Software update Lexus Media System

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Gisteren had ik een primeur blijkbaar;

Bracht de auto voor de kleine 15.000km beurt naar Lexus Eindhoven en vroeg of ze meteen een software update wilde doen van het media systeem ( ik heb de non-Nav uitvoering), aangezien de iPod functie al vanaf het begin niet goed werkte. Verwachting was dat het binnen 30-60 minuten geregeld zou zijn dus ik kon er op wachten. Ruim 2 uur verder bleek dat de software update procedure niet liep zoals verwacht en na wat belletjes met Lexus Nederland blijkt nu ineens de hele unit vervangen te moeten worden. Het ding doet nu helemaal niets meer dus de komende week geen muziek of bellen in de auto voor mij :p Ze hadden het in Eindhoven niet eerder meegemaakt en ook bij Lexus NL hoorden ze het blijkbaar voor het eerst...

Volgende week dinsdag mag ik terugkomen, dus hopelijk dan een nieuwe unit erin. Wel opvallend dat een software update zo'n heel systeem om zeep helpt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, software wordt steeds complexer. En daarmee het achterhalen van de foute code ook. Het kan 999 keer goed gaan en op de 1000ste gaat het helemaal mis. En dan maar achterhalen waar dat aan ligt. Wellicht hebben de quality engineers bij Lexus hier een leuk project aan.

Hoe dan ook, even sterkte zonder het systeem. Ik heb er het vertrouwen in dat Lexus dit netjes gaat oplossen.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Nou, vervangend systeem zit er weer in. Helaas nog wel steeds een slecht werkende iPod functie i.c.m. mijn iPhone 5S. Daarnaast viel mij op dat het systeem in de CT200H (facelift model) een stuk responsiever en soepeler is als het systeem in de IS. Lijkt wel alsof daar een betere processor of meer geheugen inzit ofzo.

Moet zeggen dat ik Lexus op dat gebied wel een beetje vind achterblijven met bijvoorbeeld een BMW, Audi of Volvo. Daar vind ik de ge?ntegreerde systemen een stuk gelikter en vooral sneller werken.