RX 450h in aantocht

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik begrijp je frustratie maar tot op heden zie ik geen dingen die niet te maken hebben met normale veroudering. Verstopte afvoer, krakende rubbers, loszittende rugleuning en binnenverlichting en verouderde accu. Wist je dat die accu onder normale BOVAG-garantie valt?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Dat klopt en het is ook niet het feit dát deze zaken gebeuren wat mij dwarszit, ik werk zelf in de techniek en ik weet maar al te goed dat je bij complexe ontwerpen niet alles onder controle hebt. Het zijn wel echter allemaal dingen die ofwel bij de afleverbeurt, dan wel bij de twee keren dat mijn auto daarna terug moest gevonden en opgelost hadden moeten worden. Ik zit momenteel met een dure auto waarvan ik me iedere keer moet afvragen of hij wel zal starten. Als ik daar geen bezwaar tegen had, had ik wel een Maserati gekocht; en als ik een auto met rammelende losse onderdelen wil koop ik een Tesla. :sneaky: Van Lexus verwacht ik beter.

Edit - Het kan trouwens niet aan de leeftijd van de accu liggen:
20211124_085522.jpg

Jarno
 
Laatst bewerkt:

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik begrijp je frustratie maar tot op heden zie ik geen dingen die niet te maken hebben met normale veroudering. Verstopte afvoer, krakende rubbers, loszittende rugleuning en binnenverlichting en verouderde accu. Wist je dat die accu onder normale BOVAG-garantie valt?
Ik ben het hier toch niet met álles eens eerlijk gezegd, ik vind het wel heel vreemd dat een rugleuning spontaan los gaat zitten bij een auto van 5 jaar oud.

Verder:
-krakende rubbers zijn blijkbaar een modelkwaaltje.
-verstopte afvoer kan altijd gebeuren.
-binnenverlichting die er spontaan uit valt moet er toch op duiden dat deze onlangs is los geweest en niet goed terug geklikt?
-Accu... hebben die niet een gemiddelde levensduur van 5á6 jaar? heb je hier gewoon te maken met het feit dat de originele accu is uitgeput?

Meeste is wel te relativeren, maar die rugleuning?? is de auto off road gebruikt misschien? of is er een reparatie geweest waarbij zaken niet goed vastgezet zijn?

Al met al kan ik je frustratie wel begrijpen!

Ik had ook een heel lijstje met dingetjes.. op 1 na allemaal netjes opgelost overigens, en nu ben ik al 1,5 jaar zeer tevreden met de auto.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het gaat om rugleuning die je in twee delen kunt neerleggen. Het vergrendelmechanisme kán ruimte gaan krijgen.

Ik weet niet beter of je komt na aankoop van je occasion - was ook met mijn GS zo - het eerste half jaar nog wel eens bij de dealer binnen. Zij kunnen ook niet alles vinden van elke auto die binnenkomt. Daarom krijg je ook garantie. Maak er gebruik van, is mijn boodschap. De koffie bij Lexus is ook altijd prima.

Ik had te maken met ook een verouderde 12V accu, water in de koplampunit, een defecte halogeenlamp, een bestuurdersdeur die te veel in de rubbers rammelde. Allemaal onder garantie geregeld. It happens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Het gaat om rugleuning die je in twee delen kunt neerleggen. Het vergrendelmechanisme kán ruimte gaan krijgen.

Ik weet niet beter of je komt na aankoop van je occasion - was ook met mijn GS zo - het eerste half jaar nog wel eens bij de dealer binnen. Zij kunnen ook niet alles vinden van elke auto die binnenkomt. Daarom krijg je ook garantie.
Nee, de ruglening is in drie delen (40-20-40) neerklapbaar en het gaat om het middelste stuk. Die vergrendeling wordt eigenlijk nooit gebruikt, alleen als je het middelste stuk afzonderlijk van de rest wilt neerklappen. De speling zit trouwens in het scharnier onderaan en niet in het vergrendelmechanisme.

Ik zit vanochtend trouwens al bijna een uur te wachten op Lexus assistance want mijn auto wil weer niet starten. Er staat nog maar 10.2V op de accu en ik heb zaterdag nog een stuk met de auto gereden. Ze kunnen bij Lexus wel blijven beweren dat er niets mis is met de accu of het elektrisch systeem maar dit kán gewoon niet.

Jarno
 
  • Wow
Waarderingen: RvD

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Nou ik snap je helemaal Jarno, een auto moet het 'gewoon' doen, dat is het minste.
Hopenlijk komt er een tijd dat alles top aan de wagen is..en je gewoon kunt genieten!

Ik lees bij jou de achterbank in drie delen van de RX450 President?
In mijn 450H President is dit in tweedelen deze bedien je elektrisch op en neer.
Er is wel een soort arm-rest voor bekers en een opslag, echter het is tweedelig.

Het kraken van een achterrubber heb ik ook af, bij het 'betreden' van een drempel, dat dan weer wel!


IMG_4032.JPG
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Bij mij zit er aan de achterkant van het middenstuk, helemaal bovenaan een handmatige ontgrendeling. Het middenstuk komt dan los van de rechterkant en kan naar beneden geklapt worden.

Mooie bekleding trouwens.

Jarno
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Sjonge wat een gedoe en ik herken je gevoel dat je dan gaat twijfelen over je aankoop.
Echter zijn alle punten best goed te weerleggen gelukkig, vooral als je er van buiten af naar kijkt. Ik denk ook niet per definitie dat je een kneusje gekocht hebt en wanneer de punten zijn opgelost, kan je echt een prima auto hebben!

Hoe is je hemeltje eigenlijk? Heb je nu geen zichtbare schade rond je spiegel?

En niet onbelangrijk: Super nette wagen verder! Ben zelf geen liefhebber van SUV's, maar vind de RX450H wel erg mooi!
Nette wagen Jarno. Veel plezier gewenst nadat straks alle probleempjes zijn opgelost!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Al nieuws Jarno? Bij mij was namelijk een tijd geleden de 12V accu simpelweg kapot (net geen 2jr gehaald). Schijnt vaker te gebeuren was de reactie van Lexus, soms zelfs al kapot als ze binnen komen en nog niet eens gebruikt zijn.... Toch een apart verhaal, niet Lexus waardig en verschrikkelijk duur als je 'm door Lexus zelf laat leveren/monteren. 8jr een IS250 gehad, probleemloos, heeft me nooit laten staan. Koop je een bijna nieuwe IS en sta je daar.... Ik heb er nog steeds een raar gevoel aan over gehouden. Met de tijd zal dit gevoel wel slijten neem ik aan...:LOL:
 

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Al nieuws Jarno? Bij mij was namelijk een tijd geleden de 12V accu simpelweg kapot (net geen 2jr gehaald). Schijnt vaker te gebeuren was de reactie van Lexus, soms zelfs al kapot als ze binnen komen en nog niet eens gebruikt zijn.... Toch een apart verhaal, niet Lexus waardig en verschrikkelijk duur als je 'm door Lexus zelf laat leveren/monteren. 8jr een IS250 gehad, probleemloos, heeft me nooit laten staan. Koop je een bijna nieuwe IS en sta je daar.... Ik heb er nog steeds een raar gevoel aan over gehouden. Met de tijd zal dit gevoel wel slijten neem ik aan...:LOL:
Ik heb bij beide autos (nieuw gekocht) de 12v accu vervangen binnen 2 jaar. Dat was wel in een 'heet klimaat', wat blijkbaar slecht voor accu's is, maar ik ben het ook gelijk weer vergeten. Kan gebeuren en aldaar was het algemeen bekend dat je mazzel hebt als je accu langer dan een jaar mee gaat. Hier in NL was mijn GS accu pas na 8 jaar aan vervanging toe, maar je kan een keer pech hebben met een zwak exemplaar.

Overigens vertelde een Toyota dealer mij enige tijd terug dat de 12v accu van de Lexus / Toyota hybride modellen ook een stuk kleiner / minder sterk is dan van reguliere benzine auto's omdat de startmotor niet hoeft te worden aangezwengeld (alleen de computer, want de hybride-accu doet de rest). Het klinkt plausibel, maar pin me er niet op vast. Mijn vraag was namelijk, kan ik een hybride auto lang laten staan zonder te berijden? Het antwoord was een volmondig nee, omdat de kleinere accu's het gewoon niet zo lang volhouden zonder regelmatig te worden opgeladen.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
De auto is vandaag opgehaald dus hopelijk wordt alles nu definitief opgelost. Met een beetje geluk wordt de nieuwe achterbumper morgen geleverd en kan die tegelijk vervangen worden.

