- 21 sep 2010
- 599
- 50
- 28
Afgelopen zaterdag was ik weer getroffen door een bekend IS200 kwaaltje, een bobine hield er mee op. Gelukkig trof ik iemand op marktplaats aan die een bobine nieuw had gekocht maar bleek deze niet meer nodig te hebben (gezien het defect bij de injectoren ipv bobine lag). Voor een mooi prijsje (helaas niet zulke mooie prijzen als op toyotaonderdelen.nl) kon ik deze overnemen. Na een korte check met een OBD2-scanner, bleek bobine 3 de boosdoener. Na een halfuurtje sleutelen de bobine gewisseld en deed de IS200 het weer als vanouds.
Bij het demonteren viel mij op dat er wat olie zat t.h.v. de pakking van het kleppendeksel. Ik dacht wellicht ooit iets gemorst met bijvullen. Kijkende naar de linker kant trof ik echter wat anders aan (zie foto). Het lijkt alsof er scheurtjes zitten in het aluminium klepdeksel, ten hoogte van de afvoer (beetje tussen cilinder 3 en 4).
Er staat natuurlijk niet echt druk op het kleppendeksel, dus zal het waarschijnlijk bij wat 'zweten' blijven. Maargoed, ik kan nu niet meer zeggen dat m?n IS (zoals vele Lexi/Toyota?s) geen druppel olie verbruikt.
Hebben jullie enig idee of dit problemen op kan leveren?
Bij het demonteren viel mij op dat er wat olie zat t.h.v. de pakking van het kleppendeksel. Ik dacht wellicht ooit iets gemorst met bijvullen. Kijkende naar de linker kant trof ik echter wat anders aan (zie foto). Het lijkt alsof er scheurtjes zitten in het aluminium klepdeksel, ten hoogte van de afvoer (beetje tussen cilinder 3 en 4).
Er staat natuurlijk niet echt druk op het kleppendeksel, dus zal het waarschijnlijk bij wat 'zweten' blijven. Maargoed, ik kan nu niet meer zeggen dat m?n IS (zoals vele Lexi/Toyota?s) geen druppel olie verbruikt.
Hebben jullie enig idee of dit problemen op kan leveren?