Rob wil zich graag even voorstellen

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Na 5 Volvo's heb ik de overstap naar Lexus gemaakt. De Zweedse balletjes zijn ingeruild voor een ander stuk Japanse degelijkheid. Aanstaande vrijdag haal ik mijn Lexus CT200h op in de uitvoering Business Line zwart. Ik ben de 2de eigenaar en de auto heeft 92000 km gelopen, echter als je de auto eens goed bekijkt, zou je dit niet verwachten. Echt keurig bereden en ook het interieur lijkt wel nieuw! Ik zal de eerste review snel plaatsen!
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Van Harte Gefeliciteerd Rob!!

Welkom bij de club, ik ben zelf ook net overgestapt van 15 jaar Volvo rijden naar de Lexus. Ik ben van een V50 2.4 benzine overgestapt naar een CT200h Luxury Line, Nog geen dag spijt en lachen bij de pomp! Ik rijdt nu net zoveel kilometers op m'n tank als met de Volvo, maar daar ging het dubbele aantal liters in.
Veel rijplezier en een hoop veilige kilometers gewenst!!

Groet Twan.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Ik was inderdaad in mijn 'Volvo periode' van het VolvoForum actief lid. Dit Forum heeft heel veel leden, het exacte aantal weet ik zo niet, maar er werden volop meetings, poets -en klusdagen etc. georganiseerd. Wat Alor zegt klopt geheel, van het merk Volvo zijn veel, heel veel liefhebbers. Ook een merk met een rijke historie en ook hier zijn vele modellen inmiddels de reveu gepasseerd.

Je kon bij het Forum een klein, of zelfs in verschillende maten, raamstickertje(s) bestellen. Soms kwam je dan een mede Forumlid tegen en werd dit in een 'spot' topic vermeld. Dit leverde soms grappige verhalen op. Enfin, geen idee of dit idee hier haalbaar is. Ik heb geen flauw idee hoeveel actieve leden er hier zijn. Ik zie wel een ledenlijst, maar dit zegt niet alles over de feitelijk actieve leden of leden die misschien helemaal niet meer actief zijn.

Dan nog een kritische noot; mij bekruipt een klein beetje het gevoel, na wat onderzoek op dit Forum gedaan te hebben, dat de actieve leden meer onder de grotere modellen van Lexus zijn te vinden. Zo was dit bij Volvo ook zo, de 'echte' Volvo Forumleden met de bekende roffels, en de leden met de nieuwe generatie Volvo's. Toch heb ik de afgelopen jaren wel een integratie kunnen waarnemen, met name tijdens de meetings. Kijk; vernieuwing, ook bij een merk als Lexus is nu eenmaal (gelukkig) niet tegen te gaan; je gaat mee, of je haakt af. Haak je af, dan zal het aantal Forumleden met alleen nog de grotere of 'echte' Lexus, hoe je het ook wilt noemen, steeds minder worden, en zal uiteindelijk een Forum 'doodbloeden'.

Tot slot dan mijn mijn Volvo's: een S80 met Full Options D5 van de eerste generatie, een C30 Kinetic uitvoering met een 1.6 diesel motor (was jammer genoeg even een PSA motor), een V70 Edtion 2 met een 2.4 motor, een C30 D5 chiptuned met 480Nm en 230PK, een ware skelter zeg maar, en tot slot nu een V70 Full Options Edition Classis met een 2.5 T motor met een Geartronic aan boord. Ook deze levert een vermogen van 490Nm en 250PK.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Hey Rob

ben het toch niet helemaal eens met jouw bevindingen dat de kern van dit forum de grote en "echte" Lexus bezitten
Het overgrote deel van de actieve leden hebben een 1st gen IS200/300 wat een Toyota Altezza is en zelf rijd ik in een SC400 wat misschien wel een grote maar toch echt een Toyota Soarer is
die buiten Japan als Lexus word verkocht en voorzien is van meer luxe

gelukkig komen nu de CT liefhebbers op het forum , mensen die de CT kopen omdat ze hem mooi vinden of gewoon heerlijk vinden rijden , de meeste eigenaren van CT 's zijn leaserijders die het model hebben gekozen vw de gunstige bijtelling
deze groep kan een goed beeld geven van de hybride techniek naarmate die ouder wordt

Ik ben er van overtuigt dat deze "harde kern" er op het moment alles aan doet om dit forum niet te laten doodbloeden maar juist willen verfrissen

welkom en veel plezier hier :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Welkom! Roffelende 5-cilinders versus zijdezacht lopende 6-cilinders :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Begreep het al niet , dacht dat het cynisch bedoeld was tegenover de grotere modellen al komt de styling wel overeen met de sportcross
dis is naar mijn weten een 6 cilinder
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar het betreft in dit geval toch een CT200h? (natuurlijk ook een Lexus, enkel geen 6 of 8 cil) :thumbsup:
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Welkom Rob, ik hoop je snel te ontmoeten tijdens een van onze meetings? Suc6 met je ride en veel veilige kilometers!!
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
No Title

De Lexus CT200H Business Line.
 

Bijlagen

  • photo3820.jpg
    photo3820.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 31
  • photo3821.jpg
    photo3821.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 32
  • photo3822.jpg
    photo3822.jpg
    215 KB · Weergaven: 36