patriekske zei:Schijven zitten inderdaad los op de naaf!
Als je het wiel erop zet klemt deze het geheel vast op de naaf.
Toyota doet dit al jaren bij de meeste modellen.
Wel kan het zo zijn dat door roestvorming de schijf vast komt te zitten op de naaf.
Wat betreft het schuurgeluid, hoe hard schuurt ie?
Hoor je het bijvoorbeeld tijdens het rijden met het raam open?
Als je de auto duwt en hij sleept ligt dan is dat geen probleem.
Schuren daarintegen wel.
Slingering van de schijf kan inderdaad een oorzaak zijn.
patriekske zei:Schijven zitten inderdaad los op de naaf!
Als je het wiel erop zet klemt deze het geheel vast op de naaf.
Toyota doet dit al jaren bij de meeste modellen.
Wel kan het zo zijn dat door roestvorming de schijf vast komt te zitten op de naaf.
Wat betreft het schuurgeluid, hoe hard schuurt ie?
Hoor je het bijvoorbeeld tijdens het rijden met het raam open?
Als je de auto duwt en hij sleept ligt dan is dat geen probleem.
Schuren daarintegen wel.
Slingering van de schijf kan inderdaad een oorzaak zijn.
Gisteren de zomerbanden weer opgezet, afhankelijk van hoevast ik elke afzonderlijke bout vastzet krijg ik het schuren weg.jpsystem zei:patriekske zei:Schijven zitten inderdaad los op de naaf!
Als je het wiel erop zet klemt deze het geheel vast op de naaf.
Toyota doet dit al jaren bij de meeste modellen.
Wel kan het zo zijn dat door roestvorming de schijf vast komt te zitten op de naaf.
Wat betreft het schuurgeluid, hoe hard schuurt ie?
Hoor je het bijvoorbeeld tijdens het rijden met het raam open?
Als je de auto duwt en hij sleept ligt dan is dat geen probleem.
Schuren daarintegen wel.
Slingering van de schijf kan inderdaad een oorzaak zijn.
Ik hoor het schuren tijdens het rijden, ik vind het maar vreemd dat men voor dit systeem kiest.
De schijf kan ik wel verdraaien de gaten zijn namelijk groter dan de draadeinden.
Met de Zomer velgen heb ik het nog nooit gehoord.
Eens kijken of ik in het weekeind tijd vind om te controleren of ik wat kan ontdekken.
Ik heb onlangs ook een piep en schuur gehad. Dat bleek veroorzaakt te worden door de remklauw die iets scheef aantrok en zo bleef hangen, waarbij 1 slidepin nogal vast zat. Misschien die ook even controleren.Dus niet.? wel een paar schijven als reserve liggen.