Ruiten tinten

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
350 is niet duur.... maar ik ken ze niet... en suntek is zeker goede folie... maarjah, hoe is hun werk!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zijruiten haal ik niet uit, deurkaarten haal ik wel eraf.. de achterruit heb ik ook op die manier gedaan, maar met wasverzachter, maar zoals gezegd, ik was alleen dus kreeg de film er niet in :( .. gelukkig was het geen dure film :D

Maar het ziet er zeker goed uit! ik zou ervoor gaan!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Yep, dat idee had ik ook al ;)

Eens kijken of we dat voor de meeting geregeld krijgen !
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
en als je krassen op je originele donkere ruit heb hoe los je dat dan op :neutral:
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ja da zou de laatste oplossing de hamer erdoorgaan en dan een nieuwe donkere erin, maar valt het nog te repareren dan die krassen want de kleur is niet door en door ??????????????
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ze werken ook op zondag. Derhalve 8 mei aanstaande een afspraak gemaakt.
Rustig naar R'dam kachelen :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
blue-eyes zei:
Ze werken ook op zondag. Derhalve 8 mei aanstaande een afspraak gemaakt.
Rustig naar R'dam kachelen :)


Ging niet door, maar inmiddels een nieuwe afspraak gemaakt: dinsdag aanstaande.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
oplossing gevonden , ze zijn tog door en door gekleurd ik heb met scratch x van meguiars op de poetsmachine dat op de ruit en krassen zijn gone :p
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik wist niet dat het ook voor ruiten was :) vanavond maar eens uitproberen dan!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vandaag naar Autoglas Perfect in Rotterdam geweest voor een kuurtje ramen tinten (http://www.autoglasperfect.nl).

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik was laat, erg veel file gehad (3 uur over 125 km).
Al met al duurde dit 6 uur om alle ruiten behalve de voorruit te tinten.
Eerst even kennismaken, daarna wat uitleg en voorbeelden. Goed geholpen met de keuze te maken.

Alle zijramen werden uit de sponningen gehaald, weet ik hoeveel keer gewassen etc. De achterruit bleef zitten, maar de gehele achterbank, de hoedenplank werden verwijderd. Eerst aan de buitenkant afsnijden, in vorm maken, daarna aan de binnenkant plakken.
Mooi om te zien, 200% vakman. Doet dit al 8 jaar. Enorme service, en een erg leuke dag gehad, leerzaam ook.
Veel geleerd, oa het verschil tussen de droge methode (talk) en de natte methode, water.

Aan het eind bij het monteren werd ook de hoedenplank schoongemaakt (veel schimmelvorming). Ik mocht zo niet wegrijden. En als toetje werd de wagen afgespoten, in de zeep gezet, wederom gespoten en met een doek afgenomen.

Ik had dit beter vrijdag kunnen doen, was ik direct klaar geweest voor de meeting :)

Ergo: super! Zegt het voort, super service, kwaliteit en pas tevreden als het 100% in orde is!


Voorste zijruit 65% (ruiten waren al erg donker) en de achterste zijruiten / achterruit 35%.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
mlcoolj zei:
netjes blue-eyes! maar die trekhaak... :(
Als ik het goed zie, is-ie afneembaar. Maakt het al weer wat dragelijker.

Aan de andere kant; ik heb een paar keer een (niet al te ernstige) aanrijding gehad van achteren met een vast gemonteerde trekhaak. Ik kan je zeggen, zonder zou de schade aan mijn auto veel groter geweest zijn :p En de schade aan degene die van achteren kwam, door de trekhaak veel groter :mrgreen:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
netjes blue-eyes! maar die trekhaak... :(

Dank!
Ik heb sleuteltje niet. Volgend project wordt de trekhaak ;) (vanavond net de dakspoiler gemonteerd, ben nu aan het kijken of ik de Shark Fin wel zo mooi vind). Wellicht beiden monteren, indien NOK, verwarmen en weer verwijderen (met tape vastgezet).
Ik ga naar een sleutelboer voor een loper, dan wel dat ik het slot uit ga boren en een nieuw slot ga monteren.
Een email naar de Lexus dealer te Breda (waar deze Lexus in onderhoud was (leasewagen) ga geen enkele reactie. Wellicht nog een telefoontje eraan wagen.



Nog een klein detail mbt het tinten. De folie werd niet gesneden aan de randen, maar afgevijld. De ramen, sponningen en de deuren werden nagelopen of het folie ergens aan kon haken.

Voor een BMW is indertijd zelfs contact gezocht met BMW Dld. Om te verifieren dat een bepaald stukje plastic verwijderd mocht worden.

DAT soort zaken trokken mij over de streep.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
eraf geveild... interesting... maar goed dat die trekhaak afneembaar is... ik vind het de hele plaatje een beetje verstoren zeg maar :)