Review IS300h (Gen 3)

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
mlcoolj zei:
Very nice! Op naar de volgende! RC-F? :D
Even terug naar de CT200h daarin kun je niet schakelen alleen kan je kiezen of je in eco-norm-sportstand.
verder leuke review.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hube zei:
We doen ons best :)
Vanuit stilstand echter moet de auto het met een neuslengte afleggen tegen de IS250 en de RS200. Dat is dan ook voornamelijk omdat de motor nog moet aanspringen op het moment dat je vol gas geeft, waarbij hij bij de anderen al loopt.
Hube, slaat de motor in sportstand niet aan wanneer je stilstaat zoals bij de CT200h ?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Kopske zei:
mlcoolj zei:
Very nice! Op naar de volgende! RC-F? :D
Even terug naar de CT200h daarin kun je niet schakelen alleen kan je kiezen of je in eco-norm-sportstand.
verder leuke review.

??? Ik bedoel meer dat er CT's zijn met flippers aan het stuur om te schakelen maar als je die dingen gebruikt voel je niet dat de auto schakelt, je ziet wel op de display in de dash dat je van versnelling verandert, maar that's it... net zo voor de RX450h...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, die zijn ook meer voor het afremmen wanneer je met aanhanger rijdt geloof ik.

Kopske zei:
Hube zei:
We doen ons best :)
Vanuit stilstand echter moet de auto het met een neuslengte afleggen tegen de IS250 en de RS200. Dat is dan ook voornamelijk omdat de motor nog moet aanspringen op het moment dat je vol gas geeft, waarbij hij bij de anderen al loopt.
Hube, slaat de motor in sportstand niet aan wanneer je stilstaat zoals bij de CT200h ?

Volgens mij doet de CT dat ook niet. Wanneer je de sportstand selecteert en de motor altijd aan zou staan bij stilstand, zou dat het het hele hybride concept teniet doen. De auto weet namelijk niet dat jij van plan bent om snel op te trekken of staat te wachten. viewtopic.php?f=43&p=49749#p49454
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
mlcoolj zei:
Kopske zei:
mlcoolj zei:
Very nice! Op naar de volgende! RC-F? :D
Even terug naar de CT200h daarin kun je niet schakelen alleen kan je kiezen of je in eco-norm-sportstand.
verder leuke review.

??? Ik bedoel meer dat er CT's zijn met flippers aan het stuur om te schakelen maar als je die dingen gebruikt voel je niet dat de auto schakelt, je ziet wel op de display in de dash dat je van versnelling verandert, maar that's it... net zo voor de RX450h...
Sorry beetje een late reactie maar ik kan geen CT vinden met flippers :roll:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zitten er volgens mij ook niet in (Europa en USA hebben deze niet in de optie lijst staan herinner ik mij).

Marvin, je denkt aan jouw rit in de RX denk ik.
 

B-J

Hoort erbij
19 jan 2013
32
0
0
dan maar een nieuwe is250 importeren uit duitsland die gelukkig wel harder wil dan 200km/h
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou niet de is250 nemen vanwege dat die harder dan 200 kan, tenzij je in DLD woont natuurlijk. :)
 

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
De BMW 320d EDE met 165 pk is sneller... tja, ook 200 kg lichter maar toch. Maar goed wat hier verder niet genoemd wordt is de prijs en dat is natuurlijk een belangrijke. ?36k kaal is erg netjes en bij Lexus zit het qua opties toch altijd wel oke en betaal je je niet scheel voor de standaard zooi. Daarbij 20% bijtelling en dit jaar nog wegenbelastingvrij...

Tijd om m'n LS in te ruilen denk ik :D zal ie stiller zijn?
 

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
Ja maar dan praten we over een bijna 20 jaar oude auto. Je zou toch dat er steeds meer vooruitgang wordt geboekt? Natuurlijk kan die 4-cilinder niet op tegen de V8, maar qua aerodynamica enz. zou je toch denken dat auto's over het algemeen steeds stiller worden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Qua cw waarde is het vast beter geworden, maar in de auto's van vroeger zijn er vaak betere isolatiematerialen gebruikt, die vandaag de dag niet meer worden gebruikt vanwege het gewicht. Dus ja, ze zijn net zo stil maar dan met andere lichtere materialen. :) dus dat is al een grote vooruitgang. :) daarnaast zijn er diverse factoren die nvh bepalen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar qua aerodynamica enz. zou je toch denken dat auto's over het algemeen steeds stiller worden.
luchtweerstand:
IS300H: 0.27
LS400 (1994): 0.28

Die was destijds dus al uitzonderlijk goed. Daarnaast sandwich staal en ramen m.b.t. geluidsisolatie, alsmede pneumatische motorsteunen. Brandstofverbruik, milieueisen, veiligheid, gewicht en techniek zijn, als eerder aangegeven, een volstrekt ander verhaal. Daar zal 20 jaar winst zitten.

Btw, ben benieuwd of de IS300h over 20 jaar nog steeds vrolijk rondtuft :p