Sleutel herprogrammeren

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Goedendag,

Ik zal weer even dit toppic aanslingeren :)
Ik heb een Lexus IS 200 gekocht uit 1999, maar de orginele sleutel was hele lam en volgens de oude eigenaar was de afstandbediening kapot, maar ik ging daar gewoon domweg vanuit, en heb de sleutel dichtgelijmt, van dan kan ik in iedergeval normaal starten zonder dat dat hele kapje afbreekt. Toen ging ik op een gegeven moment twijfelen, van ja, is hij wel kapot, afijn, ik die sleutel weer opengebroken, printplaatje eruit, want de rest zat dichtgeplakt, en toen getest met een batterij op de printplaat... en ja hoor.. gewoon werken...
Ik had de pest erin, want dat kapje van die sleutel was al verrot.:mad:

Wat heb ik gedaan, ik heb een sleutel op Ebay gehaald, met afstandsbediening, en mooi in laten vrezen, en ingelezen via deze perfecte uitleg!
Maaaaaaar starten doet de auto niet! Wel met de oude sleutel, maar niet met de nieuwe...:(
Dus het nieuwe kastje doet het wel, op een mooie nieuwe sleutel, alleen hij start niet met die sleutel, daar moet ik de oude nog voor hebben...

Dat is dan die startonderbreker, ik dacht dat je die ook inleerde op deze manier, maar dat is waarschijnlijk niet zo..
Ik heb even de Lexus gebelt, en die vraagt gewoon ?65,- om de sleutel erbij te zetten in het systeem :brr:

Dat vind ik nog wel een hoop geld... dus kan je de startonderbreker ook op een andere manier overzetten of iets dergelijks?
En waar zit die startonderbreker dan eigenlijk in? Want het hele printplaatje is uit die oude sleutel? En het kastje is helemaal lam :p

En ik begin nu ook wel te twijfelen of er ?berhaupt wel een startonderbrekerchip in die nieuwe sleutel zit.. het is wel origineel Lexus.

Ik wacht de reacties af!
Alvast hartelijk dank!!:rulez:

Groetjes Erik.
 

RvLCT200h

Nieuw hier
11 jun 2016
8
0
0
Denk dat dit een mooie plek is om deze vraag te stellen, maar indien er een betere topic voor is hoor ik het graag.

Als jullie nu een 2dehands lexus zouden kopen.......zou je dan de sleutels opnieuw laten programmeren?
Weet iemand wat dat kost?
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Oud topic, maar ik slinger 'm graag weer even aan. :

Voor degenen (zoals ik) die hier ook tegenaanlopen de volgende procedure (deze werkt, zojuist zelf getest) op mijn 2001 GS430.


Vanzelfsprekend is de volgende procedure volledig op eigen risico!!


1. Ga in de auto zitten aan de bestuurderszijde.

2. Vergendel de portieren (dit mag ook gewoon met de elektronica uit een nog werkende sleutel) en wacht 10 seconden.

3. Ontgrendel deuren met knop aan bestuurderszijde.

4. Portier aan de bestuurderszijde openen.

5. Plaats de sleutel in het contactslot en haal 'm er weer eruit.
Soort sleutel maakt niet uit; het mag zelfs de valet-sleutel zijn (dus zonder de elektronica voor de AB)

6. Het portier 5x achtereen vergrendelen en ontgrendelen (dus LOCK/UNLOCK, niet andersom) met de knop aan de bestuurderszijde.

7. Sluit bestuurdersportier.

8. Open bestuurdersportier.

9. Herhaal stap 6.

10. Plaats dezelfde sleutel als zojuist in het contactslot en draai 'm naar ON weer terug naar OFF en verwijder de sleutel uit het contact. De deuren vergrendelen en ontgrendelen nu zelfstandig. De ECU staat nu in programeer-modus voor het toevoegen van een sleutel.

11. Op de nieuwe sleutel druk je nu gelijktijdig op zowel LOCK als UNLOCK, laat los, en druk vervolgens op LOCK. Houdt de knoppen niet te lang vast. Handel deze hele stap af in zo'n 2 seconden.

De deurvergrendeling moet nu 1x vergrendelen-en-ontgrendelen. Als dit 2x gebeurt is de nieuwe sleutel niet geprogrammeerd. Probeer het dan nogmaals buiten de auto. Werkt het dan nog niet, zie dan de tips hieronder.

Je kunt nu, door stap 8 te herhalen, ook een volgende sleutel toevoegen. Zie ook hier weer tips.


12. Sluit nu het portier en open het weer. De programmeer modus wordt nu afgesloteen.


TIPS

Uitlezen van het aantal geregistreerde sleutels
De ECU kan maximaal 4 sleutels bevatten. Om te zien hoeveel sleutels er in de ECU staan moet de procedure gevolgd worden t/m stap 9.

In stap 10 dient de sleutel 3x gedraaid te worden naar ON (OFF-ON, OFF-ON, OFF-ON, OFF) en vervolgens weer vewijderd te worden. Het aantal keren dat de vergrendeling schakelt (LOCK-UNLOCK) is het aantal sleutels wat in de ECU zit. Schakelt deze 5x dan zijn er geen sleutels geregisteerd. Schakelt ie 4x dan is het geheugen dus vol.

Wissen van de geregistreerde sleutels
Het is niet mogelijk individuele sleutels te wissen. In de onderstaande procedure worden alle bekende sleutels gewist.

Volg de procedure t/m stap 9.

In stap 10: Plaats de contactsleutel en draai deze 2x naar ON (OFF-ON, OFF-ON, OFF) en verwijder de sleutel. De deurvergrendeling schakelt 2x. De sleutels zijn nu gewist.

Programeer vervolgens de sleutels weer volgens de standaard procedure.




Succes!