Spamhoek!

Ik zocht dus een manier om de wagen ff vlot goed en veilig droog te maken en kwam uit bij blazers. Gemini wist mij te overtuigen dat de waterblazers (voor doggies) dezelfde apparaten zijn als die voor wagens worden gebruikt. Voordeel stiller en goedkoper. Advies van Gemini was een ding met twee motoren die een hele bak lucht eruit braakt. Op MP eentje gevonden waar ik -achteraf- te veel voor betaald heb. Maar dat terzijde, leermomentje....
Ding hier dreks aangezet en ik dacht wow, als je dat op een teckel zet, vindt je die achterin de tuin onder de vergeet-mij-nietjes terug. Vandaag was de dag van zijn eerste optreden hier in zijn nieuwe functie. Overigens heb ik mijn workflow wel iets aangepast. Na foamen, wassen, afspuiten een andere beker op het pistool gezet en daarin een mengsel van water en wet-sealant. Dat ging als een speer! Die houd ik er absoluut in. Zie mij niet meer met zo'n zielig spuitflesje de handen lam knijpend rondom de RX lopen. Veelste groot, veelte veel werk EN bovendien gerede kans dat je niet alles bereikt. Dit gaat net zo easy als het foamen. Daarna heel kort afgespoeld en de blazer werd aangezet. Door de druk kwam de slang snel in volle erectie, maar het in ene woei wegblazen van alle druppels op de motorkap bleef uit. Damn! Het duurde veel te lang, dus het water aan de andere kant was als deels opgedroogd met vlekjes tot gevolg. Dus toch weer met droogdoeken aan de gang terwijl ik daar juist vanaf wilde.

Kortom:
Wie heeft een hond, wast hem en wil hem graag droogblazen (deze waterblazer kan ook heel behoedzaam föhnen EN met warme lucht.)
De kleur is Matador Red 😎

Ik hoor het graag

Fijne verjaardag maandag!
443A80EB-AC3F-4E13-9A02-31BE1B150B21.JPG

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: D43m0n en robtp09
Ik zocht dus een manier om de wagen ff vlot goed en veilig droog te maken en kwam uit bij blazers. Gemini wist mij te overtuigen dat de waterblazers (voor doggies) dezelfde apparaten zijn als die voor wagens worden gebruikt. Voordeel stiller en goedkoper. Advies van Gemini was een ding met twee motoren die een hele bak lucht eruit braakt. Op MP eentje gevonden waar ik -achteraf- te veel voor betaald heb. Maar dat terzijde, leermomentje....
Ding hier dreks aangezet en ik dacht wow, als je dat op een teckel zet, vindt je die achterin de tuin onder de vergeet-mij-nietjes terug. Vandaag was de dag van zijn eerste optreden hier in zijn nieuwe functie. Overigens heb ik mijn workflow wel iets aangepast. Na foamen, wassen, afspuiten een andere beker op het pistool gezet en daarin een mengsel van water en wet-sealant. Dat ging als een speer! Die houd ik er absoluut in. Zie mij niet meer met zo'n zielig spuitflesje de handen lam knijpend rondom de RX lopen. Veelste groot, veelte veel werk EN bovendien gerede kans dat je niet alles bereikt. Dit gaat net zo easy als het foamen. Daarna heel kort afgespoeld en de blazer werd aangezet. Door de druk kwam de slang snel in volle erectie, maar het in ene woei wegblazen van alle druppels op de motorkap bleef uit. Damn! Het duurde veel te lang, dus het water aan de andere kant was als deels opgedroogd met vlekjes tot gevolg. Dus toch weer met droogdoeken aan de gang terwijl ik daar juist vanaf wilde.

Kortom:
Wie heeft een hond, wast hem en wil hem graag droogblazen (deze waterblazer kan ook heel behoedzaam föhnen EN met warme lucht.)

Ik hoor het graag

Fijne verjaardag maandag!Bekijk bijlage 185748
Ach wat vervelend @Raymond Schrave . Ik zat ook al aan zo’n oplossing te denken om dezelfde motivatie als jij maar ik ben er nog niet echt uit. Die RX is echt wel hoog en groot en als de zon schijnt ben je idd al snel te laat. (of ik ben te traag op mijn ouwe dag 😎)

Ik lees en lach en denk dan aan mijn gestunt rondom de NX die ik met de zware droogdeken van Meguiars afdroog terwijl ik op het metalen caravan-opstapje uit de jaren 70 sta te balanceren met mijn neuropathie-pootjes die mij een iets minder goede balans bezorgen dan ik zou willen......en ik zie mijzelf al achteruit geblazen worden door de druk van zo'n blower en op mijn gat belanden, nee, laat me dan maar met de droogdeken ploeteren en dat opstapje rond de auto schuiven :ROFLMAO: :cool:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Effe met 250 km/h op de snelweg droogt ook best wel snel hoor! Misschien de gouden tip? :ROFLMAO: :oops:
Ja, doe ik sowieso na een wasbeurt. Droogrijden noem ik dat (maar niet op de snelweg). Wel na handmatig drogen met microvezel doeken. En het helpt als je een waterontharder in huis hebt, minder snel vlekjes mocht het toch te snel opdrogen.

