Sprint booster

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey :hi:

Heeft er iemand ervaring met de werking van een sprint booster??
Sinds ik de IS250 heb, heb ik altijd het goevoel dat je koppeling niet helemaal het zelfde reageerd als wat je met je voet doet. Het lijkt wel of er iets van een begrenzing inzit om je koppeling te sparen.

Als je heel snel wil wegtrekken en je laat hem vlot opkomen gaat de auto nogal schokkerig van zijn plek.
Als je het juist te rustig doet reageerd die ook heel anders.
Hiervoor heb ik een BMW gehad waar ik dit nooit mee heb gehad. Nou weet ik wel dat BMW bekend staat om de heerlijke besturing en preciezie maar dit moet voor Lexus tog ook geen probleem zijn :)

Zou een boost controller hier verbetering inbrengen want die gaat de standen wat aanpassen geloof ik.
Het kan ook in de aangrijppunten van de koppeling zitten natuurlijk en dan kan je er neem ik aan niks aan doen.

Ik hoop dat iemand hier bekend mee is en/of dat die zelf ook dat gevoel heeft.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Zit er bij de 250 ook zo?n demper in de koppelingsleiding als bij de IS300?

Deze wordt in de US vaak omgeleid omdat deze klachten ook naar voren kwamen.





gr. koen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
stotteren as in dat het een beetje voelt dat je banden op en neer klappen? Als dat het is, dan noemen de amerikanen het "wheelhop". Heeft te maken met je onderstel die het even niet aankan. Oplossing is meestal om andere rubbers, coilovers etc te monteren... het is vervelend want het is moeilijk weg te krijgen...
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey

Ja Alor zo voel ik het ook aan. Het is alleen die eerste versnelling en maakt niet uit of je het snel of heel langzaam doet.

Wat Koen zegt zat ik ook aan te denken. Ik had wel is gehoord dat bepaalde auto's een reduceer op de koppeling hadden, heb geen idee of deze dat ook heeft maar ik weet nou dat er ook andere zijn die daar dus ervaring mee hebben. Zouden ze zoiets kunnen veranderen dan??

Met de BMW heb ik dit nooit gehad.
Ik denk ook niet dat het aan het wheelhoppen ligt want je hebt tog ook een sper. Van 1 naar 2 zou je het dan ook moeten voelen denkik als die het vermogen niet goed kwijt zou kunnen.

Ik ga het is bij de dealer navragen....moet tog voor un beurt binnenkort :D Je horen ervan.
Of zijn er nog die het ook gedaan hebben???

Bedankt mannen :rulez:
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Je gaan er zeker van horen, ik ben er ook erg benieuwd naar.
Ik denk trouwens ook wel dat er genoeg zijn die het niet merken. er zijn altijd mensen die totaal geen gevoel met hun auto hebben.

Ik ga vandaag ff checken met de garage hoe en wat :p
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey,

Heb contact gehad met de garage en de 30ste gaat me auto voor un beurt naar Breda. Wat ze me konden vertellen over de koppeling is dat het aan het vliegwiel kan liggen of dat er indd een vernauwing in een of andere leiding zit.
Ze gaan dit ff bekijken voor me.

Als het nou het vliegwiel is dan gaat dat vast veel geld kosten en vraag me af of dat niet door lexus zelf word veranderd. Ze geven namelijk wel aan dat de nieuwe versie dit probleem niet meer kent omdat die een ander vliegwiel heeft :neutral:

Je horen ervan
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Rowi,

Heb je nog contact gehad met de daeler? Ik sta namelijk binnenkort ook in Breda en dan kan ik dit meteen mee laten nemen.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey Japeape 30ste moet me auto naar de garage dus komen ze hem ophalen.

Wat ga jij doen dan in Breda..... Ene meenemen! die problemen in de 1ste versnelling
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
hahaha thnx MLcool

Ja hij gaat voor un beurt en dan gaan ze het bekijken maar ze geven al wel toe dat er iets niet klopt ja.
De nieuwe versie heeft un ander vliegwiel en zou het probleem verholpen moeten zijn.

WIE HEEFT ER EEN NIEUWE MET HANDBAK :p en kend de oude ook :baseball:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
het ligt denk ik gewoon aan het ontwerp, sommige auto's hebben dat meer dan de andere. demping in de leiding zoals koen het aangaf zou heel goed kunnen, maar ik kan het niet bevestigen .
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ventura tuning denkt dat het een bewuste vertraging in de gaspedaal response is door Lexus.

Ze willen daar iets voor op de markt brengen dat ik i.i.g. wil proberen om te kijken of dat meer leven in de brouwerij brengt in de 1ste en 2de versnelling.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey ik ga morgen ff bellen met Lexus Breda wat ze aan mijn auto gedaan hebben.
Kijken of ze iets hebben ondekt.

Dit is het systeem van een BMW met een reduceer, ik kan bij lexus niks vinden op het i-net of er iemand wat van weet.

Check this: http://www.zeckhausen.com/CDV.htm

Het is maar een simpel iets. :hi:
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
:hi:
Soms heb ik het idee dat het iets beter gaat maar ik denk dat dat het grootste deel aan mezelf ligt.
Het hakellen en sputteren is nog steeds niet weg.

Je hoort er snel meer van :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Jammer dat het nog niet is opgelost, maar echt hakellen en sputteren doet de mijne trouwens niet. Van 1 naar 2 schakelen gaat alleen erg hakerig en de tijd die het duurt voordat je weer vermogen op de wielen krijgt bij het schakelen vind ik vrij lang.

Enfin mijn auto staat nu bij de dealer voor IS-F sway bars dus eerst maar eens zien wat ze daarvan maken :).