Samen sterk: ervaringen met Lexus-dealers verzamelen voor Lexus Nederland

Wanneer ze bij Lexus Nederland maar om kunnen met zoveel positiviteit šŸ˜³šŸ™„ van bestaande en mogelijk toekomstige klanten.
Wat ik zo lees, is het vooral de Louman organisatie…….., of heb ik het verkeerd ?
Aan de autos ligt het niet, DIE ZIJN TOP. Maar waar vroeger elke Lexus dealer heel service gericht was, en persoonlijk. Werkt dat bij reuzen zoals Louwman Van Mossel, Hedin enz. heel anders. En niet ten voordele voor de klant. JE klant ervaring bij Louwman is heel erg afhankelijk van het personeel wat ter plaatse werkt is mijn ervaring. Ik heb ook erg goede ervaringen met Louwman, in het zuiden van het land. Over Louwman in midden en westen van het land hoor ik veel slechte verhalen. Maar het kan ook zo zijn dat tevreden klanten niets zeggen en ontevreden klanten zich uitspreken op het internet.

• Leuk
Waarderingen: kotje
Ik ga naar van Leussen. Op zich tevreden over. Wel een klein voorbeeldje…..
Ik had het automatische koplampregeling systeem kapot. Licht wat niet meer meebeweegt met de belading van de auto.
Na de diagnose werd me gezegd dat ik er maar even bij moest gaan zitten…..
Hele dure reparatie. Ik heb het artikelnummer gevraagd en ben op zoek gegaan. Uiteindelijk het onderdeel gevonden op…….jawel…..Ali.
Hele uitgave hoor….8,-
Wiel eraf halen, bekleding aan de kant en 3 schroefjes losgemaakt. Alles werkte daarna weer, scheelde toch meer dan 600,- zonder arbeidsloon. Bij de dealer werd het hele systeem vervangen terwijl dat helemaal niet nodig was.

Aan de andere kant hebben ze mij een keer gematst met een reparatie, de helft aan uurloon gerekend in plaats van de volle mep…..
Ik ga dus nog steeds naar van Leussen.
Dat is ook echt een dealer ding, en niet perse slecht. Maar dealers vergelijke de auto met een NIEUWE. Dus die doen geen ''smart fix' of slimme deel reparatie. Maar vervangen alleen het complete, voor de hoofdprijs. Maar goed, dat weet je als je bij een dealer binnen stapt. Zeker met een oudere auto, weet de dealer wel raad natuurlijk. Daarom zoeken veel mensen alternatieve zoals slimme vakmannetjes zoals hier in het Zuiden van het Land: Huro autos. Goede service, originele onderdelen, wordt goed meegedacht, en heel andere prijzen dan bij de dealer.

• Leuk
Waarderingen: kotje en Stefan O
Ik ben eiigenllijke helemaal tevreden met Lexus Eindhoven. Er gaat nooit iets kapot aan de auto, ik laat al het onderhoud "volgens het boekje" doen. Bij een kleine beurt bllijf ik wachten en krijg een perfect kopje koffie en bij een grote beurt is er een gratis leenauto. Of dat nu een Red Carpet is of niet weet ik niet maar ik ben er helemaal blij mee.

Ik heb positieve ervaring met Lexus Louwman in Amsterdam ZuidOost, met mijn vorige RX Tech uit 2010, waar ik meer dan 6 jaar in heb gereden. Ik had deze RX gekocht bij een vakgarage, en einde-garantie bij Louwman laten uitvoeren. Er was een defect in het hybride systeem, op kosten van de vakgarage heeft Louwman ƩƩn cel vervangen. Netjes.
Jaren daarna altijd onderhoud volgens schema, nooit onverwachte problemen gehad, altijd van Red Carpet Service mogen genieten, dus halen en brengen, waarbij een mooie Lexus leenauto ter beschikking werd gesteld.
Helaas is Lexus Louwman A'dam ZO er niet meer, ik ben naar Louwman Utrecht overgezet, Ʃn ik heb sinds 2 maanden een andere RX (President uit 2016). Van Louwman Utrecht heb ik de bevestiging dat ik ook voor deze Lexus van de Red Carpet Service gebruik kan maken (zonder minimum tijdslimiet !!). Verder nog geen ervaring met Louwman Utrecht.

In mei ben ik voor het eerst bij de Lexus-dealer in Breda geweest voor een grote onderhoudsbeurt. Ik werd netjes ontvangen en de medewerker nam rustig de tijd om alles goed uit te leggen.

We hebben samen de opties doorgenomen die ik vooraf had aangevinkt en de punten besproken waar ik specifiek om had gevraagd. Het contact voelde prettig en persoonlijk, met ruimte voor een gezellig gesprek (was ook rustig op dat moment).

Ook over de kosten was alles duidelijk. De prijzen waren vooraf al inzichtelijk via de website en het onderhoudsschema. Uiteindelijk kwam het bedrag ook goed overeen met wat vooraf was aangegeven. Daardoor had ik absoluut niet het gevoel dat er onverwachte kosten bij kwamen of dat er iets werd opgedrongen.

Al met al een fijne eerste ervaring met Lexus Breda.

Oh ja, een klein dingetje. Ik ben altijd gewend om gebeld te worden als de auto klaar staat om opgehaald te worden. Het zit blijkbaar in hun systeem dat je de auto altijd einde dag vanaf 16.30 de auto kan ophalen.

Al met al een fijne eerste ervaring met Lexus Breda.
Hier precies hetzelfde.
Vreemd geluid gehoord, ik dacht aan wiellager, gebeld en ik kon meteen komen. Monteur klein uurtje bezig, bleek gecupte banden. Gratis diagnose!
HUD was niet goed, een dag diagnose met leenauto. Wat ben ik verschuldigd? " is goed zo. "
Altijd netjes en vriendelijk.

