Resetten ECU

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Heeft iemand toevallig ervaring met het (laten) resetten van de ECU? :baseball:
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Kan je dat ook niet zelf doen, door de accu voor een dag of zo los te gooien?

Maar ja dan heb je deze natuurlijk nog niet uitgelezen .. ;)
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hey Mic, bedankt voor je reactie,

Ja kan zelf, heb een handleiding voorbij zien komen op het net.
Accu losgooien is een methode maar dan reset je nog meer instellingen bijv van de radio.

Ben nu op zoek naar info mbt de wijze waarop de ECU leert van je rijgedrag en waar zich dat in uit. Misschien zijn er leden met ervaring op dit vlak ?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De accu los daar heb ik verder geen nadelige gevolgen aan gehad. Je moet inderdaad de ramen even opnieuw programmeren en de radio, maar dat is te overleven.

Om de ramen opnieuw te programmeren, moet je ieder raam afzonderlijk (dus bij de achterramen zelf en de passagiersplaats zelf (Dus niet vanaf het bestuurderspaneel), het raam iets laten zakken en weer omhoog doen. Dan de knop in de omhoogstand houden voor 10 seconden. Daarna werken alle ramen weer netjes vanaf de bestuurderspositie.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
zekering opzoeken met ECU er op.. 10 sec weg houden en klaar.. werkt bij OBD1 in ieder geval OBD2 weet ik niet
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou 2 zekeringen eruit trekken, volgens mij staat dat in zekeringskapje omschreven als EFI. Hierna is je ECU gereset. overige instellingen laat je dan weer intact.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Uitgeprobeerd en helpt echt :mrgreen:
Automaat reageerd beter op de stand van het gaspendaal en trekt langer door per versnelling.
Ben benieuwd hoelang dit zo blijft
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Voor degene die een sneller gasresponse willen hebben, clean your trottle gate! het heeft bij mij enorm veel geholpen mbt de reactiesnelheid van het gaspendaal.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Alan zei:
Voor degene die een sneller gasresponse willen hebben, clean your trottle gate! het heeft bij mij enorm veel geholpen mbt de reactiesnelheid van het gaspendaal.

Euhhhhh....... watte ???
Ik ben weer niet mee denk ik.... kan je wat meer uitleg geven ???? :worship:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik bedoel het schoonmaken van je gasklep :) Deze wordt na een tijd aardig vies :)

Je hoeft alleen je inlaatbuis los te halen en dan kom je bij je gasklep.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Zo even een reactie/vraag op een redelijk oud topic! Maar als je je accu er even uithaalt wat moet je dan opnieuw instellen? moet je dan ook een code hebben voor je radio en die aanmelden ofzo? Ik zou het geen probleem vinden als ik de radio zenders kwijt ben of die even opnieuw moet opzoeken evenals de telefoon want die is zo opnieuw gekoppeld :),
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Enkel de zenders en mss persoonlijke instellingen enzo.... voor de radio weet ik niet zeker
maar ik denk dat deze dan op je auto al geprogrameerd is... enkel als ie van voertuig veranderd zou je
dan eventueel een code moeten ingeven of bij de garage aan je auto laten 'koppelen'....
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Alan zei:
Ik bedoel het schoonmaken van je gasklep :) Deze wordt na een tijd aardig vies :)

Je hoeft alleen je inlaatbuis los te halen en dan kom je bij je gasklep.

Je bedoelt wss die zogenaamde vlinder stuk...
Tja bij de diesel gaat de inlaatbuis rechtstreeks in de turbo zoals dat bij mij het geval is..
Waar vind ik die throttlebody dan op de diesel versie ???
Bij mijn vorige auto kon ik er zeer gemakkelijk bij, maar bij de lexus zie ik niet direct iets herkenbaar..
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
oke dank! Ik kreeg al de indruk dat er al een koppeling is met het radio systeem en dat een code niet nodig is. ik ga vanavond even kijken of ik de ECU kan resetten :). Als het echt een zekering loshalen dan is het echt ideaal! Trouwens er wordt hierover over 1 en 2 zekeringen gesproken. Is het alleen de efi zekering? of zijn er 2 efi-zekeringen?