Rammel onderstel terhoogte van de moterkap/voorwielen

Jvrr

Actief
30 sep 2014
101
5
0
Hoi Forumleden,

Maanden lang komt er een zwaar gerammel van het onderstel vandaan ter hoogte van de moterkap/voorwielen als ik over klinkers rij en andere onregelmatige wegdelen.
Al 2x naar de Lexus dealer geweest en die zegt dat het los liggende spullen zijn. Ik en bijrijders zeggen dat het onzin is en na het verwijderen van alle losliggende spullen is het geluid er nog.

Ik blijf erbij dat het rubbers zijn van de stuur stangen.
Iemand anders nog een idee wat ik kan checken?

THANKS!!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
700
1
272
63
Speling op de fuseekogel(s)? Al geeft dat eigenlijk meer een dieper, bonkend geluid. Maar komt juist op klinkerwegen/oneffenheden ten gehore. Moet je toch wel fikse speling voor hebben opgebouwd (>1mm). Begint altijd heel stiekempjes, maar eenmaal begonnen wordt 't in relatief rap tempo steeds erger. Misschien herken je 't?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
169
28
28
Idd: remklauwen, fuseekogels en/of schokbrekers. Been there, done that. Vervangen en en nu zo stil als een nieuwe Lexus!
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
101
5
0
Het probleem is opgelost: Er zat speling op de stuurstang.(kniekoppeling als ik goed begreep) Deze hebben ze 180 gedraaid en het probleem is weg. Weer lekker stil toeren!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
309
61
28
Gekend probleem,de as tussen het stuurhuis en de stuurkolom,dacht 300?+btw voor een nieuwe.
Is veranderd design om dit te voorkomen
 

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
28
2
3
Ik ondervind dit nu ook met mijn CT200.. maar ik merk ook een speling bij stilstand. Als ik dan aan mijn stuur draai dan heb ik speling en een soort tikkend geluid..

heb ik hetzelfde probleem als hierboven?
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Bij gerammel en getik rondom het stuurhuis (bijv. rijden op slechte wegen) kwam ik het volgende tegen.
Er zijn 2 bouten onder je stuur, bij de stuurstang, die beetje los kunnen zitten na verloop van tijd. Het aandraaien van deze bouten kan dit probleem oplossen.
1. Onder het stuurhuis zit een kapje met 2 schroeven. Verwijder de 2 schroeven en verwijder het kapje. Onder het stuur zie je een bout met daarnaast een paarse streep. Draai deze bout aan (niet teveel en niet te hard, kijk ook uit voor de airbag). Bij getik rondom het stuurhuis kun je deze bout vaak nog 90 tot 180 graden aandraaien.
2. De andere bout zit achter het rempedaal. Verwijder de zwarte kap en draai zonodig de 2e bout aan. Meestal zit deze wel vast en kun je niet verder vastdraaien.

https://youtu.be/5A--qkKscZA
 

Bijlagen

  • 44972118_10216867158541917_5119295502923333632_n.jpg
    44972118_10216867158541917_5119295502923333632_n.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 4
  • 44942144_10216867157261885_5722749566336368640_n.jpg
    44942144_10216867157261885_5722749566336368640_n.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 5

Paul Rush

Nieuw hier
11 apr 2021
15
6
3
Sinds 3 maanden in het bezit van een 2012 CT LL van Lexusdealer Arnhem.
Ik hoorde op slecht wegdek(straatstenen) een rammel/bonk uit de stuurinrichting en bij stilstand het stuur licht naar links en rechts draaien een kleine speling met tikje.
De dealer besloot daarop de stuuras te vervangen. Dat is ongeveer drie weken geleden gedaan, geen bijgeluiden meer, top.
Ook hebben ze direct bij alle velgen lichte parkeerschade bijgewerkt.
Echter, nu voelde ik bij 100kmh een lichte vibratie in de hele auto, op en af, 10 seconden glijden over het asfalt, 10 seconden vibratie. Ik dacht aan uitbalanceren.
Dat heeft de dealer gedaan en nu is het perfect.
Weer een tevreden en blije CT/rijderšŸ‘.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n