Breda is uitstekend!

Ik heb mijn NX bij Louwman Utrecht aangeschaft en ook in onderhoud. Nu 3 x de jaarbeurt gehad. En geen klachten daar over. Ze vragen ook netjes of je de auto gewassen wil hebben voordat je hem ophaalt. Ik krijg een nette vervang auto mee. Bij aflevering een gratis lojack volgsysteem ingebouwd. Later een ctek stekkertje ingebouwd, kosten nihil. Dus tot zover tevreden. Maar dat kan natuurlijk ook zo anders zijn. Hoe stellen ze zich op als er echt wat loos is. Of als er iemand anders aan de ontvangstbalie komt te zitten. Alles hangt ook af van de communicatie tussen klant en medewerker. De volgende beurt is weer in september, standaard jaarbeurt , een terugroepactie dingetje en de hybride health check. Ik heb er wel vertrouwen in.

• Leuk
Waarderingen: kotje en HondaFan
Nog eentje; Louwman-dealer zo’n 7 jaar geleden: ik vind ā€˜t leuk om zelf ook eens wat te prutsen aan m’n auto. Ik heb een schroevendraaier laten vallen in de motorruimte. Nondej.. Uiteraard lag ie niet op de vloer, niet te vinden onder al die kappen… Heel kalm naar de dealer gereden, met schaamrood verhaal verteld. ā€œRij ā€˜m maar naar achteren.ā€, ik kon direct een brug op rijden. Brug omhoog en een monteur slaat een paar keer met de vuist tegen die kappen aan de onderkant: bingo. Hij kon ā€˜m daarna zo pakken. Ik draai me om naar de verkoper die ik het verhaal bij binnenkomst vertelde. Ik vroeg wat ik ze verschuldigd was. Hij tikte me op m’n schouder en zei: ā€œhelemaal niets, fijn weekend!ā€

Beste Lexus rijders,

De afgelopen tijd heb ik veel berichten gelezen over ervaringen met Lexus dealers in Nederland. Daarnaast heb ik zelf ook meerdere minder goede ervaringen gehad, net als verschillende mensen uit mijn omgeving. Daarom heb ik vandaag een email gestuurd naar de directeuren van Toyota Nederland en Lexus Nederland, Jan Koenders en Dirk-Jan van der Woude. Mijn bedoeling is niet om zomaar te klagen maar om op een constructieve manier aandacht te vragen voor zaken die volgens veel Lexus rijders beter kunnen.

Persoonlijk heb ik ervaren dat je soms niet serieus wordt genomen, lang moet wachten op onderdelen of dat terugbelverzoeken simpelweg niet worden opgevolgd. Dat past wat mij betreft niet bij het premium gevoel waar Lexus om bekendstaat. Daarnaast heb ik contact gehad met meerdere voormalige Lexus-dealers die inmiddels onderdeel zijn van Louwman. Ook daar werd aangegeven dat deze signalen bekend zijn en dat men intern bezig is met verbeteringen binnen de Lexus-organisatie.

Daarom wil ik graag jullie hulp vragen.

Wat zijn jullie ervaringen met Lexus dealers in Nederland? Zijn jullie tevreden of lopen jullie tegen dezelfde zaken aan? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. Ik wil graag een zo eerlijk en compleet mogelijk beeld verzamelen en dit uiteindelijk delen met de verantwoordelijke mensen binnen Toyota en Lexus Nederland.

Alleen als we onze ervaringen laten horen, is er een kans dat er daadwerkelijk iets verbetert.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Kotje

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactie Dirk Jan van der Woude (directeur Lexus): 10-06-2026

'Lexus Nederland is bekend met klachten van klanten en volgt actief forums. Daarnaast wordt de klanttevredenheid gemeten na ieder werkplaatsbezoek en iedere aankoop, en worden er mystery shopping-onderzoeken uitgevoerd.

Volgens Lexus beginnen de ingezette projecten en trainingen resultaat op te leveren, wat zichtbaar zou zijn in verbeterde klanttevredenheidscijfers van de afgelopen maanden. Ook werkt Lexus aan het verder aanscherpen en verduidelijken van de Red Carpet Service voor zowel klanten als dealers.

Hiervoor is onderzoek uitgevoerd onder 100 premiumrijders, waaronder 50 Lexus-klanten. De vernieuwde aanpak wordt naar verwachting in het derde kwartaal (Q3) geĆÆntroduceerd.

Eventuele specifieke klachten of aanbevelingen ontvangt Lexus Nederland graag per e-mail, mede omdat er recent al een uitgebreid onderzoek met een grote onderzoeksgroep is uitgevoerd'
Had vorig jaar een enqeute ingevuld waar een aantal dingen echt mis gingen en ik werd daarna opgebeld door Lexus NL. Heb een half uur aan de foon gezeten om het allemaal uit te leggen en het is bij mij zover opgelost . Vind de prijzen ook zwaar over de top. Die gaan ruim 2x over de kop in vergelijking als ik zelf OEM bestel in Dubai of JP . Dat er wat bovenop komt vind ik prima maar geen ruime factor 2 . Bijv. ik had de prijs van ventilatieflappen opgevraagd : € 190,- de 2 bij de dealer. Zo besteld had ik ze voor € 80,- in huis dus incl. opsturen en btw... De communicatie verloopt weleens wat minder... Nu heb ik mistlampen en wat zijstrips besteld bij de dealer... ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik had gevraagd wat de levertijd zou zijn maar dat wist men niet.

Trouwens complimenten dat je contact hebt gezocht met Lexus NL.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kotje