Sleutel herprogrammeren

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Goedendag,

Ik zal weer even dit toppic aanslingeren :)
Ik heb een Lexus IS 200 gekocht uit 1999, maar de orginele sleutel was hele lam en volgens de oude eigenaar was de afstandbediening kapot, maar ik ging daar gewoon domweg vanuit, en heb de sleutel dichtgelijmt, van dan kan ik in iedergeval normaal starten zonder dat dat hele kapje afbreekt. Toen ging ik op een gegeven moment twijfelen, van ja, is hij wel kapot, afijn, ik die sleutel weer opengebroken, printplaatje eruit, want de rest zat dichtgeplakt, en toen getest met een batterij op de printplaat... en ja hoor.. gewoon werken...
Ik had de pest erin, want dat kapje van die sleutel was al verrot.:mad:

Wat heb ik gedaan, ik heb een sleutel op Ebay gehaald, met afstandsbediening, en mooi in laten vrezen, en ingelezen via deze perfecte uitleg!
Maaaaaaar starten doet de auto niet! Wel met de oude sleutel, maar niet met de nieuwe...:(
Dus het nieuwe kastje doet het wel, op een mooie nieuwe sleutel, alleen hij start niet met die sleutel, daar moet ik de oude nog voor hebben...

Dat is dan die startonderbreker, ik dacht dat je die ook inleerde op deze manier, maar dat is waarschijnlijk niet zo..
Ik heb even de Lexus gebelt, en die vraagt gewoon ?65,- om de sleutel erbij te zetten in het systeem :brr:

Dat vind ik nog wel een hoop geld... dus kan je de startonderbreker ook op een andere manier overzetten of iets dergelijks?
En waar zit die startonderbreker dan eigenlijk in? Want het hele printplaatje is uit die oude sleutel? En het kastje is helemaal lam :p

En ik begin nu ook wel te twijfelen of er ?berhaupt wel een startonderbrekerchip in die nieuwe sleutel zit.. het is wel origineel Lexus.

Ik wacht de reacties af!
Alvast hartelijk dank!!:rulez:

Groetjes Erik.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Erikzalm ik heb je topic hierheen verplaatst. Wat betreft de startonderbreker, ik zal dat even uit moeten zoeken waar die precies ligt.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Helemaal goed! Ik ben ook nog druk op zoek! Ga ook nog even langs bij de sleutelmaker, want die kon me wel vertellen dat er een startonderbreker in de sleutel zat, dus misschien kan hij hem ook overzetten op de nieuwe sleutel.. Wie weet :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
lijkt erop dat die module ergens onder het middelconsole ligt, ik kon het niet zo goed zien op de tekeningen helaas...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Volgens mij heb ik het hier gevonden voor je... schijnt dat je sleutel 3 functies heeft:

De auto starten
Deuren op afstand te openen/sluiten
Startonderbreker uit te zetten

Deze functie's zul je allemaal separaat moeten programmeren. Denk eraan dat er een Hoofd sleutel moet zijn (in jouw geval de werkende sleutel) en de reserve sleutel... Kijk maar op bovenstaande link... als het werkt wil je dat dan hier melden? Kunnen we de how-to aanpassen :)
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Zo! Dat is een perfecte beschrijving zeg! Ik ga dat vanmiddag even proberen denk! :D
Ik hou je op de hoogte! :thumbsup:

Bedankt!!:thumbsup:
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Jaaaaaaa het is gelukt! Helemaal top! :rulez:

Deze beschrijvingen zijn perfect! De ene voor de afstandsbediening is hetzelfde als die hier op het forum is geplaatst, en de volgende voor het inleren van de sleutel i.v.m startonderbreker werkt ook super!
Even de stappen volgen, en starten en lopen! Ben superblij!!:)

Hartelijk dank voor het opzoeken! Kon het zelf zo snel niet vinden!! :thumbsup:
 
27 jul 2011
207
1
0
Ik heb de instructies voor het programmeren van de afstandsbediening o.a. hier op het forum gevonden en kom een heel eind. Echter gaan alle tutorials uit van een goede sleutel die als basis dient. Kan me zo voorstellen dat je een werkende sleutel neemt en dat programma op de andere zet. Nu heb ik het volgende probleem. Ineens werken beide afstandsbedieningen niet meer. Sleutel wel want kan de auto gewoon starten echter de afstandbieningen dus beide niet meer. Ik heb dus nu ook geen goede sleutel. Heb toch de tutorials geprobeerd en werkt tot de laatste stappen. De auto voert programma uit maar hoort bij juiste instelling 1 x te open en sluiten echter doet ie het meerdere keren wat een indicatie dat het is mislukt. Wat nu? Iemand tips wat te doen bij geen werkende sleutel?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Werken "ineens" alle afstandsbedieningen niet meer? Dat is wel apart... Ik had als basis inderdaad nog een gammel printplaatje, die ik nog kon gebruiken..
Volgens mij hoorde ik dit verhaal ergens anders ook nog een keer..
Als je nou stap 2 van het verhaal overslaat, dus dit stuk:

2. Plaats een werkende sleutel in het contact
a. Zet het contact op aan
b. Zet het contact op uit
c. Haal de werkende sleutel uit het contact

En gelijk vanaf stap 3 begint, dan zou het wel moeten werken.
Succes ermee!!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zijn je sleutels allemaal gestopt met werken na het de stappen? of had je al geen werkende sleutels voordat je daaraan begon? Ik kom verhalen tegen met mensen met hetzelfde probleem (alleen die zijn of de Mastersleutel kwijt of het is spontaan ermee gestopt). Sommige hebben het over vervangen van de sleutel ecu, anderen hebben het over radiogolven (gebeurt dit overal?) Welk bouwjaar is je auto trouwens?
 
