Sportstand toerenteller

GuidoM

Nieuw hier
22 aug 2023
3
6
3
Ik heb sinds vandaag dezelfde, 2018 F Sport. Als ik deze in de sport of sport+ stand zet, verschijnt de toerenteller niet zoals ik dat bij mijn IS gewend was. Dat zou wel moeten. Is dat een instelling ergens? Ik kan er in de handleiding niets over vinden en in de menus zie ik ook niets wat me verder helpt.

Bijlagen

• 20250923_145200.jpg
    20250923_145200.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 19
Dat is wel bijzonder. Dat zou inderdaad moeten veranderen. Zie je wel ergens in je display sport en sport+ verschijnen?

Volgens mij moet je dat bij instellingen wel kunnen veranderen. Niet via de muis/scherm maar via de knoppen op het stuur.

Ik ken de NX niet. Maar bij veel andere "Lexen" is dat te veranderen. Die instructie staat meestal helemaal achteraan in de handleiding en is tamelijk omslachtig. Onder meer een paar keer starten en afzetten en daar tussen nog enkele handelingen.

Ik heb bij mijn GS de indeling ooit eens gewijzigd opdat de toerenteller permanent in beeld was. Dan zie je hem dus regelmatig op 0 staan. Na hooguit twee uur heb ik het terug gezet op de standaard instelling. Bij mijn auto was dat een verandering die je geacht wordt als eigenaar door te voeren, net als bijvoorbeeld instellingen om de auto bij rijden boven een bepaalde rijsnelheid automatisch te vergrendelen. Kortom, allerlei instellingen die je hoogst zelden zou willen veranderen. De uitleg hoe dat te doen staat doorgaans achter in de handleiding in de vorm van een tabel waar je echt even voor moet gaan zitten.

Ik ken de NX niet. Maar bij veel andere "Lexen" is dat te veranderen. Die instructie staat meestal helemaal achteraan in de handleiding en is tamelijk omslachtig. Onder meer een paar keer starten en afzetten en daar tussen nog enkele handelingen.

Ik heb bij mijn GS de indeling ooit eens gewijzigd opdat de toerenteller permanent in beeld was. Dan zie je hem dus regelmatig op 0 staan. Na hooguit twee uur heb ik het terug gezet op de standaard instelling. Bij mijn auto was dat een verandering die je geacht wordt als eigenaar door te voeren, net als bijvoorbeeld instellingen om de auto bij rijden boven een bepaalde rijsnelheid automatisch te vergrendelen. Kortom, allerlei instellingen die je hoogst zelden zou willen veranderen. De uitleg hoe dat te doen staat doorgaans achter in de handleiding in de vorm van een tabel waar je echt even voor moet gaan zitten.
BIj de NX is dat zover mij bekend niet. Ik heb het boekje er nog even op nagelezen maar er staat alleen in dat de indeling verandert op basis van de gekozen rijmodus.

Bij mijn RX kun je inderdaad nog instellen wat je standaard indeling is maar bij de NX 300h heb ik die mogelijkheid nooit gevonden. Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vraag mij eerder af of de rijmodi selector wel goed functioneert.

Dat is wel bijzonder. Dat zou inderdaad moeten veranderen. Zie je wel ergens in je display sport en sport+ verschijnen?
Ja, ik zie S en S+ verschijnen. Ook verandert de kleur van blauw (eco) naar niets naar rood (sport). Maar geen toerenteller. Ik kreeg wat tips dat het een lastige instelling is of dat het op het stuur kan. Ik ga me er nog eens in verdiepen.

Je kunt dit wijzigen via de knoppen op het stuur.
Ik weet het exacte pad niet, maar het moet op "Automatisch" staan ipv alleen "Eco".

(ik heb dat eens uitgeprobeerd, maar teruggezet naar originele instelling: Eco bij Eco en Toerenteller bij Sport. Maar het is te lang geleden om te herinneren hoe dat menu loopt)

Kwaliteit. Ik ben wel nieuwsgierig, het is mij nooit opgevallen dat het op die manier te wijzigen was. Mooi dat het gelukt is.