Scherm of radio stuk?

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Als het radio scherm (1999 executive) alleen een paar streepjes geeft, is dat dan (eenvoudig) te vervangen, of moet de gehele unit vervangen worden?
Wat kost zoiets aanschaf en inbouw?

Gaat de bediening van dit type via het scherm?

Heb op google gekeken naar het type dat er in zou moeten zitten, maar de preciese uitvoering kan ik niet vinden, het ding wat er op lijkt heb ik toegevoegd als ploatje.

"AM" staat er als MW en FM is UMV (of zoiets), vandaar mijn wellicht "domme" vraag :)
 

Bijlagen

  • lexus GS300 stereo.jpg
    lexus GS300 stereo.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 67

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Niemand? Wellicht iets duidelijker formuleren; wat kost een schermpje?
Komt het voor dat de hele unit stuk is, en wat kost dat dan?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik zou opzoek gaan naar een tweedehandse unit als ik jou was.
Enkel schermpje vervangen is hoogstwaarschijnlijk duurder.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Radio unit doet helemaal niks: antenne en cd speler reageren niet.

Het lijkt wel een duits model met de knoppen MW en UWF.
 

Bijlagen

  • Lexus audio voor aankoop.JPG
    Lexus audio voor aankoop.JPG
    452,5 KB · Weergaven: 55

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Helaas een bekend euvel van de radio's..

Je zou het LCD schermpje kunnen vervangen. Dan heb je het modelnummer v/d radio nodig, staat aan de onderzijde/achterkant, dus die moet er wellicht uit. Mogelijk kun je dan ook de stekkers controleren. Via deze link kun je zien wat het onderdeel ongeveer zou moeten kosten: http://parts.pioneerelectronics.com/

Maar dan moet het er nog worden ingebouwd (overigens niet al te gecompliceerd) en weet je niet zeker of de radio zelf uberhaubt werkt. Hou er rekening mee dat de meeste radio's via Ebay met hetzelfde probleem te kampen krijgen in tijd. Soms staat erbij dat er een nieuw LCD schempje geplaatst is, dus dat is wel belangrijk.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
OK, met d?e link kom ik weer verder mee!

Wat je schrijft over de stekers snap ik niet.
Bedoel je dat de stekers crapy worden en opnieuw gemonteerd moeten worden? (Ik heb de radio er nog niet zelf uitgehad, ik heb het uit 2e hand...)

De radio speelt nu dus helemaal niet, geen CD, geen radio nada.
Wat kan/is daar meestal de oorzaak van, de 2 zekeringen zouden goed moeten zijn, en de radio z?u nog voor mijn aankoop gespeeld hebben.
Is de radio dan sloop waardig of heeft het te maken met het LCD scherm, als dat weer gerepareert is dat de radio ook weer speelt?

Ik heb trouwens wel iemand gevonden die het hobbymatig het LCD scherm wil repareren, maar dan moet ik wel even weten of er nog leven uit de radio zelf te halen is, want anders is het zonde geld LCD scherm :)
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Er komt weer geluid uit, en hoe!

We hebben de uiteindelijke storing na wat meten opgelost en nu geeft hij weer mooi radio en cd geluid.
Het scherm is nog wel stuk maar met een beetje rommelen heb ik de belangrijkste zenders er nu in.

Het geluid is voortreffelijk en de ontvangst (hier bij Arnhem altijd crime) super!

Wat een bak mooie herrie, zou haast denken dat er een M-L in zit, durf 'm niet boven 40% sterkte te zetten :)
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Scherm repareren kost ?250,- en kan gewoon via de Lexus dealer. Je bent hem wel een week of 3 kwijt. Ik heb het ook laten doen bij mijn toenmalige GS uit 1999 en was de kosten wel waard vond ik.

Groet Rob
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Bedankt voor de tip Rob, hier op het forum geven ze echter aan dat de schermen los te koop zijn.

Misschien volgt er nog een tip, want EUR 250 vind ik een boel geld en dan ook nog 3 weken met een gat zitten lijkt me ook niks :)