Snelheidsignaal

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
Ik wil de limiter stabieler hebben. Nu wordt het signaal uit de canbus gehaald maar ergens in de auto zal toch ook een puls zitten? Al is het maar voor de navigatie, kilometer teller of cruisecontrol.

Weet iemand toevallig waar je de snelheidspuls vandaan kan halen?
Het gaat om een GS450h 2006, maar GS300 en aanverwanten zullen hetzelfde signaal hebben.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Bij de SC430 weet ik toevallig waar die zit. Wellicht heb je daar iets aan.
Hierbij zit er namelijk een 22 pin stekker in de navigatie-unit, daarbij is de witte draad met rode streep de snelheidspuls (pin 4).

Dat gaat dan om deze stekker:
1686138238017.png

Als je goed kijkt zie je daar de witte draad met rode streep uitsteken (met zwart uiteinde, want die heb ik doorgeknipt om het scherm van mijn autoradio tijdens het rijden ook op het navigatiescherm te kunnen krijgen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ik heb ook een Lexus

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
Tot nu toe dit gevonden aan documentatie, maar het lijkt het allemaal net niet te wezen:

Deze auto is te oud.
2004-2005 Lexus GS300 Wiring Diagram
TACH BLACK/YELLOW (AC) @ INSTRUMENT CLUSTER

Goede leeftijd, dus hoopvol
2006-2007 Lexus GS300 Wiring Diagram
TACH WHITE @ DATA LINK Connector, Pin 9, the DATA LINK Connector is located under the DRIVERS SIDE of the DASH.

Goede leefteijd, ook wit. Hoopvol
2008 Lexus GS350
Tachometer WHITE (AC) AT DATA LINK CONNECTOR UNDER DASH
Speed Sense VIOLET (AC) IN HARNESS TO GAUGES

Veel te oud. Vreemde kleur.
GS300 2000
Tach Black/Yellow Module under Hood Driver's Side 28 Pin Connector Pin16

Goede leeftijd, verkeerde auto.. maar je weet maar nooit :)
2008 Lexus Rx350
Tachometer ANY UNCOMMON WIRE COLOR (AC) ANY FUEL INJECTOR OR COIL PACK
Speed Sense LIGHT GREEN (AC) AT ECM BEHIND THE GLOVEBOX
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
De 1e keer was er een analoog Canbus snelheidssignaal gepakt. Die bleek niet stabiel (snel) genoeg. Ander kastje eraan (je mag me niet vragen welke, want geen idee) en nu wordt het digitale snelheidsignaal uit de Canbus gehaald. Dat werkt een stuk beter.
Dus deze GS450h heeft een limiter :)
Heerlijk als je in de stad rijdt of op een drukke snelweg en cruisecontrol niet te gebruiken is.