Roadtrip naar Toscane

Yoyoman

Hoort erbij
19 apr 2025
37
88
18
Tweede dagje van onze eerste vakantie met de Lexus UX 250H.
Wat een grandioze wagen om mee te rijden zijn dinsdag ochtend vertrokken uit Noord-scharwoude rond 5uur met tussenstops om de beurt gereden.
We zijn nu bijna Zwitserland uit richting Toscane mijn vrouw rijdt nu dus ik kan weer klooien met de ☎️ maar ding rijdt echt heel erg goed en zuinig speciaal in de Sint Gothard tunnel helemaal 17/18 km 80km per uur kijk maar op het screenshot van de app 👍

Bijlagen

• Screenshot_20250521-091011.Lexus Link+.png
    Screenshot_20250521-091011.Lexus Link+.png
    738,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20250521_091147098_HDR.jpg
    IMG_20250521_091147098_HDR.jpg
    3 MB · Weergaven: 25
  • IMG_20250521_091448417_HDR.jpg
    IMG_20250521_091448417_HDR.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20250520_154341014_HDR.jpg
    IMG_20250520_154341014_HDR.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20250521_094221813_HDR.jpg
    IMG_20250521_094221813_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 26
Ja op langere ritten is een Lexus zeker fijn. Ik kijk ook al uit naar onze rit naar Zuid-Duitsland en Zwitserland komende zomer. Zal een iets andere rijervaring worden dan met de Prius 😄

Mooi gebied daar hoor. Jaren geleden ook naar Toscane geweest. Op de heenweg via de Gothard maar terug gingen we bovenlangs. Dat was ook geen straf: veel rustiger, prachtige wegen en -uitzicht en even sneeuwballen gooien in hartje zomer is ook leuk :cool:

Enjoy!

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Inmiddels rijden we net in Italië, maar terug via Frankrijk, leuk land dat Suisse maar meer om overheen te vliegen 😉

Prettige vakantie, leuk hoor Toscane.
Heb er afgelopen maand ook 2 x 1800km vakantiereis opzitten met de UX en heb ondervonden, dat de wagen in heuvelachtig of glooiend gebied met een gangetje van 110/130km/u in de sportstand zuiniger rijdt dan in de normaal-stand. Ook is het werkelijke benzineverbruik gemeten aan de pomp 5% beter dan wat de boardcomputer aangeeft. Reed gemiddeld 1 op 18 (op vlakke wegen slechter dan heuvelachtige met 'gratis' afdalingen), m'n vorige IS300h 1 op 17 op dezelfde route.
Op naar Lucca, Pisa & Florence met die mooie UX (y)
mvg,

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Vorige keer daar ijs gehaald, ik heb nog wel ergens een foto.
Maar de wijnen uit die regio zijn ook fantastisch (maar die ga ik komende week nog even proberen. 😎👍😂

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Lekker hoor, fijne vakantie!!

Misschien tijd voor een Italië meeting, ik ga zondag die kant op, ook via Frankrijk en Zwitserland, alleen ga ik bij Milaan linksaf richting Gardameer, Lazise. Overnachting in Colmar op de heenreis, terug moeten we nog bekijken, misschien 2 nachten, rustig aan.....

Anyways, geniet ervan!!

Lekker hoor, fijne vakantie!!

Misschien tijd voor een Italië meeting, ik ga zondag die kant op, ook via Frankrijk en Zwitserland, alleen ga ik bij Milaan linksaf richting Gardameer, Lazise. Overnachting in Colmar op de heenreis, terug moeten we nog bekijken, misschien 2 nachten, rustig aan.....

Anyways, geniet ervan!!
Wij zijn er al geweldig hier. Net stukje wezen joggen elke 10 meter voelt als een kado tje en ook fantastisch eten bij de Italianen jij ook heel erg veel plezier.

Bijlagen

• IMG_20250522_073420233_HDR.jpg
    IMG_20250522_073420233_HDR.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 6
Apart om in een model specifiek topic een reis verslag te doen, maar misschien kom ik je nog tegen want wij rijden morgen weg naar de Amalfi kust voor een weekje (via Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland) en daarna een weekje Como meer. Toscane hebben we een paar jaar geleden gedaan, toen een fly-drive (Fiat Panda :) ) maar laatste jaren met eigen auto zodat het hondje ook mee kan. Heen een overnachting bij Luzern en Florence, terug bij Nancy. Wordt eerste echte bergen rit voor me met de NX, heb er zin in!

IMG-20230822-WA0003~2.jpg

Is toch prima ik vind het een beetje te rustig op al deze Lexus forums. (maar dat kan aan mij liggen)

Wat mij betreft heel erg leuk om de reisbewegingen en ervaringen van mede Lexus rijders te lezen hoor! Het roept bij mij mooie herinneringen op aan reizen die wij zelf maakten - en wellicht weer maken - met de auto naar Italië, hetzij via Oostenrijk hetzij via Zwitserland (geen land om lekker te knallen maar oh wat mooi). Ook altijd de Gotthardpas pakken, heerlijk rijden. Je gemiddelde verbruik herken ik echter niet (zeker niet in Duitsland).

Maar Lexus rijders zijn volgens mij over het algemeen rustige mensen, misschien vind je het daarom rustig hier :)

Geniet van jullie vakanties :love:

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en Yoyoman
Reisverslagen zijn leuk, maar ik denk dat daar wel een aparte plek voor is op dit forum waar het op zijn plaats is. Maar niet in het specifieke UX topic. Maar goed ik ben (gelukkig) geen beheerder of moderator hier dus het zal wel goed zijn ;)