Ik lees en lach en denk dan aan mijn gestunt rondom de NX die ik met de zware droogdeken van Meguiars afdroog terwijl ik op het metalen caravan-opstapje uit de jaren 70 sta te balanceren met mijn neuropathie-pootjes die mij een iets minder goede balans bezorgen dan ik zou willen......en ik zie mijzelf al achteruit geblazen worden door de druk van zo'n blower en op mijn gat belanden, nee, laat me dan maar met de droogdeken ploeteren en dat opstapje rond de auto schuiven :ROFLMAO: :cool:
Dat trapje heb ik er idd ook nog bij nodig😄

• Haha
Waarderingen: robtp09
Ja, doe ik sowieso na een wasbeurt. Droogrijden noem ik dat (maar niet op de snelweg). Wel na handmatig drogen met microvezel doeken. En het helpt als je een waterontharder in huis hebt, minder snel vlekjes mocht het toch te snel opdrogen.
Hier ook een waterontharder in huis, maar vlekjes zie ik toch wel op black sapphire (dat hele diepe donkerblauw).
Droogrijden heb ik van een collega gehoord. Maar hoe dan? Mijn garages liggen aan de openbare weg, met fietsers en lopers. Voordat ik de garagedeur dicht kan doen is de wagen volledig droog.

Je kunt ook "afdrogen met water" zoals ze het bij Carclean noemen. Je spoelt de wagen af met een gladde en niet te harde straal (het mag niet spetteren) en dan glijdt het water er als een laagje vanaf zodat er zo min mogelijk druppels achterblijven. Zo dus:

Uiteraard werkt het alleen als je auto waterafstotend genoeg is. Daarna even de doek eroverheen trekken en je bent klaar.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Je kunt ook "afdrogen met water" zoals ze het bij Carclean noemen. Je spoelt de wagen af met een gladde en niet te harde straal (het mag niet spetteren) en dan glijdt het water er als een laagje vanaf zodat er zo min mogelijk druppels achterblijven. Zo dus:

Uiteraard werkt het alleen als je auto waterafstotend genoeg is. Daarna even de doek eroverheen trekken en je bent klaar.

Jarno
Na de behanding met een andere foambeker gevuld met wet-saelant, was het een druppellandschap, dus dan lukt deze wijze zeker ook. Echter niet in naden, tussen deuren, etc etc. Maarja moet het perse droog en vlekvrij zijn tussen de deuren…. Dat is een vraag die ik voor mijzelf moet beantwoorde. Volgende week geef ik weer een workshop, dus dan kan zo’n blower er wel vanaf 😇

Ik droog de auto met een droogdoek. Voorheen gebruikte ik de monello blower. Voor de druipers uit de kieren rond de klinken en nummerbord. Nu al 2 x de wolfbox blower gebruikt. Een klein handzaam ding . En dat werkt zeer goed.

Dus je bent van blower naar doek gegaan maar toch weer een blower. Nu ben ik benieuwd naar do voor- en nadelen tussen de twee blowers en waarom je destijds overgegaan bent op doek.

De monello blower gebruikte ik alleen om de naden en kieren te drogen. Niet voor de hele auto. Dat heb ik altijd met de droogdoek gedaan, Later zag ik die wolfbox op de site van carclean. Ik dacht dat lijkt me wel een handig dingetje. Dus vandaar dat ik die nu wat vaker gebruik, als ik geen zin heb om de monello te pakken. Bovendien is die wolfbox ook handig om filters van de steelstofzuiger schoon te blazen.

Laatst bewerkt:
Zeg maar nee, dan heb je er twee.... ( altijd baas boven baas )

Blowers.jpg

Ideale dingetjes, bijna perslucht op accu, ik gebruik ze overal voor, zoals toetsenbord, fans, roosters schoonblazen.
Maar om een auto droog te blazen? Hmmm.... De accu's gaan maar een paar minuten mee, die dingen doen 100.000 RPM (claimen ze)

Me net de les laten lezen door Gemini. Er is te weinig wetcoat op de lak aangebracht. Hierdoor blijft het water teveel plakken op de lak. Volgende keer het nieuwe product Dodo Juice armour per paneel opspuiten of met een hogere concentratie via de foambeker. Daarna met een open tuinslang afspoelen. Dan moet het werk al voor 80% gepiept zijn. Rest blazen.

Zeg maar nee, dan heb je er twee.... ( altijd baas boven baas )

Bekijk bijlage 185755

Ideale dingetjes, bijna perslucht op accu, ik gebruik ze overal voor, zoals toetsenbord, fans, roosters schoonblazen.
Maar om een auto droog te blazen? Hmmm.... De accu's gaan maar een paar minuten mee, die dingen doen 100.000 RPM (claimen ze)
Die gaan idd snoeihard. 💪 Oké, maar dan blaas je het stof ergens anders heen/in. Voor bv de hybride koellucht roosters zou ik eerder een stofzuiger gebruiken.