HondaFan
Actief
- 16 okt 2018
- 216
- 252
- 63
Ik heb motorrijles gehad in de winter, en examen gedaan toen het net begon te sneeuwen/hagelen. Bij aankomt op de CBR locatie kreeg ik en mijn mede cursist een warme kop chocolademelk. Eerst moesten we even opwarmen na 30 minuten door de vrieskou te hebben gereden. Het examen programma was wat aangepast ivm gladheid. Tijdens het examen werden we na een aantal verrichtingen terug geroepen. Het weer werd te slecht en ze hadden gezien dat we het voertuig beheersen. Na het geslaagde examen konden we door een laagje sneeuw naar huis rijden. Jaren daarvoor had ik met de auto gelest in de sneeuw, maar na het behalen van het rijbewijs heb ik ook meteen een slipcursus gedaan. Met de les heb ik wel leren remmen en wat te doen bij een slip gehad. Echter dit is echt niet zo leerzaam als de slip cursus.

) en ze hebben daar veel van geleerd. Zelf heb ik na het halen van het motorrijbewijs ooit in de loop van de jaren daarna 2 VRO's gedaan en ook daar heb ik enorm veel van geleerd. In mijn optiek beide opleidingen absolute musts voor beginnende bestuurders
.