stand voeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tondk

Nieuw hier
30 okt 2024
7
24
3
Hallo beste mensen,

Ik heb dus 2.5 week geleden een nieuwe LBX gekocht.
Mijn vorige auto's ( cx30, Yaris cross, CHR ) waren ook automaten en zette mijn linkerbeen altijd naast plek waar deze volgens de ontwerper moest staan ( weet niet hoe ik dit anders moest benoemen ).

Nu merk ik dat het rempedaal van de LBX wat groter is en mijn linkervoet dan onder het rempedaal komt.
Kan dit kwaad; staat wel strak afgesteld maar wat met een noodstop?

Hoor graag van jullie

@Tondk Ik begrijp je probleem en ik steek absoluut niet de draak met jou, daarvoor ken ik je ook niet goed genoeg voor.
Zoals het beschreven is doet mij denken aan een ‘luxeprobleem’ zoals deze reclame:

Mijn vorige auto's ( cx30, Yaris cross, CHR ) waren ook automaten en zette mijn linkerbeen altijd naast plek waar deze volgens de ontwerper moest staan ( weet niet hoe ik dit anders moest benoemen ).

Nu merk ik dat het rempedaal van de LBX wat groter is en mijn linkervoet dan onder het rempedaal komt.
Kan dit kwaad; staat wel strak afgesteld maar wat met een noodstop?
Het "parkeren" van je linkervoet onder het rempedaal lijkt me niet verstandig. Aannemende dat er naast je rempedaal aan de linkerkant een voetsteun zit, zou ik de linkervoet daarop plaatsen. Daarmee voorkom je dat je, alvorens te kunnen remmen, je je linkervoet eerst onder het rempedaal vandaan moet halen.

Mocht dat bezwaarlijk zijn (bijvooreeld omdat het buigen van het linkerbeem in die houding bezwaarlijk is) dan kun je mogelijk overwegen om het rempedaal iets meer naar rechts te (laten) verplaatsen. In de meeste gevallen is dat mogelijk door het rempedaal uit te nemen en de stang tussen draaipunt en pedaal te verbuigen. Dat neemt het bezwaar van "voet onder het rempedaal" waarschijnlijk niet helemaal weg, maar het vergemakkelijkt wel om de voet vanuit de ruststand op het rempedaal te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: ismo
Status
Niet open voor verdere reacties.