spiegels inklappen

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Hallo allemaal.
Ik ben best wel technisch aangelegt maar niet met electronica,mijn spiegels klappen automatisch in als ik op het knopje druk in de auto.
Lexus is 250,
ik gebruik het eigenlijk altijd maar vergeet het ook vaak om ze weer uit te klappen als ik ergens wegrij.
dit gaat mij aardig vervelen.
nu is mijn vraag aan jullie weten jullie een electrotechneut in de buurt van rotterdam die dit probleem voor mij kan aanpakken
uiteraard tegen betaling.
bij voorbaat dank magnepan
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Volgens mij staan ergens op het forum instructies hoe je dit volledig automatisch kan maken.
De uitdaging is de stroomvoorziening. Normaalgesproken wordt namelijk bij het uitzetten van het contact de stroom afgekapt naar de spiegels, waardoor het inklappen dus stopt.

Als het handmatig inklappen geen probleem is, maar enkel het uitklappen is het wel wat eenvoudiger te maken.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Beste Frank2b bedankt voor het zoeken ik heb er ook 1 gezien voor een is 250 maar denk gelijkertijd als dit zou werken dan deed iedereen dit kopen.
ik vraag mij af of je geen conflikt krijgt met de electronica van de auto dus een foutmelding in het dashboard op het moment dat jij de afstandbediening gebruikt geef je volgens mij 2 opdrachten om je ramen te openen 1 aan de auto en 1 aan de obd of begrijp ik dat verkeerd?
beste RoelVB als ik het laat inbouwen dan gelijk alles in en uitklappen maar ja eerst een techneut vinden.