- 12 okt 2008
- 1.275
- 1.173
- 113
Inderdaad, periode keuze is makkelijker als je met pensioen bent. Dat geld alleen voor mijzelf overigens, mijn vrouw werkt nog.Ik las iets over “pensioen”, dan kun je toch een andere periode kiezen?
Ik ben vaak naar Italië op vakantie geweest, door Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland is het allemaal prima te doen qua laaddrukte. Ik rij niet op zaterdagen. In Italië van bestemming naar bestemming is het bij de bekende Autogrill vaak erg druk tot zeer druk als je op zaterdag rijdt. Als er dan een laadpaal niet benut is, zet iemand z’n brandstof auto gewoon op die laadplek. Zo druk is het dan dat reizigers extra parkeerplaatsen “creëren”. Niet reizen op die wisseldagen (vrijwel altijd zaterdag) zal met een EV vast meer vrije laadplaatsen opleveren onderweg.
Ik rij liever niet op zaterdagen vanwege die enorme drukte en dan is er vaak wel een laadplek vrij hoor.
We starten onze vakanties nooit in het weekend, dan vraag je om ellende. Meestal dinsdag of donderdag als reisdag. Over het algemeen, afhankelijk van de bestemming, gaat dat stukken beter.