Kruimelwerk.... Daar rekent Louwman steevast de hoofdprijs voor. Een bumper trek je in een paar minuten los, vooral als monteur, reflector eruit, nieuwe erin. Bumper erop en klaar. Men steekt een paar uur arbeid in hun zak. Hooguit een minuutje of 20 bezig.
De voorwaarden voor een leenauto waren er altijd al, daar ben ik eerlijk in en ik wist er dus ook van. Maar dit werd in de praktijk nooit nagestreefd, ik kreeg voor ieder wissewasje wel een leenauto mee. Geen probleem, aftanken of bijladen: ''nee hoor meneer''. Maar sinds een jaar of iets, heeft Louwman een totaal nieuwe koers. Je krijgt pas vanaf 1,5u werk een leenauto (wat al vreemd is, men gooit je namelijk voor de voeten dat het flink wat werk is en zéker 2,5u duurt, maar een leenauto kan niet, want het is te kort..) Ik was en ben behoorlijk ziek van de Lexus-service. Het werd steeds minder - behalve de facturen - en de toch al karige service voor zo'n premium merk, werd dus nóg slechter. Toen ik Louwman debiteurenbeheer op m'n dak kreeg, was ik er helemaal klaar mee. Auto is weg en nu gewoon een auto waar ik nooit 0,0 meer te maken hoef te hebben met die amateuristische Lexusdealers. Voor ik Lexus reed, had ik Zweedse wagens. Volvo, wat qua kwaliteit echt bedroevend is, maar vele malen klantgerichter. Kom maar langs meneer, we kijken er wel even naar, monteur belde zelf op, leverde zelf af, nam de beurt of reparatie ook zelf aan... Foutje? Dat maken we goed, gratis S90 als leenauto mee, we crediteren de vorige rekening. SAAB? We halen en brengen u wel even naar het centraal station. Lexusdealers? Bij wijze van: Een drupje ruitensproeiervloeistof bijvullen: ''Kunt u over 6 weken?'' Tja... Dat kan zelfs een verkoper die zit te appen nog wel voor mij bijvullen. Als je dan vroeg of je als vaste klant die daar duizenden euro's neergelegd heeft vanmiddag even kon komen, was er paniek in de tent... 10 minuten in de wacht en dan had men 1 specifiek tijdstip waarop je kon komen. Anders werd het hem niet..