Radio adapter kabel.

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Ik ga mijn originele radio vervangen voor een JVC dubbel DIN. Nu vraag ik mij af of er een adapterkabel bestaat zodat ik n iet in de originele bedrading moet gaan knippen. Ik heb een IS200 van 2001 met originele versterker. Die wil ik ook behouden. Ik gebruik de tulp line outs van de JVC om deze aan te sturen. Ik heb een 18 polige stekker achterop de radio zitten waar ik een verloop van zoek naar ISO stekkers.
Het gaat om de linker stekker op de radio. Ik heb dus een male stekker nodig!

Foto-DKEWKL37.jpg


Wie weet of er zo iets te koop is? De dealer kan mij niet helpen en heeft alleen een verloopkabel voor een ander type radio.
 

BlackLex

Nieuw hier
18 nov 2011
5
0
0
Ik heb mijn originele cd-speler hier bij mij, en hij heeft dezelfde aansluitingen achteraan.
De 2 kleine stekkers heb ik in mijn nieuwe radio gestoken, en in de brede witte stekker, komt de kabel die achteraan in de versterker geplugd zit dacht ik.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
BlackLex zei:
Ik heb mijn originele cd-speler hier bij mij, en hij heeft dezelfde aansluitingen achteraan.
De 2 kleine stekkers heb ik in mijn nieuwe radio gestoken, en in de brede witte stekker, komt de kabel die achteraan in de versterker geplugd zit dacht ik.

Maar heb jij dan een 18 polige stekker? De meeste hebben een 20 polige of 15 geloof ik.
 

BlackLex

Nieuw hier
18 nov 2011
5
0
0
Gho, dat weet ik eigenlijk niet.
Ik weet gewoon dat ik een versterker naast mijn handschoenkastje heb zitten, en dat ik daar deze bypasskabel (na veel googlen) voor heb gekocht.
Als jij deze versterker ook hebt zitten, denk ik dat je met die kabel niet verkeerd kan zitten.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
BlackLex zei:
Gho, dat weet ik eigenlijk niet.
Ik weet gewoon dat ik een versterker naast mijn handschoenkastje heb zitten, en dat ik daar deze bypasskabel (na veel googlen) voor heb gekocht.
Als jij deze versterker ook hebt zitten, denk ik dat je met die kabel niet verkeerd kan zitten.

Ik heb die versterker er ook inzitten. Maar ik wil die blijven gebruiken, dus sowieso geen bypasskabel voor mij. Maar er zijn gewoon een paar verschillende radiotypes met verschillende stekkers en ik heb natuurlijk weer de minst vaak voorkomende. :X
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Ik heb me de afgelopen tijd ook geori?nteerd op een nieuwe radio + aansluitingen.

Als je je originele versterker wilt gebruiken, heb je volgens mij 2 opties qua kabels:

1. Beat-Sonic
http://www.beatsonicusa.com/beat-sonic-sla-90ad.html

2. Aanpassen van de Metra Toyota Interface (TYTO01) voor IS200 uit 2001. (kabel is voor 2002-2005)
http://my.is/forums/4898007-post1.html
(pas op, verzendkosten vanuit VS zijn schrikbarend hoog op ebay).

In de eerste instantie wou ik ook de originele versterker behouden. Ik koop nu voor het gemak de bypass, in de hoop dat de ingebouwde versterker van de radio net zo goed of beter is dan een 10jaar oude OEM versterker.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
BlackLex zei:
Ik heb mijn originele cd-speler hier bij mij, en hij heeft dezelfde aansluitingen achteraan.
De 2 kleine stekkers heb ik in mijn nieuwe radio gestoken, en in de brede witte stekker, komt de kabel die achteraan in de versterker geplugd zit dacht ik.

En dan bypass je de versterker en wordt die dus niet meer gebruikt. Overigens werkte dat bij mij ook niet.

Ik zit trouwens met hetzelfde. Ik heb ook zo'n 18-polige stekker achterop. Wil nu eerst eens even met wat losse kabeltjes gaan klooien of ik ?berhaupt de radio aan de gang krijg... Patriekske hier op het forum heeft me voorzien van een schema hiervoor. Ik wil ook de versterker werkend hebben in combinatie met een aftermarket Pioneer radio.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Ik denk dat ik een originele stekker met pinnetjes bestel die de versterker in gaat. Dan maak ik wel een complete nieuwe kabelboom tussen radio en versterker. Dat lijkt mij de mooiste oplossing is zodat ik niet in de originele bedrading moet gaan knippen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
heren, wil geen spelbreker zijn maar denken jullie aan de canbus van de radio naar de versterker.....
zonder complete canbus op de 18 polige connector positie 5 en 15 (rood geel en rood wit) gaat de versterker en eventuele navigatie niet worden aangstuurd.
dat is de rede dat die beatsonic kastjes er zijn of zoals sommige andere hier op het forum hun printplaat uit de oude radio ergens wegbouwen.
voor vragen hierover reply hier maar of stuur een pbtje.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Als je de tx+ en tx- bedoeld, die schijn je te kunnen "afdoppen" met 3 weerstanden en 2 zenerdiodes. Dat beep geluidje kan ik wel missen. Het enige wat ik me afvraag is wat de SGND is. Lijkt me een soort massa. Ik kijk dan naar het schema van 1999.1-2000.4 Dat is het enige schema met een 18 polige stekker op de radio.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Mark, dat kan inderdaad heb dit zelf nog nooit gedaan maar is het proberen waard.
Heeft de 8 speakerversie vanaf 6-2001 ook geen 18p stekker?
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Nee, daar zit ook al de 20 polige op. Maar ik ga wel een compleet nieuwe kabelboom maken van de radio naar de versterker. Dan hoef ik niet in de originele bedrading te knippen. En dan kan ik gewoon met originele stekkers werken.
Mocht het niet werken met die weerstanden en zenerdiodes, daan gaat de originele radio uit elkaar en dan verstop ik de printplaat wel ergens onder het dash.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Ik ben er uit! ALLES werkt! Ik heb de radio werkend gekregen op de versterker en de navigatie werkt ook gewoon. Die SGND aansluiting moet aan de massa, anders krijg je een enorme aardlus met een dikke brom tot gevolg. Op my.is.forums staat een link met de oplossing: http://my.is/forums/f103/altezza-is...nav-screen-work-w-o-factory-hu-solved-380675/

Ik alles aangesloten zo als daar staat en wat denk je? Het werkte niet. :X Ik moest de originele radio nog uit elkaar halen omdat m'n wisselaar vastgelopen was en ik wilde mijn CD's toch graag terug hebben. Zit ik op de hoofdprint te kijken hoe die TX bus daar zit, zie ik dat er geen massa op zit. Ik mijn miniprintplaatje weer uit de vuilnisbak gevist, massa eraf, aangesloten..........En toe werkte het allemaal! Het klinkt echt super met de originele versterker en speakers, dus ik ben blij dat die zijn blijven zitten.

Foto-86T3Z3UQ.jpg


Foto's komen er nog aan.

Gr Mark