Ruiten tinten

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Wie heeft goede ervaringen met ruiten laten tinten? Mijn LS 400 is taupe (bruinig; roze volgens het kenteken) en ik wil graag dan ook bruine tinting op achterraam en achterdeuren.

Ik heb een een bedrijf hier in het Noorden gevonden die passende bruinige folie heeft, maar die durven de bolle achterruit van de lexus LS400 1992 niet te doen. Ze doen het niet zo vaak en die bolling was voor hun een te grote uitdaging. Wie weet een adres waar ze wel veel ervaring hebben?

Alvast bedankt

Nico
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat barrel van mij moet er ook maar eens aan geloven. heb het altijd zelf gedaan. Maar ook ik heb geen zin om wild te worden op die achterruit van de LS :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wilde dat ook aleeens een keer laten doen, maar aangezien ik voor maar een minimale tint ga, heb ik het nog niet gedaan.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ga ook voor een minimale, achterruit zo'n 30%, maar zijruiten minder.

Op m'n Cadillac had ik 3%, echte mafia bak :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik zit nu ook wel sterk te denken aan het tinten.


Ik vraag me af hoe een aantal dat van jullie gedaan hebben, verschil in de voorste en achterste zijruiten, en achterruit?

En hoe lang duurt zo iets?\
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoe bedoel je met verschil? verschil in %? Ik had 20% vanaf de B stijl, de achterruit heb ik eraf gehaald want die zag er niet uit, is niet netjes gedaan... vorig jaar heb ik het zelf geprobeerd, heb alle kreukels eruit gehaald, maar ik was alleen en de folie moest er nog op, en dat lukte niet... dit jaar nog eens proberen...

Hoe lang het meegaat? hangt ervanaf wat voor folie je gebruikt en natuurlijk van de zon. Ik heb folies gezien dat toen ze erop gingen zwart waren en na een jaar of 2 blauw/paars zijn geworden... dat wil je natuurlijk niet... volgens mij met folie van suntek heb je dan levenslange garantie erop, maar dat ben ik ook niet meer zeker.. heb het wel eens opgezocht...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Over 2 jaar is de wagen conform planning op, als de folie zo lang mee gaat is het ok :D


Ik bedoel in %, maar dan bijv. de voorste zijruiten minder zwart dan de achterste zijruiten.
IK zou graag foto's willen zien van jullie :)

Ik denk er nu over om de achterruit en de zijruiten allemaal identiek kwa donkerheid te nemen.
Maar niet super zwart, dat is te sjonnie achtig.
Wel zonwerend.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Eigenlijk mag jeniks op je voorste zijruiten, alleen vanaf de b-stijl... Ik ben bewust voor 20% gegaan omdat ikdat net goed vind... 30% vind ik alweer te licht... Ik heb het eigenlijk ook voordekleine gedaan, anders heeft ie veel lastvan de zon... Ikga geen rolgordijntjes van Dora of bob de bouwer nemen... Hell noo hahaha

als je een keerhier in de buurt bent mag je wel komen kijken ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
Eigenlijk mag jeniks op je voorste zijruiten, alleen vanaf de b-stijl... Ik ben bewust voor 20% gegaan omdat ikdat net goed vind... 30% vind ik alweer te licht... Ik heb het eigenlijk ook voordekleine gedaan, anders heeft ie veel lastvan de zon... Ikga geen rolgordijntjes van Dora of bob de bouwer nemen... Hell noo hahaha

als je een keerhier in de buurt bent mag je wel komen kijken ;)


Dat is ook mijn primaire doel, daarnaast vind ik donkere ruiten veel mooier staan dan de standaard "lichte" ruiten.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Op mijn auto heb ik, 65% op de voorzijruiten en 20% vanaf de B-stijl. Dit resulteert in 54% bij mij op de voorzijruit, wat geen boete oplevert.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hey Lince.. heb je dit ook door laten meten met de zogenaamde tintman wat de politie gebruikt? Het probleem is dat de ruiten in een auto al af fabriek al wat getint zijn (al zie je er niks van..) en als je al wat erop plakt dan vindt de tintman dat al niet meer goed :( Als het aan mij ligt doe ik alles wel op 20% maar helaas...

Heb een keer in een auto gezeten dat echt alles op 15% had.. zelfs de voorruit! alsof je een zonnebril op had hahah
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Een goed bedrijf meet het door neem ik aan?

Dat gaat wel een van de vragen van mijn kant zijn. Ik heb geen zin om 400-500 euro van de ramen af te moeten trekken!
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Bedrijf zelf had gemeten op 53% (was er zelf niet bij) Had dus mijn twijfels.
Was pas geleden van de weg geplukt en de politie heeft het gemeten op 54%

Ik heb geen Lexusruiten, dus weet niet wat de standaard tinting is. Bij mij denk ik 80% ofzo.

Zo ziet het er uit bij mij:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En deze als je er dwars doorheen kijkt.

Zicht van binnen: (voorruit is standaard)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Dat ziet er wel netjes uit Lince! Zoiets wil ik gewoon in het echt zien.. pics don't do it justice! Misschien handig om te weten... tot hoeveel % mag je op je zijruiten voor hebben?
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Voorzijruiten officieel 70%, maar vanaf de 50% gaan ze bekeuren. Dus dan is het leuk om de grens op te zoeken.

Dat is dus net als maximaal 120km/u mogen rijden, maar je rijdt toch 127km/u zonder meetcorrectie, zonder een bekeuring te krijgen :p
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Niet te sjonnie komt ook door de chromen strip. Als dit nog eens zwart was geweest, dan was het meer een sjonnie-auto. Nu is het nog redelijk classic.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Kent iemand http://www.autoglasperfect.nl/


Deze heb ik via via gekregen, schijnt ook goed te zijn?


350 euro, alle zijruiten plus achterruit.

-------------------------------------------------------------
Wij gebruiken Amerikaanse film van het merk Suntek, en geven 5 jaar Garantie op
de montage en 10 jaar Garantie op de kwaliteit van de folie.

Dit alles kunnen we waarborgen door het uitgeven van offici?le Garantie
Certificaat.

Wij hebben verschillende tint soorten van 5% donker tot 70% licht.