Ramen blinderen

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ik wil de ramen van mijn CT gaan blinderen achter.
Dit omdat ik het mooier vind staan.
Nu had ik een mooi setje voor gesneden folie gevonden.
Maar heb dit ooit wel eens gedaan bij een Opel astra wat me toen veel moeite en gevloek had gekost.
Dus dacht ga nog een poging wagen na al die jaren.
Tot ik dit tegen kwam geen gekloot met water en last van bubbels onder de folie.
Dit zijn soort van panelen die ik nu heb besteld Solarplexius heet dat.
Ik zal wel foto's maken als ik het er in ga zetten hoop op een mooi resultaat (als ik de site mag geloven).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ado en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Mooi spul, en als je het zo ziet kan een kind de was doen, ben benieuwd, succes!!
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
ziet er heel makkelijk uit idd, bedankt voor de tip!
en het is zo te zien ook niet duur.

wat ik me wel afvraag, of het filmpje lijk je te zien dat de ''folie'' niet meebeweegt met beweegbare ramen?! dus de beweegbare achterramen kun je dan misschien niet meer als zodanig gebruiken?

EDIT: ik heb contact gehad met het bedrijf, de folie beweegt idd NIET mee met de ramen, je kunt beweegbare ramen met deze ''folie'' dus niet open en dicht doen. (althans niet zonder dat de boel er vermoedelijk uitwaait, of je raam alsnog ''dichtblijft'')
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Bedankt voor de tip Marco , heb ook gelijk voor de achterruit IS300h2016 besteld a E81,- .
Inderdaad ,zoals Henri al schreef, gaan de panelen niet naar beneden. Plus ik vind de achterramen geblindeerd het mooie zijprofiel te veel teniet doen en doet me denken aan de jaren 80 wagens met grijs kenteken. Maar ieder zijn smaak en wensen natuurlijk :)

Bij mijn mijn Lexus missen de achterbankhoofdsteunen , was gelijk zo verliefd bij de proefrit dat ik daar letterlijk overheen keek, dat gemis zal het paneel wat camoufleren plus voortaan kan de achterkant in de zon. Scheelt weer in binnenhitte.

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus Rijder

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Het klopt inderdaad de zijramen achter kunnen dan niet meer gebruikt worden.
Maar ja wanneer heb je die nu eigenlijk open?
Ik zit het er vaakste alleen in of met 2 (voorin).
En je hebt airco in de auto toch dus de keuze was wel snel gemaakt.
ook al had ik zelf toen ik het voor het eerst zag ook wel iets van das best lastig.
maar toch voor deze oplossing gekozen lekker makkelijk en herbruikbaar.

@ Willem had je ook nog 10% korting dan?
Ik kreeg na de site een paar keer te hebben bezocht een kortingscode voor 10% korting.

Denk wel dat je achteruit verwarming gewoon nog aan kan zonder hem te roosteren hahahaha.
zal toch wel getest zijn?
Zeker als je die filmpje bekijkt dan moet het wel goed onderzocht zijn.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Het klopt inderdaad de zijramen achter kunnen dan niet meer gebruikt worden.
Maar ja wanneer heb je die nu eigenlijk open?
Ik zit het er vaakste alleen in of met 2 (voorin).
En je hebt airco in de auto toch dus de keuze was wel snel gemaakt.
ook al had ik zelf toen ik het voor het eerst zag ook wel iets van das best lastig.
maar toch voor deze oplossing gekozen lekker makkelijk en herbruikbaar.

@ Willem had je ook nog 10% korting dan?
Ik kreeg na de site een paar keer te hebben bezocht een kortingscode voor 10% korting.

Denk wel dat je achteruit verwarming gewoon nog aan kan zonder hem te roosteren hahahaha.
zal toch wel getest zijn?
Zeker als je die filmpje bekijkt dan moet het wel goed onderzocht zijn.
Heb je natuurlijk wel gelijk in, maar toch is het een tekortkoming van het systeem, waar je met plakfolie geen last van hebt , en goed is om vooraf te weten
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Heb je natuurlijk wel gelijk in, maar toch is het een tekortkoming van het systeem, waar je met plakfolie geen last van hebt , en goed is om vooraf te weten
Dat is de overweging die je moet nemen.
Voor de mensen die besluiten het ook te willen nemen heb ik ook nog die 10% kortingscode zag hem net voorbij komen op mijn facebook pagina dus bij deze hier de code : sun22
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
volgens de track and trace zou het vandaag geleverd worden.
Ben benieuwd :cool:
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Nu had ik een mooi setje voor gesneden folie gevonden.
Maar heb dit ooit wel eens gedaan bij een Opel astra wat me toen veel moeite en gevloek had gekost.
Dus dacht ga nog een poging wagen na al die jaren.
Tot ik dit tegen kwam geen gekloot met water en last van bubbels onder de folie.
Dit zijn soort van panelen die ik nu heb besteld Solarplexius heet dat.

