Rug heeft gewonnen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
178
202
43
Na weer een fijne periode met de fantastische rijeigenschappen van de GS 450h, heeft het gekreun bij het in en uitstappen, en het praktische gemak wat betreft bergruimte, mij toch over de grens getrokken om een RX 450h aan te schaffen. De NX vond ik qua power een te groot verschil.
Ik houd hiermee in ieder geval de fijne combinatie met de V6, maar lever uiteraard behoorlijk wat dynamiek in.
Het valt me op dat de RX ook behoorlijk stil is, evengoed lekker vlot, en de stoelen zitten ook prima, ondanks de mindere instelmogelijkheden in vergelijking met de GS.
Je zit niet op de bok maar het overzicht is goed. De bochten en rotondes moeten wel met wat meer beleid genomen worden.
Wat ik nu niet meer heb, en wat vroeger een absolute deal breker zou zijn, is de ML audio. Ik heb deze ook gehoord in de RX en ja, deze is absoluut beter, maar ik
betrapte mezelf er op de laatste tijd dat ik de muziek veel meer op de achtergrond had staan ipv de concertgebouw beleving.
Daarbij klinkt ML in een sedan toch altijd beter als een SUV en is de 12 speaker (Pioneer?) installatie in de RX redelijk.
Voor de rest zitten de belangrijkste opties er op ( een Executive uit Belgie) behalve helaas een rondom zicht camera.
Ik heb nu nog de 18" winterset over van de GS met 4 x Vredestein Quatrac Pro M&S 245-45-18. Ik weet nog niet of ik deze originele velgen ga gebruiken ( als het goed is past het) met nieuwe winterbanden, of dat ik nieuwe 20"winterbanden op de bestaande velgen ga aanschaffen. Wie heeft ervaring met 18"onder de RX?
In ieder geval heb ik straks nog goede 4 seizoenen banden ( met of zonder velg) over, een mooie rubber mat voor de kofferbak, en navigatie dvd's 2022 voor een GS 2014. Bij interesse hoor ik het wel.

20250614_164556 (002).JPG

Laatst bewerkt:
Na weer een fijne periode met de fantastische rijeigenschappen van de GS 450h, heeft het gekreun bij het in en uitstappen, en het praktische gemak wat betreft bergruimte, mij toch over de grens getrokken om een RX 450h aan te schaffen. De NX vond ik qua power een te groot verschil.
Ik houd hiermee in ieder geval de fijne combinatie met de V6, maar lever uiteraard behoorlijk wat dynamiek in.
Het valt me op dat de RX ook behoorlijk stil is, evengoed lekker vlot, en de stoelen zitten ook prima, ondanks de mindere instelmogelijkheden in vergelijking met de GS.
Je zit niet op de bok maar het overzicht is goed. De bochten en rotondes moeten wel met wat meer beleid genomen worden.
Wat ik nu niet meer heb, en wat vroeger een absolute deal breker zou zijn, is de ML audio. Ik heb deze ook gehoord in de RX en ja, deze is absoluut beter, maar ik
betrapte mezelf er op de laatste tijd dat ik de muziek veel meer op de achtergrond had staan ipv de concertgebouw beleving.

Ik kan me je gedachtengang levendig voorstellen. Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een 450h gen 4 nadat ik als passagier eens meegereden was met een collega in een RX. Dat was voor mij reden om eens serieus te kijken naar een Lexus. Wat mij over de streep trok was het sublieme samenspel tussen brandstofmotor, electromotor en eCVT. Maar de keuze viel niet op een RX: te log, te groot, te hoog etc. maar op een GS 450h. Die is lager en ja, een tegenstribbelende rug kan dan een handicap vormen. Inmiddels ben ik 6 jaar ouder en ik kan me voorstellen dat bij het klimmen der jaren ik ook prima met een "hoge bejaardenauto" uit de voeten zou kunnen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

• Leuk
Waarderingen: LEX(D)US en Lexus4me
Wat mij over de streep trok was het sublieme samenspel tussen brandstofmotor, electromotor en eCVT. Maar de keuze viel niet op een RX: te log, te groot, te hoog etc. maar op een GS 450h

Exact dat, heb de keuze voor een RX zo lang mogelijk uitgesteld, maar een straf is het zeker niet.

• Leuk
Waarderingen: Henny en Lexus4me
Mooie bak! Voor wat betreft 18 inch onder een rx. Ik heb de winterbanden op 18 inch staan. Welliswaar gen3 rx maar is een zelfde type bejaardenbak😁. Rijdt prima, optisch net iets minder mooi/ieler. Ik geloof dat de gen3 ook origineel geleverd kon worden op 18 inch. Hoe dat met jouw generatie is weet ik niet. Maar hoe dan ook mooie bak! Hieronder een foto van de rx met 18inch in de winter…de 19inch f sport die er nu weer onder zitten staan wel echt mooier…
IMG_4668.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US