schema's m.b.t. radio vervangen met behoud van functies!

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
Heren/dames,

Weet iemand hoe je de radio/cd/cassette-player kan vervangen voor b.v. een Pioneer 250 DAB o.i.d?
In NL schijnt deze kennis afwezig te zijn echter op YouTube zie je diverse voorbeelden (USA/UK/et cetera om je Navigatie,stuurschakelaars qua functies te behouden. Tot op heden is het mij niet gelukt dit in NL. Ik heb een sc430 en het dashboard wil ik behouden v.w.b. de functies van de houten panelen voor de Navigatie als ook radio.

Indien iemand de Lexus sc430 2007 OEM electrische-schema's werkplaatsboek te koop heeft hoor ik dit graag.

Groet.
Boersma
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Ik heb een aftermarket radio in mijn SC 430 gebouwd dmv een de Beatsonic MVA-12LE. Daarmee blijft navigatie behouden (ik kan ook het beeld van de radio dmv de mode knop op het stuurwiel op het navigatiescherm krijgen) en kan ik de originele versterker bedienen via het stuurwiel (volume en fader).

Hier gekocht:
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
Beste Roel, wie heeft het ingebouwd aangezien ik een dispuut heb met Lexus hierover.
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
Dus ik kan een Pioneer SPH-DA230DAB aansluiten via de adapter met behoud van functies. Dan heb ik nog 1 probleem aangezien in de UK USA et cetera ze de Pioneer of Kenwood kunnen inbouwen met behoud van het afdekpaneel. Als je op YouTube kijkt dan is het geen probleem. Dus mijn vraag weet jij een bedrijf in NL die deze unit wel kan inbouwen?
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
Hoeveel SC430 eigenaren zijn er in NL weet jij dat toevallig? En zijn er bijeenkomsten o.i.d. ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Ik heb hem zelf ingebouwd. Maar ik begrijp dat je een US uitvoering hebt? De gelinkte module is voor Europese uitvoering (al weet ik niet wat het verschil is). Modelnummer zonder E op het einde is de US uitvoering
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
De SC430 is van 2007 en vanuit Duitsland geimporteerd echter Lexus schijnt het inbouwen een probleem te vinden vandaar de voorbeelden op YouTube dat inbouw wel mogelijk is met behoud van alle functies. Een andere vraag met betrekking op schokbrekers,vering en veerschotels; heb jij ervaring om en nabij hoeveel KM dienen deze te worden vervangen? Heb jij nog de 18" OEM velgen of kan ik er ook 19" IS-F velgen op monteren?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
De SC430 is van 2007 en vanuit Duitsland geimporteerd echter Lexus schijnt het inbouwen een probleem te vinden vandaar de voorbeelden op YouTube dat inbouw wel mogelijk is met behoud van alle functies. Een andere vraag met betrekking op schokbrekers,vering en veerschotels; heb jij ervaring om en nabij hoeveel KM dienen deze te worden vervangen? Heb jij nog de 18" OEM velgen of kan ik er ook 19" IS-F velgen op monteren?
Ik weet niet hoe dat zit met de vering. Bij mij zitten er aftermarket velgen op, maar wel met OEM afmetingen. Ik heb weleens gedacht om mijn IS-F velgen te proberen onder de SC, maar dat is er nog niet van gekomen.