startmotor defect

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Mijn startmotor heeft het begeven, zou graag willen weten welk merk en type startmotor er op een LS 400 bwjr 2000 zit
en heeft iemand ervaring in het vervangen van de startmotor, waar zit die precies, is die makkelijk of moeilijk bereikbaar,
alle info welkom
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wellicht helpt dit topic van clublexus iets: http://www.clublexus.com/forums/ls40...os-inside.html
Edit: dat lijkt meer op een renovatie......

Ehow heeft zegt het volgende:
Instructions
1
Remove negative battery cable from battery. Locate starter on your Lexus Ls400. It should be mounted to the firewall, in the center under the intake manifold. Begin by removing the V-Bank cover on the back of the engine.

2
Remove the air cleaner inlet and intake air connector. You will see both of these located on back of engine. Remove throttle body assembly and then remove left hand timing belt cover. Note: Do not remove timing belt itself.

3
Remove the intake manifold assembly located on the top, left side of the engine from the front, along with the hoses, wires and tubes connected to the manifold. Again, make sure to mark each piece for easy reinstalling.

4
Detach electrical cables on starter and loosen bolts on starter by using metric socket wrench. Remove starter from engine compartment. Connect new starter to firewall and secure bolts with metric socket wrench. Attach electrical cables to starter.

5
Reinstall intake manifold assembly with hoses, wires and tubes. Make sure all parts are attached to manifold before moving to another part. Reattach left hand timing belt cover, throttle body assembly, intake air connector and air cleaner inlet. When everything is reattached, double check to make sure you haven't missed anything. Attach negative battery cable to battery. Remove all tools from engine compartment and close hood.

Tips & Warnings



Read more : http://www.ehow.com/how_4828284_replace-starter-lexus-ls.html
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ja dat lijkt zeker een hele renovatie, een startmotor gewoon onder de motor waar je zo bij kan,
klap met de hamer en als je geluk had deed die het weer is zeker voorbij .

( de goede oude tijd ) ;)
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Starter
Schermafbeelding 2014-12-07 om 10.19.27.png
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Eigenlijk wilde ik het volgende voor mij houden maar omdat de reparatie langer gaat duren wil ik de reden toch even kwijt.

13 november is er een tumor ter grote van een kleine tennisbal uit mijn hals verwijderd, nu ben ik bezig met een serie van 33 bestralingen en heb veel last van mijn rechterarm als gevolg van de operatie, begin feb. is het einde bestralingen en kan ik met het herstel beginnen.
Het gaat allemaal weer goed komen maar het kost tijd voordat ik mijn "sleutelarm" weer optimaal kan gebruiken.

Dit is ook de reden dat ik mijn LS geschorst heb voor de houderschapbelasting en verzekering, want zolang ik niet kan starten staat mijn auto voor jan met de korte achternaam in mijn garage
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Eigenlijk wilde ik het volgende voor mij houden maar omdat de reparatie langer gaat duren wil ik de reden toch even kwijt.

13 november is er een tumor ter grote van een kleine tennisbal uit mijn hals verwijderd, nu ben ik bezig met een serie van 33 bestralingen en heb veel last van mijn rechterarm als gevolg van de operatie, begin feb. is het einde bestralingen en kan ik met het herstel beginnen.
Het gaat allemaal weer goed komen maar het kost tijd voordat ik mijn "sleutelarm" weer optimaal kan gebruiken.

Dit is ook de reden dat ik mijn LS geschorst heb voor de houderschapbelasting en verzekering, want zolang ik niet kan starten staat mijn auto voor jan met de korte achternaam in mijn garage
Wat verrot om dit te horen, Henny. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om de komende periode door te komen. Succes, ik zal regelmatig even aan je denken.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
das is schrikken , moed houden en dan zit je straks heerlijk je 1UZ-FE te demonteren

op ClubLexus staan wat DIY en tips en trucs , wat ik ervan gelezen heb is het zoals Hube al zei een renovatie en er zullen meer onderdelen vervangen moeten worden dan alleen de starter
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Beste Henny,
Heel bijzonder dat je dit met ons wil delen.
Dit zegt iets over jou als mens, over hoe je in het leven staat, maar ook wat wij op het lexusforum voor jou betekenen.
knap maar snel weer op.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bedankt voor jullie reactie en ja inderdaad, het ' Lexusforum ' betekend op het moment veel voor mij, geeft veel afleiding als ik mij dreig te vervelen .
Nu mijn Lexus stil staat heb ik de auto van mijn vrouw ingepikt, zij gaat lopend naar haar werk dus zij mist hem niet zo
Eigenlijk zijn onderstaande foto's een soort vloeken in deze rubriek maar wil ze toch even bijvoegen om te laten zien wat een leuke auto dit is.

Dan hebben wij het over een Fiat 500
4 cilinder
1400 cc
100 pk
alle optie's
rijd in verhouding met m'n LS voor geen meter.
maar heeft een fun-factor van 200%
en in de sportstand gaat die als een shelter over de weg


wvbzoy.jpg
wapl3m.jpg
33jivtl.jpg
muye4z.jpg
vi1vuo.jpg
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wauw a 4 cylinder !! i heb een 500 als leen auto gehad toen mijn bedrijfsauto voor een beurtje moest , was een 2 cylinder als ik mij niet vergis maar met alles erop en aan en inderdaad de fun factor is zeer hoog !
leuk autotje