- 8 jul 2011
- 1.772
- 511
- 113
Lexusforum heeft afgelopen weekend de RC 300h mogen testen. De Radiant Red Metallic, RC 300h F-sport line stond ons op te wachten voor een stevige testrit. Het eerste wat ons opvalt zijn de uitbundige lijnen van de coup?, deze geven de auto een sportieve uitstraling. Na enkele rondjes om de auto komen we tot de conclusie dat het een zeer opvallend, maar ook prettig om naar te kijken uiterlijk betreft.
Wanneer we een kijkje nemen onder de motorkap valt ons op dat de 4 cilinder er erg bloot bij ligt, niet een paar kilo plastic die we tegenwoordig onder meeste motorkappen vinden. Er is uiteraard ook een hoop vrije ruimte om bij de RC F de V8 een plekje te kunnen geven. Aan het andere uiteinde van de auto vinden we een relatief ruime kofferbak, die zelfs nog ruimer kan worden gemaakt door de achterbank gedeeltelijk of helemaal weg te klappen.
Daarna is het tijd om eens van binnen te kijken. In ??n woord: Keurig! Mooie materialen, stevige sportstoelen, en veel leer. Twee minpuntjes zijn de nogal plastic middenconsole en radio, en de bereikbaarheid van de gordel. Deze bevindt zich zeker 10 centimeter achter de stoel waardoor deze lastig te pakken te krijgen is. Als alternatief kan de gordel door een lusje aan de stoel gehaald worden. Ziet er niet heel mooi uit, maar maakt het wel iets praktischer zolang je niet op de achterbank hoeft te zijn. Verder is de auto zoals het hoort bij een auto uit dit segment, stevige kuipstoelen en alles netjes binnen handbereik. Achterin lijkt de auto iets minder prettig te zitten voor iemand met benen, hier hebben we ons dan ook maar niet aan gewaagd.
Nu is het tijd voor power-on, de auto start geruisloos op zoals we dat gewend zijn van een hybride. Het stuur komt netjes naar je toe en je kunt wegrijden. Over het asfalt rijdt de coup? heerlijk rustig en comfortabel, over wegen met kinderkoppen en klinkers gaat het ondanks het sportieve onderstel ook nog opvallend smooth. Pas bij wat diepere kuilen in de weg merk je dat het een coup? met een stevig onderstel is. Bij snelheden tot zo?n 100km/h is de auto zeer stil. Geef je plankgas dan hoor je de 2,5 liter vierpitter, deze geeft een lekker sportief geluid. Hij gromt eigenlijk best lekker voor een vierpitter. En de performance? Echt snel is hij niet te noemen, voor een sportieve auto had hij net iets meer power mogen hebben. Het is zeker geen trage auto, maar hij mist de duw in de rug. Opvallend is wel de uitstekende wegligging, bochten neemt hij met gemak zonder veel over te hellen.
Al met al oogt de auto ontzettend fijn, doet hij veel koppen draaien en rijdt hij erg lekker. Helaas is hij niet geschikt om meer dan ??n volwassen passagier mee te nemen.
Met dank aan Lexus Breda voor het beschikbaar stellen van de auto.
Nog een kort filmpje dat we hebben gemaakt van de RC 300h
Wanneer we een kijkje nemen onder de motorkap valt ons op dat de 4 cilinder er erg bloot bij ligt, niet een paar kilo plastic die we tegenwoordig onder meeste motorkappen vinden. Er is uiteraard ook een hoop vrije ruimte om bij de RC F de V8 een plekje te kunnen geven. Aan het andere uiteinde van de auto vinden we een relatief ruime kofferbak, die zelfs nog ruimer kan worden gemaakt door de achterbank gedeeltelijk of helemaal weg te klappen.
Daarna is het tijd om eens van binnen te kijken. In ??n woord: Keurig! Mooie materialen, stevige sportstoelen, en veel leer. Twee minpuntjes zijn de nogal plastic middenconsole en radio, en de bereikbaarheid van de gordel. Deze bevindt zich zeker 10 centimeter achter de stoel waardoor deze lastig te pakken te krijgen is. Als alternatief kan de gordel door een lusje aan de stoel gehaald worden. Ziet er niet heel mooi uit, maar maakt het wel iets praktischer zolang je niet op de achterbank hoeft te zijn. Verder is de auto zoals het hoort bij een auto uit dit segment, stevige kuipstoelen en alles netjes binnen handbereik. Achterin lijkt de auto iets minder prettig te zitten voor iemand met benen, hier hebben we ons dan ook maar niet aan gewaagd.
Nu is het tijd voor power-on, de auto start geruisloos op zoals we dat gewend zijn van een hybride. Het stuur komt netjes naar je toe en je kunt wegrijden. Over het asfalt rijdt de coup? heerlijk rustig en comfortabel, over wegen met kinderkoppen en klinkers gaat het ondanks het sportieve onderstel ook nog opvallend smooth. Pas bij wat diepere kuilen in de weg merk je dat het een coup? met een stevig onderstel is. Bij snelheden tot zo?n 100km/h is de auto zeer stil. Geef je plankgas dan hoor je de 2,5 liter vierpitter, deze geeft een lekker sportief geluid. Hij gromt eigenlijk best lekker voor een vierpitter. En de performance? Echt snel is hij niet te noemen, voor een sportieve auto had hij net iets meer power mogen hebben. Het is zeker geen trage auto, maar hij mist de duw in de rug. Opvallend is wel de uitstekende wegligging, bochten neemt hij met gemak zonder veel over te hellen.
Al met al oogt de auto ontzettend fijn, doet hij veel koppen draaien en rijdt hij erg lekker. Helaas is hij niet geschikt om meer dan ??n volwassen passagier mee te nemen.
Met dank aan Lexus Breda voor het beschikbaar stellen van de auto.
Nog een kort filmpje dat we hebben gemaakt van de RC 300h