Road Top carplay installatie... Ruis!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boye
  • Startdatum Startdatum

Boye

Hoort erbij
17 okt 2023
33
19
8
Hoi, ik heb de Road Top carplay installatie gedaan. Eea werktmaar ook heb ik behoorlijke ruis op de audio, zowel bedraad als Bluetooth. Iemand enig idee?

Het is een 3IS met remote touch (joystick). Ik heb de premium audio met 10inch. Iphone 15 Pro.

De GND kabels verbinden lijkt niet uit te maken

Laatst bewerkt:
Weet je dat zeker?! Ik geloof niet dat je telefoon audio rechtstreeks naar de radio kan sturen terwijl die ook is verbonden met CP/AA.
Ja. Bij iPhone/CP in elk geval wel. Een keer met koffie of zo en deur aan deur vergelijken? Mijn telefoon kan meerdere Bluetooth verbindingen tegelijkertijd tijd aan. De draadloze verbinding gaat via wifi vanwege de benodigde bandbreedte maar gebruikt ook Bluetooth als helper op de verbinding tot stand te brengen.

Tja, ik houd het bij m'n CD wisselaar, dat is eenvoud met minimale conversie. MP3 320Kb/s is goed maar merkbaar minder (voor mij). En hoe meer apparaatjes en conversies hoe slechter het geluid. Ik zie boven aangeven allerlij extra verbindingen en conversies waar ik van huiver. Dat is ook een van de redenen om geen GROM Vline in te bouwen. Er zijn dan te veel variabelen die een mooi ontwerp als het ML systeem mbt geluid om zeep kunnen helpen.

Thanks voor de replies. Er zijn best wat opties op de markt inderdaad die allemaal hun eigen wijze van doorgifte hebben. Het liefst wil ik ook een oplossing die zo min mogelijk 'doorverbind' opties gebruikt.

Nu zag ik al iets eerder dat de Hamilton Motor Company (USA) een AA/CP oplossing heeft die ze helemaal zelf ontwikkelen. Aldus de website. Dit is geen box die je ergens achter in je dashboard moet verstoppen, maar deze vervangt het standaard navi scherm met een touchscreen scherm waarbij alles in het scherm is ingebouwd. Je moet wel kabels aansluiten op je HU etc, maar je scherm is direct ook de unit die AA/CP regelt. Op de youtube filmpjes is dit precies wat ik zoek. Ook verbind deze via de BT in de auto (heb ik nagevraagd bij ze). Kost alleen 700,-. Iets duurder dan via CarOptions. Dan heb je echter wel volledig touchscreen en het scherm past volledig in de OEM opening. Je ziet er dus helemaal niks van.

• Leuk
Waarderingen: Lexus
Interessant product, weliswaar aan de prijs al is een Beat Sonic oplossing richting de €900 als die vanuit de VS naar Nederland wordt verzonden.
maar deze vervangt het standaard navi scherm met een touchscreen scherm waarbij alles in het scherm is ingebouwd
Het grote pluspunt van het standaard Navi-scherm is de afleesbaarheid onder alle omstandigheden. Ik heb eerst mijn telefoon in een houdertje gehad voordat ik CarPlay zelf ingebouwd heb. Dat werkt op zich prima, maar zodra de zon gaat schijnen en ik mijn zonnebril opzet is mijn telefoon behoorlijk slechter af te lezen. Dat komt door de polarisatie filters in mijn zonnebril en de telefoon. Het standaard Navi-scherm heeft daar totaal geen last van. Met zonnebril, zonder, in het donker, dat is altijd uitstekend afleesbaar. Gezien de vele soorten aftermarket oplossing die “goedkoop” lijken te zijn hebben vergelijkbare soorten schermen in hun oplossing die met zonlicht knap slecht afleesbaar zijn. Mijn advies: probeer goed te achterhalen hoe het zit met de leesbaarheid in zonlicht en eventueel een zonnebril. En daarbij zou ik de persoonlijke mening van een YouTuber met een korrel zou nemen, ondanks de goede bedoelingen.
Ook verbind deze via de BT in de auto (heb ik nagevraagd bij ze).
In feite heb je daar geen extra voordeel t.o.v. RoadTop/CarPlayBox of Grom direct via Bluetooth, als je het mij vraagt.
Je moet wel kabels aansluiten op je HU etc, maar je scherm is direct ook de unit die AA/CP regelt.
Hoe bedien je je AA/CP dan? Ook via de remote touch interface, stuurwiel bediening? Ik neem aan dat dit scherm dan ook touchscreen ondersteunt?

Interessant product, weliswaar aan de prijs al is een Beat Sonic oplossing richting de €900 als die vanuit de VS naar Nederland wordt verzonden.

