Spiegelverstelling

Lexpeter

Heel actief
14 aug 2018
542
203
43
Sinds 2 week werkt mijn linker spiegel niet zoals het hoort. Verstellen naar links en rechts werkt prima, omhoog en naar beneden helemaal niet (hierbij gaat het bsm icoontje in de spiegel zwakjes aan), Ook werkt kantelen naar beneden bij achteruitrijden niet meer. Heb spiegelglas in de behuizing alle kanten opgedrukt maar probleem blijft. Ook glas er al af gehad maar zie geen vreemde dingen. Iemand een idee? Gr Peter

Zitten daar kabels aan ? (Soort van Handrem fiets kabel)
Misschien deze een keer loskoppelen en smeren ?
Ze werken electrisch met een tandwielmechanisme. Ik denk eerder dat een tandwiel beschadigd is. Als je de spiegel vertikaal bediend, hoor je dan wel vreemde geluiden van de spiegel afkomen? Je moet je oor er dan wel opleggen en de spiegel bedienen met de knop.

Ze werken electrisch met een tandwielmechanisme. Ik denk eerder dat een tandwiel beschadigd is. Als je de spiegel vertikaal bediend, hoor je dan wel vreemde geluiden van de spiegel afkomen? Je moet je oor er dan wel opleggen en de spiegel bedienen met de knop.
Bij bedienen verticaal hoor ik zoemend geluid, ook bsm gaat dan zwak meebranden, net als auto in achteruit zetten waarbij de spiegels ook andere stand aannemen gaat het zoemen en bsm zwak branden. De bsm werkt zelf verder prima en detecteert de auto's of anderzins als deze in de dode hoek verschijnen.

Ik zou het naar beneden kantelen van de spiegels dan tijdelijk uitzetten door de L - R spiegel selector in het midden te plaatsen om te voorkomen dat het verder stuk gaat.

En als je wat hoort zoemen is de kans groot dat het wel een tandwiel is, de elektromotor lijkt immers te "zoemen".

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter