RX 450h in aantocht

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
De laatste jaren heb ik met veel plezier in een GS 450h gereden maar het gebeurde steeds vaker dat ik nét even wat bagageruimte tekort kwam. Ik ben daarom toch maar eens gaan kijken naar een RX 450h President line uit 2016 en dat vond ik toch wel een hele indrukwekkende verschijning. Afgelopen zaterdag heb ik een proefrit gemaakt en toen ik ook nog eens een heel aantrekkelijk inruilvoorstel kreeg voor de GS was de zaak eigenlijk wel bekeken. Vandaag heb ik mijn handtekening gezet en op 6 November kan ik hem gaan ophalen. Ik weet dat plaatjes hier zeer gewaardeerd worden dus bij dezen alvast een voorproefje.

RX 450h 01.jpg

RX 450h 02.jpg

Meer volgt over twee weken.

Jarno
 

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Blijft een vrij zeldzame verschijning. Goede keuze en vele plezierige kilometers gewenst!
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Mooi man, de RX450H .. een super auto.
En krachtig ook, wij hebben er de afgelopen 5 weken mee naar Oostenrijk, Slovenië en Kroatië gereden… ons Fendtje bleef er prima achter hangen

Mooie binnenkant heb je!!
CCC2BAD4-E90F-4203-8A7A-F3A497A3B237.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Mooie binnenkant heb je!!
Dank je, ik wilde per sé iets anders dan grijs of zwart. Hij is van buiten al zwart dus als hij van binnen ook zwart zou zijn wordt het een soort lijkwagen. Grijs hebben we al genoeg op onze wegen (mijn huidige GS is helaas van buiten ook grijs, had ik ook liever in een andere kleur gehad) dus toen ik deze RX te koop zag staan was het eigenlijk snel bekeken. Helaas nu nog 6 dagen wachten... 😬

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Ik denk er net zo over, supersjiek een licht interieur. Ik heb een half jaar gezocht naar de mijne, alle andere waren zwart of donkerbruin.
Zwart is prima als je kleine kinderen hebt die ijsjes en chocolade eten op de achterbank.
Veel plezier met de wagen!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Vandaag was het dan zover, de dag waar ik toch een beetje gemengde gevoelens over had: ik heb definitief afscheid genomen van mijn GS 450h en mijn nieuwe auto opgehaald. Hier staan de oude en de nieuwe naast elkaar:
old vs new.jpg

Oh sorry, foutje.... ;) Een LC 500 zal er helaas wel nooit komen en als het toch ooit mocht gebeuren dan zeker niet in deze kleur. Maar hier is dan de échte nieuwe:

Rx 450h.jpg

Het was er vandaag niet het weer voor om meer foto's te maken en bovendien had ik het te druk met erin rijden. 😁 Hoewel de motor eigenlijk dezelfde is als in de GS vind ik hem in de RX beter klinken, hij geeft een lekker diepe grom zoals je dat van een V6 zou verwachten. Ook de adaptieve cruise control werkt beter dan in de GS dus die bijna 5 jaar verschil in techniek merk je wel. En dan is er natuurlijk ook nog de ruimte, de overvloed aan ruimte die opeens beschikbaar is... Ik ben dik tevreden met mijn nieuwe auto en meer foto's volgen zo spoedig mogelijk.

Jarno
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Mooie wagen, gefeliciteerd, heel veel veilige en zeer fijne kilometers toegewenst !!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Vandaag was het weer bij vlagen best aangenaam en goed genoeg om foto's te maken. Uiteraard moet je dan wel even een ritje naar een wat fotogenieker locatie maken... :sneaky: Hier is hij dan, in volle glorie:









En met zelfs maar een klein beetje zonneschijn merk je gelijk hoeveel ruimtelijker een lichte interieurkleur aandoet:




Ook achterin is het goed toeven:


Het is op de achterbank niet alleen ruim, met al dat glas rondom vóelt het ook erg ruim:


En tot slot hetgeen waar het allemaal mee begon, de bagageruimte:




Volgende stap: morgen de collega's eens even flink jaloers maken! 🤣

Jarno
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Jarno, wat een prachtige wagen man!!
Echt een topper, en de binnenkant ook. Mooi mooi mooi!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
We zijn nu 3 weken verder en ik begin me toch lichtelijk af te vragen of ik geen kneusje heb gekocht. Bij het ophalen van de auto werd al gemeld dat de hybrid health check nog niet uitgevoerd was omdat de accu losgekoppeld was geweest (onbekend waarom) en de auto dan eerst 500km moet rijden voor de check gedaan wordt, en dat dit dus twee weken later alsnog gedaan werd. Okee, prima wat mij betreft. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat er ook nog een terugroepactie voor de airbag sensoren open stond. Beetje vreemd dat men dat bij Lexus zelf niet gezien heeft maar goed, het zijn lastige tijden met veel personeelsgebrek en het zou ook aangepakt worden. Verder bleek er iets te kraken in de wielophanging achter, piepte de aandrijving van de achterklep en rammelt er achterin iets.

Afgelopen woensdag is de auto opgehaald om bovenstaande zaken aan te pakken. De hybrid health check was eigenlijk een formaliteit en de terugroepactie is afgehandeld. Er is een rubber van de stabilisatorstang vervangen en de aandrijving van de achterklep is gesmeerd. Het piepen van de achterklep is nu idd weg, het kraken is minder geworden maar nog wel aanwezig en het gerammel is nog niet opgelost maar misschien heb ik zelf de oorzaak al gevonden. Wat echter veel erger is dat er vandaag bij het wegrijden opeens een straaltje water uit de binnenverlichting kwam lopen! De hemel achter de binnenspiegel is flink nat dus ik vraag me af hoe het met de elektronica daarbinnen gesteld is.
Lekkage.jpg
Ik heb het gelijk bij Lexus gemeld en wacht nu op hun reactie. Volgens de werkplaatsplanner kan ik pas over een ruime week terecht maar zolang ga ik het echt niet laten inregenen. Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt heb, dit zijn in 3 weken tijd al meer problemen met de RX dan met mijn GS in 3 jaar...

Jarno
 

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Balen wel, die schoonheidsfoutjes. Maar voor de relativering, het is allemaal op te lossen - en het kan vele malen erger (bij andere merken dan vooral).

Dat kraken van de achterwielophanging heb ik ook, het is een bekende kwaal bij de 4RX. De draagarmrubbers drogen uit en beginnen te kraken, met name als je over een drempel rijdt. Vervangen kan, maar is kostbaar, dus ik laat ze invetten en dan is het een paar maanden weg (om dus weer gewoon terug te komen, uiteraard vooral in de winter).

Die lekkage is zuur maar ook weer niet heel ongebruikelijk bij schuifdaken. Zoek maar eens op “G-klasse roof leak”. Mogelijk slechts een kwestie van een nieuw stuk rubber? De dealer zal het vast eerder hebben gezien. Ik heb overigens ook een schuifdak maar (nog) geen lekkage, het kan verkeren.

Ik zal ook eens vragen naar de airbagsensor terugroepactie, dank voor de tip.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ik weet niet zeker of het van het schuifdak komt, het kan ook de afdichting van de voorruit zijn. Het zal in elk geval snel opgelost moeten worden want ik heb niet de mogelijkheid de auto droog te stallen en het weer ziet er de komende dagen ook niet bepaald geweldig uit. En we hebben het hier wel over een Lexus he, niet zo'n Duits gebakje... 😄

Om te zien of er een terugroepactie is kun je trouwens je kenteken invullen op ovi.rdw.nl .