Het grote pluspunt van het standaard Navi-scherm is de afleesbaarheid onder alle omstandigheden. Ik heb eerst mijn telefoon in een houdertje gehad voordat ik CarPlay zelf ingebouwd heb. Dat werkt op zich prima, maar zodra de zon gaat schijnen en ik mijn zonnebril opzet is mijn telefoon behoorlijk slechter af te lezen. Dat komt door de polarisatie filters in mijn zonnebril en de telefoon. Het standaard Navi-scherm heeft daar totaal geen last van. Met zonnebril, zonder, in het donker, dat is altijd uitstekend afleesbaar. Gezien de vele soorten aftermarket oplossing die “goedkoop” lijken te zijn hebben vergelijkbare soorten schermen in hun oplossing die met zonlicht knap slecht afleesbaar zijn. Mijn advies: probeer goed te achterhalen hoe het zit met de leesbaarheid in zonlicht en eventueel een zonnebril. En daarbij zou ik de persoonlijke mening van een YouTuber met een korrel zou nemen, ondanks de goede bedoelingen.

In feite heb je daar geen extra voordeel t.o.v. RoadTop/CarPlayBox of Grom direct via Bluetooth, als je het mij vraagt.

Hoe bedien je je AA/CP dan? Ook via de remote touch interface, stuurwiel bediening? Ik neem aan dat dit scherm dan ook touchscreen ondersteunt?
Alles kan via het scherm, je telefoon, stuur of touch interface, die laat een muiscursor zien. Op papier echt een perfect product. Dat met een zonnebril ga ik ze ook even vragen.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Voor de GS is de info wat beperkter dan voor de IS, vandaar mijn vraag wat de toegevoegde waarde is van de conversion kit (met nieuw beeldscherm) ten opzichte van de upgrade kit (plaatsen van een kastje)?

Dat de conversion kit een touchscreen heeft heb ik begrepen (kan er alleen moeilijk bij komen in de GS).
En in beide gevallen moeten er panelen, etc. uit.

Het heeft vast een voordeel dat ik niet zie, vandaar de vraag.

Ow zo, ja het al beide vast werken, maar ik heb een IS en ben erg lang dus ik kan zo bij het scherm zonder problemen. Hoe dat in de GS is gesteld geen idee :-)

Maar die van HMC heeft naast de normale bediening die we in de Lexus kennen dus ook touchscreen omdat zij er een compleet nieuwe scherm bijleveren waar het lossen kastje ingebouwd zit in het nieuwe scherm. Dus dan heb je de complete AA/CP ervaring zoals dat in moderne auto's ook het geval is. Aldus zij zelf en de vele reviews die ik daar lees.

Ga nu nog niet allemaal aanschaffen, maar is ook een optie dus.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Op papier echt een perfect product. Dat met een zonnebril ga ik ze ook even vragen.
Eigenlijk, vanuit wetenschappelijk perspectief, zou je juist die oplossing moeten aanschaffen. Dan hebben we zo’n beetje alle aftermarket AA/CP-oplossingen wel in een Lexus-model op het forum rondrijden 🤓.

Allen die na u (ons) komen kunnen profiteren van de opgedane ervaringen. Een soort online showroom die met veel verleiding te boeken is tot een product demonstratie 😆

Dat werkt op zich prima, maar zodra de zon gaat schijnen en ik mijn zonnebril opzet is mijn telefoon behoorlijk slechter af te lezen. Dat komt door de polarisatie filters in mijn zonnebril en de telefoon. Het standaard Navi-scherm heeft daar totaal geen last van.
Als je je hoofd naar opzij kantelt verdwijnt dat weer door de manier waarop de polarisatie in het glas van je zonnebril is aangebracht. Zo was ik mijn HUD
"kwijt" totdat ik mijn zonnebril afzette, toen was 'ie er weer. En de tip van het hoofd kantelen kwam van @Arbitrator, eerlijk is eerlijk ;)

1742543040289.gif

• Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Eigenlijk, vanuit wetenschappelijk perspectief, zou je juist die oplossing moeten aanschaffen. Dan hebben we zo’n beetje alle aftermarket AA/CP-oplossingen wel in een Lexus-model op het forum rondrijden 🤓.

Allen die na u (ons) komen kunnen profiteren van de opgedane ervaringen. Een soort online showroom die met veel verleiding te boeken is tot een product demonstratie 😆
Ha nou inderdaad. Het is wel aantrekkelijk!

Hoewel die HMC unit 700,- kost komt daar nog wel import tax etc bij. Geen idee hoeveel dat dan wordt of hoe je dat uitrekenen moet. Maar met beetje tegenzin zit je zo tegen de 1000,- aan. Tja... Wil ik dat wel? Dan kan ik net zo goed mijn telefoon blijven gebruiken of toch een Ali Road Top kopen voor 200,-.