27 jul 2011
207
1
0
Werken "ineens" alle afstandsbedieningen niet meer? Dat is wel apart... Ik had als basis inderdaad nog een gammel printplaatje, die ik nog kon gebruiken..
Volgens mij hoorde ik dit verhaal ergens anders ook nog een keer..
Als je nou stap 2 van het verhaal overslaat, dus dit stuk:

2. Plaats een werkende sleutel in het contact
a. Zet het contact op aan
b. Zet het contact op uit
c. Haal de werkende sleutel uit het contact

En gelijk vanaf stap 3 begint, dan zou het wel moeten werken.
Succes ermee!!


Inderdaad, ineens werken ze beide niet meer. Ik was een weekend weg en de ab stopte ermee. Ik dacht de batterij echter toen ik thuis kwam deed de andere het ook niet meer.

"plaats een werkende sleutel" Daar zit nu juist het probleem, die heb ik nu niet meer.
 
27 jul 2011
207
1
0
zijn je sleutels allemaal gestopt met werken na het de stappen? of had je al geen werkende sleutels voordat je daaraan begon? Ik kom verhalen tegen met mensen met hetzelfde probleem (alleen die zijn of de Mastersleutel kwijt of het is spontaan ermee gestopt). Sommige hebben het over vervangen van de sleutel ecu, anderen hebben het over radiogolven (gebeurt dit overal?) Welk bouwjaar is je auto trouwens?

Allemaal gestopt voor ik begon. Heb het wel geprobeerd met wat ik denk dat de master sleutel is maar die deed het al niet toen ik eraan begon. Lampjes branden wel maar hij doet verder niets. Mijn IS200 is uit 99.

Is er niet een manier om je sleutels te programmeren via de ECU van de auto? Daar zou het juiste programma in moeten staan. Maar dit is leken logica :)
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Inderdaad, ineens werken ze beide niet meer. Ik was een weekend weg en de ab stopte ermee. Ik dacht de batterij echter toen ik thuis kwam deed de andere het ook niet meer.

"plaats een werkende sleutel" Daar zit nu juist het probleem, die heb ik nu niet meer.



Maar als je dat stuk nou overslaat, dus alleen dit doet:

3. Vergrendel alle deuren middels de 'centrale deurvergrendelingsdeurknop' aan de bestuurderskant: 5 keer
a. Vergrendelen - ontgrendelen
b. Vergrendelen - ontgrendelen
c. Vergrendelen - ontgrendelen
d. Vergrendelen - ontgrendelen
e. Vergrendelen - ontgrendelen

4. Sluit en open de deur aan de bestuurderskant 1 maal

5. Vergrendel alle deuren middels de 'centrale deurvergrendelingsdeurknop' aan de bestuurderskant: 5 keer
a. Vergrendelen - ontgrendelen
b. Vergrendelen - ontgrendelen
c. Vergrendelen - ontgrendelen
d. Vergrendelen - ontgrendelen
e. Vergrendelen - ontgrendelen

6. Plaats de nieuwe sleutel in het contact
a. Zet het contact op aan
b. Zet het contact op uit
c. Zet het contact op aan
d. Zet het contact op uit
c. Haal de nieuwe sleutel uit het contact

7. De nieuwe sleutel zal nu beginnen te werken

8. Terwijl het klikt:
a. Houdt de vergrendelingstoets op de oude sleutel ingedrukt
b. Houdt de vergredelingsgstoets op de oude sleutel ingedrukt en druk 5 maal op de ontgrendelingstoets.
c. Laat de vergrendelingstoets op de oude sleutel los
d. Druk 1 maal op de ontgrendelingstoets

9. De deuren zullen 1 maal vergrendelen en 1 maal ontgrendelen

10. a. Houdt de vergrendelingstoets op de nieuwe sleutel ingedrukt
b. Houdt de vergredelingsgstoets op de nieuwe sleutel ingedrukt en druk 5 maal op de ontgrendelingstoets.
c. Laat de vergrendelingstoets op de nieuwe sleutel los
d. Druk 1 maal op de ontgrendelingstoets

.... daarna is het klaar.

Let op! Dit is op eigen risico, als je het niet aandurft, zoek dan de dichtsbijzijnde Lexus dealer op en laat die door je dealer doen!
Tags: None


Dan zou het moeten werken...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik denk dat ook dit niet gaat werken Erik, zijn ab doet het niet meer (of begrijp ik hem verkeerd?) dan wordt het lastig om hiermee te beginnen...