mmmm
@Bobusa
qte..
Maar maximaal thuis opladen en die maar keer per jaar dat de afstand meer is dan 300km, , dat zien we dan wel weer...
...unqte
Was ruim een jaar geleden ook onze insteek, daarom....
Na 2 jaar / 20K km Hyundai Kona 64kWh begin Mei 2024 vol enthousiasme en vertrouwen een 1st gen. UX 300E aangeschaft [kleine zusje van de RZ].
We namen toen de ChaDeMo laadtechniek [super traag vergeleken met de CCS laadtechniek] voor lief.
4 maanden later, toen de temperaturen zakten, zakte de actieradius [positief bekeken] dienovereenkomstig mee.
Doch naar een nivo wat voor ons niet acceptabel was. Want familie woonachtig in de Randstad, met een Moeder die slecht lag en een schoondochter op die op alledag liep. Er was desgevraagd geen enkel zicht op een upgrade van het 'BMS' battery management system [wat Hyundai/KIA stukken beter voor elkaar heeft].
Toen onze knopen geteld en de knoop snel doorgehakt: de electrieken UX de deur uit, het EV rijden vaarwel gezegd.
Want eenmaal Lexus altijd Lexus
Overgestapt naar een 1st gen. NX hybride. De rest is geschiedenis.
Blijft de vraag over: gaan we ooit weer terug naar een EV uit de stallen van Lexus cq Toyota?
Zoals de kaarten nu geschud liggen: nee.