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Blesser

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Hè dat is een mindere start Jarno, kraken heb ik ook zo af en toe achter met de RX, maar niet echt heel vervelend.
Lekkage is echt niet leuk, hopelijk is het vlot opgelost!!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Dit gelóóf je toch niet... Het probleem met de lekkage blijkt veroorzaakt te zijn door twee afvoeren die verstopt zaten met dennennaalden. Dat is dus nog van de vorige eigenaar want in de wijde omgeving van mijn huis is geen dennenboom te bekennen. Het kraken zou nu ook opgelost moeten zijn. Klinkt goed, toch? Desondanks heb ik mijn auto nog niet terug, want: "helaas is onze monteur met uw auto ergens tegenaan gereden." Parkeersensoren, achteruitrij camera, 360 graden helikopterview... Het enige wat ik kan zeggen is:
facepalm.jpg

De achterbumper en diffuser gaan nu vervangen worden maar het ziet ernaar uit dat die voorlopig niet leverbaar zijn. Morgen hoor ik meer.

Jarno
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Avontuur en RoelVB

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Desondanks heb ik mijn auto nog niet terug, want: "helaas is onze monteur met uw auto ergens tegenaan gereden." Parkeersensoren, achteruitrij camera, 360 graden helikopterview...

De achterbumper en diffuser gaan nu vervangen worden maar het ziet ernaar uit dat die voorlopig niet leverbaar zijn. Morgen hoor ik meer.

Jarno
nou, ik ken ook gevallen waar een monteur een foutje maakt met de auto van een klant en dat het bedrijf (Peugeot dealer) de klant niet eerlijk informeert en een smoes ophangt dat 1 onderdeel nog niet binnen is terwijl ie in werkelijkheid direct naar de eigen schade- en herstelafdeling is gebracht om binnen 1 dag de schade te herstellen. Maar niets zeggen tegen de klant…

Zolang ze eerlijk zijn…

(die Peugeot dealer is overigens een aantal jaren geleden failliet gegaan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ja ze hebben het eerlijk gemeld en het wordt ook allemaal wel opgelost, maar frustrerend is het wel... De auto is vandaag teruggebracht en er zit een schaafplek op de achterbumper maar er hangen geen onderdelen los of zo. De krassen zijn te diep om weg te kunnen polijsten dus vervangen is inderdaad de enige manier om het te herstellen. Aan de positieve kant lijkt het kraken nu inderdaad weg te zijn. Ik hoor nog wel wat dingen trillen en rammelen maar daar ga ik zelf wel naar op zoek. Vroeger zou zoiets totaal niet opvallen maar nu auto's steeds stiller worden hoor je elk piepje en rammeltje.

Jarno
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
En het gaat maar door... Vandaag wilde ik op zoek gaan naar de oorzaak van het gerammel wat ik nog steeds hoor. Dit heb ik misschien gevonden, het blijkt dat de middelste rugleuning van de achterbank aan één kant veel speling heeft waardoor hij heen en weer kan schudden. Verder blijkt de plafondverlichting achterin zo los te zitten dat hij er spontaan uitvalt. Allebei nogal teleurstellend voor een auto als deze. De echte leuke verrassing kwam echter toen ik de auto weer naar de parkeerplek wilde rijden: niet starten en de melding "Hybrid system has stopped. Shift to P". Gelijk de multimeter erbij gepakt en er stond nog maar 10.3 V op de accu. Het was dinsdag ook al gebeurd maar toen wilde hij na een paar keer proberen toch nog starten, en daarna heb ik er een rit van 200 km mee gemaakt. De afgelopen week heb ik verder elke dag 50km gereden dus de accu had hartstikke vol moeten zijn. Gelukkig heb ik een acculader maar die zei na minder dan een uur alweer dat de accu compleet vol was, dat vind ik verdacht snel voor een accu van deze capaciteit die zo diep ontladen was. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de accu niet in orde is. Ik heb weer een mail naar de Lexus vestiging gestuurd met daarin alles wat er tot dusver is gebeurd en dat ik dit niet acceptabel vind voor een auto van deze prijsklasse. Het wachten is nu op de volgende aflevering van de soap.