motor.
Conclusie in mijn ogen:
Mooie techniek om zuinig te rijden maar 1 op 26 zal moeilijk worden. Wij kregen 5.8 liter op de 100 op het scherm.
Erg mooi afgewerkt van binnen echt Lexus, handige muis en warm gevoel van binnen. Genoeg speelgoed in de menu's maar om dit tijdens het rijden te doen is niet voor mij. Uitzicht naar voren en opzij ok maar naar achteren en schuin naar achteren erg beperkt. Nu is de trend dat er steeds kleinere ramen in auto's komen dus daar moet je aan wennen. De stoelen zijn voor mij aan de kleine kant, zitting te kort. Ik ben 1.94 m en lange benen. De hoogteverstelling is ook weer zoals vele andere auto's: je kont gaat omhoog en de voorkant van de stoel zakt. Niet handig daarom moet elke auto ontwerper verplicht op bezoek bij BMW. Perfecte stoelen met een uitschuifstuk aan voorkant van zitting. Zo simpel en tegen geen kosten. Wel heeft de CT een lekkere lendensteun. Maar absoluut niet te begrijpen is het ontbreken van een compleet elektrisch verstelbare bijrijdersstoel. Dit is totaal Lexus onwaardig en knapte ik op af. Rechts gewoon een domme Toyota handverstelling en klaar. Mijn vrouw mag toch ook lekker zitten? Achterin te klein voor mijn gebruik, mijn zoon kon niet achterin zitten maar goed dat is niet anders.
Kofferbak erg ondiep maar wel bak eronder.
Armsteun in deur te laag, de handgrepen voelen erg goedkoop aan. Bij het dichtdoen van de deur toch een erg goedkoop blik geluid zoals elke Toyota Corolla. Dit moet beter. Bekerhouder geen klepje maar maakt niet uit hier kan allemaal zooi in best wel handig. Dan de banden, die Yokohama's gingen meteen de bak in. 17 inch 45 serie, keihard met geen comfort. Geen idee waarom tot 240 km/uur toegelaten banden onder een auto zitten die niet harder kan als 180 km/uur. Gewoon iets betere Michelins eronder. Zal een hoop herrie schelen en beter veergedrag opleveren. Ignaat zei dat er meer klachten over deze banden waren. goed een heel verhaal maar toch wel verrast door de CT, ik kan mij voorstellen dat mensen hiermee blij gaan worden. Hangt wel van je gebruik af want voor mij gelden andere regels. Ik ga graag met mijn vouwwagen erop uit en dat kan dus niet. De kleien kofferbak zit me ook dwars maar dat is persoonlijk. Verder het rustige karakter moet je aanstaan ik heb toch liever een dikke motor onder de kap. Als ik echt woon werk verkeer had en files met maar 14% bijtelling dan komt deze auto erg dichtbij dat wel. bij mij op mijn werk heb ik al enkele collega's weten te vinden die zich gaan verdiepen in de CT 200. Alles staat om die bijtelling tegenwoordig. Voor 210 euro per maand dit rijden dan doe je het goed toch. En een 1 Serie is vergeleken met de CT een auto van niks. (stuurt goed maar je hebt er niks aan als familie-auto maar dat vindt ik.)
Ik hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb verteld maar zoals zoveel dit is mijn mening. Ik rij voorlopig wel door in mijn LS 400 en maar kijken wat de toekomst brengt. Ik heb het leuk gevonden in Groningen en de typische Lexus ontvangst en behandeling als gast/klant doet mij weer goed. Daarom rij ik Lexus. En nog mooie folders op de koop toe plus een prachtig LS 460 boek, het kon niet op.

