Selecteren CT200h voor aanschaf

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
Beste Lexusforum leden,

Ik ben me al langere tijd aan het ori?nteren op een nieuwe auto (occasion) en de tijd begint nu te komen dat ik daadwerkelijk de knoop ga doorhakken. Mijn automobiele verleden bestaat uit een Peugeot 106 XSI, Peugeot 205 CTI (cabriolet), Mazda MX-3 V6, Seat Ibiza, Alfa Romeo 146, Alfa Romeo Mito turbo (nog in bezit) en Mitsubishi Colt CZ5 (nog in bezit). Op de Colt en Ibiza na behoorlijk fijne en een tikkeltje bijzondere auto's. Daarnaast maak ik veel kilometers op de motor, een Ducati Monster.

Inmiddels ben ik 35 met een vrouw en drie kleine kinderen, dus wordt het tijd voor iets serieuzers. Veiligheid en betrouwbaarheid zijn zeer belangrijke punten geworden, en wat mij aan de Lexus zo aantrekt zijn het fantastische uiterlijk en de premium positionering in de markt. Ik rijd regelmatig in een Auris hybrid, en de rijeigenschappen en het verbruik daarvan bevallen mij uitstekend.

Mijn eisen lijstje bestaat uit de volgende punten:
Privacy glass achter
De grotere velgen (dus geen 15 inch)
Het audiosysteem met >6 speakers (dus inclusief subwoofer in de kofferbak)
Bij voorkeur geen leer ivm afdrukken van de kinderstoelen
Bij voorkeur geen navigatie ingebouwd
Achteruitrijcamera
Max 140.000 km

Mijn budget wil ik vastpinnen op maximaal 14.000 euro, dus dat wordt een 2011 of 2012 model.
Omdat de occasionsites vaak incompleet zijn is mijn vraag welke versies ik op moet letten en welke versies ik links kan laten liggen. Ik kom onder andere tegen de Business Line, Business Pro, Business Edition, F-Sport line, Luxury Line, First Edition etc ....

Bij voorkeur heb ik geen navigatie ingebouwd, maar ik weet niet of dit kan in verband met mijn overige eisen, plus dat de keuze dan enorm beperkt wordt.

Daarnaast krijg je op dit moment korting op de wegenbelasting ivm de hybride techniek, is dit tijdelijk of blijvend?

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Jeroen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De steenslag en versleten banden waren niet de enige reden dat ik deze liet staan. Ze wilden ook mijn auto niet inruilen en ik heb geen zin om hem particulier te gaan verkopen of vrijwel gratis weg te geven aan een opkoper. Alles bij elkaar klopte het plaatje gewoon niet. Ik heb altijd geleerd dat als je er een slecht gevoel bij hebt je het niet moet doen. Dus ik heb er geen spijt van.

Even over naar de orde van de dag. Ik heb een tweede op het oog. Dit is ook een Business Line Pro, maar zonder groot LCD scherm (dus zonder naviagtie). De radio ziet er dan direct ook anders uit. Dit kan ik wel begrijpen. Heeft dit nog grote bezwaren welke ik wellicht over het hoofd zie? De achteruitrijcamera zit in de spiegel verwerkt, dat is prima. Ik weet niet zeker of er een subwoofer in de achterbak aanwezig is, maar hiervoor zal ik de betreffende garage bellen.

edit: ik kan er na het nogmaals doorlezen van de optielijst er volgens mij wel van uit gaan dat zonder navigatiesysteem er ook geen audio upgrade heeft plaatsgevonden.

De woofer zit er zoals eerder gemeld niet er in. In ruil daarvoor heb je wel een grotere kofferbak ;)
Hoeveel verwacht je dan dat je voor je Colt kunt ontvangen?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Bioscoop sound komt ook uit mijn telefoon 🙊 ik heb ook ML op mijn foon💪 Maar als je ML hebt, zou er toch overal ML staan gekladderd. Dat is bij de CT wel zo als je ML hebt. Maar goed bij deze ben ik wel benieuwd naar de foto's van Bluedeamon en ik wacht op de foto's van de Colt😆
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
En vele met jouw Blue
begin dit wel een rare topic te vinden zo onderhand , Jeroen wil een CT met opties en juist zonder opties , het is blijkbaar nooit goed , wel navigatie geen navigatie , wel leer maar niet te glad
Jeetje je komt uit een Mitsubishi Colt Jeroen en je gaat een stap vooruit , en het is maar een CT , een auto die op bijtelling is gekocht toendertijd , zoek een mooie uit en geniet ervan , met of zonder navigatie :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne en Bluedeamon

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
En vele met jouw Blue
begin dit wel een rare topic te vinden zo onderhand , Jeroen wil een CT met opties en juist zonder opties , het is blijkbaar nooit goed , wel navigatie geen navigatie , wel leer maar niet te glad
Jeetje je komt uit een Mitsubishi Colt Jeroen en je gaat een stap vooruit , en het is maar een CT , een auto die op bijtelling is gekocht toendertijd , zoek een mooie uit en geniet ervan , met of zonder navigatie :thumbsup:

Helemaal mee eensch, hoewel de CT een instapper is, is deze leasebak standaard beter uitgevoerd dan een gemiddelde A3 (welke vaak wordt vergeleken met de CT door de leasers) een Colt en CT kun je absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ik kan zeggen dat zelfs de kaalste CT luxer is dan de Colt.
Buiten de leasers, zijn er ook mensen die de CT hebben voor het verbruik. O.a. ik. ;)
 

MyNameIsJeroen

Nieuw hier
19 jan 2016
20
16
3
No Title
 

Bijlagen

  • photo4873.jpg
    photo4873.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 33

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
niet om te beledigen hoor , maar je kunt die dealer niet kwalijk nemen dat hij de Colt niet wilt inruilen , dat soort auto's staan niet echt bekend als begerenswaardig , als men opzoek is naar een klein goedkoop autootje zal men eerder de op 2 druppels water lijkende Fiat Punto kiezen v.w het gewicht en lage onderhouds kosten
wat ik bedoel is dat deze Colt geen handels waarde heeft en hij onmogelijk een passende korting kan geven en daarom af ziet van inruil

dus laat je niet afschrikken als de Colt geweigerd wordt als inruil maar meer als bevestiging dat je niet zelf de inruilprijs betaald bij de aankoop van een andere :rulez:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De Colt is netjes en een mooie kleur. Als ik het zo bekijk zit er niet bepaald veel opties op. Zoals een simpele radio/navi heb je al niet. Dat doet veel met de inruilwaarde.
Precies wat SC400nl heeft neergezet, er is weinig vraag naar een Colt. Ik zie over het algemeen dus heel veel Punto's en Corsa's (dezelfde onderstel) daar hoeft maar een pakketje erop te zitten en je hebt een boel luxe. En Gezien de kenteken is de Colt van 2007. Hoeveel wil je er voor terug hebben?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Leuke auto hoor en ziet er zo op de foto ook netjes uit.
Misschien inruilen ergens anders dan bij een merkdealer ?
Zou uiteindelijk best wel goed komen.