Ik was inderdaad in mijn 'Volvo periode' van het VolvoForum actief lid. Dit Forum heeft heel veel leden, het exacte aantal weet ik zo niet, maar er werden volop meetings, poets -en klusdagen etc. georganiseerd. Wat
Alor zegt klopt geheel, van het merk Volvo zijn veel, heel veel liefhebbers. Ook een merk met een rijke historie en ook hier zijn vele modellen inmiddels de reveu gepasseerd.
Je kon bij het Forum een klein, of zelfs in verschillende maten, raamstickertje(s) bestellen. Soms kwam je dan een mede Forumlid tegen en werd dit in een 'spot' topic vermeld. Dit leverde soms grappige verhalen op. Enfin, geen idee of dit idee hier haalbaar is. Ik heb geen flauw idee hoeveel actieve leden er hier zijn. Ik zie wel een ledenlijst, maar dit zegt niet alles over de feitelijk actieve leden of leden die misschien helemaal niet meer actief zijn.
Dan nog een kritische noot; mij bekruipt een klein beetje het gevoel, na wat onderzoek op dit Forum gedaan te hebben, dat de actieve leden meer onder de grotere modellen van Lexus zijn te vinden. Zo was dit bij Volvo ook zo, de 'echte' Volvo Forumleden met de bekende roffels, en de leden met de nieuwe generatie Volvo's. Toch heb ik de afgelopen jaren wel een integratie kunnen waarnemen, met name tijdens de meetings. Kijk; vernieuwing, ook bij een merk als Lexus is nu eenmaal (gelukkig) niet tegen te gaan; je gaat mee, of je haakt af. Haak je af, dan zal het aantal Forumleden met alleen nog de grotere of 'echte' Lexus, hoe je het ook wilt noemen, steeds minder worden, en zal uiteindelijk een Forum 'doodbloeden'.
Tot slot dan mijn mijn Volvo's: een S80 met Full Options D5 van de eerste generatie, een C30 Kinetic uitvoering met een 1.6 diesel motor (was jammer genoeg even een PSA motor), een V70 Edtion 2 met een 2.4 motor, een C30 D5 chiptuned met 480Nm en 230PK, een ware skelter zeg maar, en tot slot nu een V70 Full Options Edition Classis met een 2.5 T motor met een Geartronic aan boord. Ook deze levert een vermogen van 490Nm en 250PK.