De accu van de RX 450h is trouwens met 60Ah best fors. Ik heb op clublexus.com gelezen dat de accu's van Toyota / Lexus hybrides zo duur zijn door de temperatuursensor die erop zit. Afgezien daarvan zijn het gewone accu's en de sensor is makkelijk over te zetten, de procedure staat HIER.

Jarno
 
Laatst bewerkt:

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik werd vandaag gebeld door Lexus: bij het doormeten van de accu bleek inderdaad één van de cellen defect te zijn dus de accu is vervangen. Het rammelen van de rugleuning schijnt normaal te zijn en klaarblijkelijk staat er een gloednieuwe RX in de showroom die precies hetzelfde heeft. Ik ga dan zelf wel kijken of ik daar wat aan kan doen want het past echt niet bij dit soort auto. De bumper was er vandaag pas dus als het goed is krijg ik mijn auto begin volgende week weer terug. Tot die tijd rijd ik in een UX, best een pittig karretje maar ik heb toch liever het ontspannen rijgedrag van de RX.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: RvD

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Dag Jarno, wat vreemd, de rugleuning van mijn RX is stil, soms hoor ik af toe bij een drempel wat gekraak achter.
Daar zou ik ze toch op wijzen, ik heb ook 3 RXen gereden voor de aankoop en dit niet geconstateerd.

Vraag of ze er in ieder geval eens goed naar kijken want stil kan zeker!

Rick
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Eindelijk probleem accu gevonden dus, ze zetten er niet zomaar een nieuwe in blijkt hier dus weer uit. Beetje jammer want zo krijg je wel een ontevreden klant.
Weet dat bij hybride de accu langzamer opgeladen word vergeleken bij "normale motor met dynamo". Korte ritjes is ook funest. Zo'n middenarmsteun mag niet rammelen of loszitten. Gewoon goed repareren/vastzetten. Lijkt me niet zo moeilijk. Af en toe valt me de service wel tegen van Lexus.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik ben gisteren even bij Lexus langsgegaan omdat ik me afvroeg of we het wel over hetzelfde hadden. Dat het mechanisme waarmee waarmee het middenstuk vergrendelt aan de rechter bank wat speling kan krijgen is te begrijpen, dat kan nu eenmaal niet met een supernauwkeurige passing. In de nieuwe RX in de showroom zat echter merkwaardig genoeg inderdaad ook speling op het scharnier. Ik ga nu zelf wel kijken wat ik eraan kan doen, misschien een messing busje of zo, want ik vind het toch wel enigszins storend. Verder had ik zelf al wat potentiële oorzaken van gerammel aangepakt, zoals bv. het bakje in de midden armsteun voor en de klep van het dashboardkastje. Ik krijg hem wel stil maar het gaat wat tijd kosten om alle kleine rammeltjes op te sporen en op te lossen. Qua afwerking staat de RX dus toch nét een heel klein stapje lager dan de GS.

@Avontuur Heb je trouwens dat hendeltje nog gevonden?

Jarno
 

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Ik heb bij beide autos (nieuw gekocht) de 12v accu vervangen binnen 2 jaar. Dat was wel in een 'heet klimaat', wat blijkbaar slecht voor accu's is, maar ik ben het ook gelijk weer vergeten. Kan gebeuren en aldaar was het algemeen bekend dat je mazzel hebt als je accu langer dan een jaar mee gaat. Hier in NL was mijn GS accu pas na 8 jaar aan vervanging toe, maar je kan een keer pech hebben met een zwak exemplaar.

Overigens vertelde een Toyota dealer mij enige tijd terug dat de 12v accu van de Lexus / Toyota hybride modellen ook een stuk kleiner / minder sterk is dan van reguliere benzine auto's omdat de startmotor niet hoeft te worden aangezwengeld (alleen de computer, want de hybride-accu doet de rest). Het klinkt plausibel, maar pin me er niet op vast. Mijn vraag was namelijk, kan ik een hybride auto lang laten staan zonder te berijden? Het antwoord was een volmondig nee, omdat de kleinere accu's het gewoon niet zo lang volhouden zonder regelmatig te worden opgeladen.
Langer dan enkele dagen parkeren met het alarm er op is niet bevorderlijk voor de 12 volt accu.