Ik neem aan dat de meeste "achterafbijkleuring" accessoires worden aangeschaft voor het "mooi". Dat is een kwestie van smaak en daarover kun je van mening verschillen. In mijn GS is er sprake van een lichte kleuring van de voorruit en de voorste zijramen, de achterramen en de achterruit zijn fractioneel donkerder, maar hebben bij lange na niet de donkerte die nu bij nieuwere auto's gangbaar is. Ik ben daar blij mee - de af fabriek aanwezige ruiten nemen al meer dan genoeg licht weg. Ik ben dus geen fan van gekleurde ruiten :)

Waar mijn interesse wel naar uitgaat is de mate waarin dergelijke voorzieningen UV straling uit het autointerieur kan houden en opwarming door zoninstraling van het interieur weet te beperken. Beide sites geven daar beperkt antwoord op: beide noemen waarden voor de hoeveelheid licht dat wordt doorgelaten maar hoe zich dat uit in minder binnen komende warmte laat men zich niet uit. Weet iemand ergens een site die daar wel informatie over heeft? Voor glas en kunststof gebruikt in brilleglazen en glas gebruikt in de bouwwereld is die wel te vinden, maar voor autotoepassing heb ik niets kunnen vinden. Bij auto's zal het waarschijnlijk een stuk gecompliceerder zijn omdat daar aanvullend aan allerlei veiligheidseisen dient te worden voldaan.

Overigens ben ik zeer geinteresseerd in de praktische ervaring met het aanbrengen.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ik ook!
Neem aan dat je hier het resultaat en/of je ervaring deelt?
Ja dat ga ik zeker doen!

Maar moet wel eerst binnen komen whahahahaha.
Nog niks geleverd vandaag hoop het morgen dan binnen te krijgen anders wordt het pas maandag gok ik
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Ja Marco, maar heb je wel in de mail op 'Volg hier uw bestelling' geklikt? Mijnes komt pas op do.12 mei, maar heeft het magazijn wel al verlaten. Mvg,
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
ik heb nu bericht dat hij bij Dpd is en onderweg
Dus hoop morgen maar ben bang van maandag
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Weet niet wat dit geintje zo kost maar mijn dochter heeft haar ruiten laten tinten bij professioneel bedrijf en zit er perfect in en was maar 175 euro.
Dus ook geen gehannes met losse tintplaten(als ik het zo mag noemen). Ook heeft ze er garantie op gekregen voor als het onverhoopt los zou laten.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ja zo kan het inderdaad ook laten doen :)
Maar ik wil meestal graag zelf knutselen dus vandaar dat ik dit gekocht heb.
En wil ik het er weer uit halen en later toch weer erin hebben dan is dit een mooie optie.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Klopt helemaal, maar met folie is het ook niet altijd even gemakkelijk. een goede folie die goed rekt en krimpt (met fohn) is belangrijk, Geen actionfolie dus en dan de bolling van de ruit. We hebben dit staaltje vakmanschap gezien en hoe het gedaan wordt en bij uitleg begrepen we het 100%.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco01

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Folie is trouwens in verschillende tinten te verkrijgen en dan is het aan de koper welke hij erop wil.
mocht men dit ook op voorraam en voorste portierramen willen dan is het wel verstandig om een tint te nemen die, als het erop zit, nog wel binnen de wettelijke marges blijft,zodat je bij controle van de politie het er niet af hoeft te halen en er een prent voor krijgt. Want dat is sneu geld.
 
2 okt 2021
200
121
43
Persoonlijk vind ik die voorgesneden panelen toch maar vervelend omdat je de achterste zijruiten niet kan openen, en zou ik voor kwaliteitsfolie kiezen, maar ja, ieder zijn meug uiteraard
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter