Runflat banden vervangen door normale banden.

Koekie

Nieuw hier
3 mrt 2026
2
9
3
Wie heeft hier ervaring mee? In het algemeen, dus niet specifiek voor dit model, lees ik tegenstrijdige berichten. De ene vindt het soepeler en zachter rijden, de andere vind dat de ophanging verkracht wordt. Wordt de auto een dweil?
Ik rijd al eens lek in de haven van Antwerpen op onmogelijke uren en als ik dan in afwachting van een deftige reparatie een plug erin kan duwen...
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een All-Season-band aangzien we niet de kilometers afleggen op 4 jaar om 2 sets banden te verslijten.

Ik heb al vrij snel na aankoop van mijn auto de runflat banden van mijn UX laten vervangen door allseasons.

De Bridgestone Turanza runflats hadden nog prima profiel, maar glipten al bij het minste herfstweer weg bij het optrekken. Verder voelde je elk hobbeltje.

Ik heb er nu Michelin Cross climate op zitten en heb geen seconde spijt gehad. Hij rijdt echt lekker nu.

Zit er in de UX nog een reserveband? In de NX is geen reserveband en met de runflat kun je dan nog een stukje doorrijden/thuiskomen. Zonder runflat en geen reserveband zou je dan meteen aan de kant van de weg stilstaan en moeten wachten op de pechservice.
Als ik een reserveband zou hebben zou ik het wel aandurven zonder runflat maar zonder reservband toch niet. Iemand trouwens ervaring met allseason runflats?

Ik heb dit weekend mijn 18" wintervelgen weer ingeruild voor de zomerset met 20" met runflat (NX450H+). Ik merkte inderdaad meteen dat het gevoel veel stijver is, je voelt elke richel of klinker die iets hoger ligt. Het is weer even wennen :eek: .
Bij aflevering vorig jaar vertelde de verkoper wel dat mijn bandendruk op 2.9 was gezet (ipv de fabrieksopgave van 2.5 bar). Volgens de verkoper "vond de werkplaats dat beter", maar als ik nu zo stuiter heb ik daar ook mijn bedenkingen bij.