startmotor defect

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Mijn startmotor heeft het begeven, zou graag willen weten welk merk en type startmotor er op een LS 400 bwjr 2000 zit
en heeft iemand ervaring in het vervangen van de startmotor, waar zit die precies, is die makkelijk of moeilijk bereikbaar,
alle info welkom
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Omdat het mij te lang gaat duren om zelf de startmotor te vervangen wordt dit gedaan ,
de auto is vanochtend opgehaald en vandaag of morgen wordt die teruggebracht met de autoambulance,
nu die toch eenmaal geschorst is laat ik dit maar even zo voor de winter
Zodra ik de auto weer wil gaan gebruiken staat die in ieder geval klaar :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Zo dat is ook weer voor elkaar, gisteravond is mijn auto weer teruggebracht, staat weer in de garage en klaar om de weg op te gaan zodra ik de schorsing ophef
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Alles is weer bij het oude d.w.z wat mijn auto betreft, schorsing opgeheven en dit weekend naar Duitsland geweest voor mijn zoektocht naar de perfecte
LS 460 van bouwjaar 2007, helaas was dit niet de auto die ik zoek maar wel een leuk weekend gehad:D
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ja dat weet ik eigenlijk niet precies, dit was een zwarte met zwart interieur , heel mooi een beest van een auto maar met donkere achterruit en ruiten van de achterdeuren, je ziet dat vaak in Duitsland en hier ook meer maar mijn smaak is dat niet, ik wil alle ruiten in de zelfde kleur
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Had ze gezien, maar ik heb overal wel wat op aan te merken, te licht interieur, tweede is een taxi geweest, derde kilometerstand.
De auto die ik zoek staat ergens, hij is enkel nog niet te koop, komt wel :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wat een mooie kar is dat toch , echt een statige auto

succes met je zoektocht naar perfectie Henny :thumbsup:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
16 jaar geleden kocht ik mijn eerste LS 400 en ruilde mijn toenmalige Mercedes in , een LS van de eerste generatie die volgens mij qua vering en afstelling de beste LS was die ooit gemaakt is , na een jaar of 7- 8 wil je wel weer eens iets anders en daarom in 2007 mijn huidige LS 400 geimporteerd,
7 jaar oud en nog geen ton op de teller, inmiddels zijn wij een ton verder en ook nu werd het tijd voor een andere auto.
De opvolger zou zeker geen LS 430 worden, die vind ik persoonlijk niet mooi aan de voorkant (en dat is voorzichtig uitgedrukt )
wat blijf er dan over, de LS 460 of LS 600, de laatste is boven mijn budget dus opzoek naar een LS 460

Mooie gezien bij Lexus A'dam en in Duitsland, prachtige auto's om te zien, maar dan ga je erin zitten en kijk je recht vooruit (zoals je meestal doet als je auto rijdt) en vraag je af waar die lange neus is, je ziet een kleine bult van de sterk aflopende motorkap en de beide spatborden liggen verdiept t.o.v. de motorkap en zijn dus al helemaal niet te zien, ik vind dat een heel vreemd gezicht en als je wat harder rijdt bijna tegen het enge aan.

Een passende opvolger ga ik helaas niet vinden bij Lexus, ik wil een dikke 8 cilinder, met luchtvering en een zichtbare neus, ja wat dan?
Eigenlijk terug bij af en een Mercedes S500 uit 2006 met slechts 68000 km op de teller gekocht
Daarom moet ik afscheid van mijn LS gaan nemen en bied hem dus te koop aan en op markplaats zetten.
Het laatste wacht ik nog enkele dagen mee in de hoop dat er een forumlid interesse heeft,
Verkopen aan een liefhebber, dat zie ik eigenlijk het liefst

Natuurlijk kom ik nog wel naar de komende meeting om de wisselbeker terug te geven maar zal een gepaste afstand bewaren :sneaky:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Beste Henny
Je hebt een bewuste keuze gemaakt en ik hoop dat je met deze nieuwe prachtige auto nog veel fijne kilometers mag maken en wie weet gaat het Lexus virus weer eens kriebelen , je weet het maar nooit

ik geloof niet dat er nu nog aktieve LS rijders zijn op het forum , dat is jammer ,
De LS heeft Lexus een naam gegeven door als eerste Lexus te zijn in Nederland en een jaar later de SC
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik vindt dat Henny wel een eigen hoekje op het Lexus forum mag hebben met zijn Mercedes.
Veel plezier met de S500 en zoals Alor zegt graag foto's van deze Duitser 🇩🇪
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
ik geloof niet dat er nu nog aktieve LS rijders zijn op het forum , dat is jammer ,
De LS heeft Lexus een naam gegeven door als eerste Lexus te zijn in Nederland en een jaar later de SC

De LS 400 was de eerste en enige model waar het in '89 mee begonnen is,
direct een hit in Amerika en het verre oosten, enkel Europa moest nog even wennen.
( wat de boer niet kent vreet die niet )
In het begin was er het verwijt dat die op Mercedes leek ,
zeg maar een hele goede kopie van de toenmalige top-merken en geen eigen gezicht,
Het grappige is dan vele jaren later iedereen de Lexus ging kopieren

Denk maar aan luchtvering, de Lexus achterlichten, een begrip in de autowereld.
Als eerste met de uitlaten in/door de bumper, door vele gekopieerd

Vandaag de dag zijn er div modellen en zelfs Europa is overstag gegaan
( de boer heeft toch een hap genomen en moest erkennen dat het heel goed smaakte )
en staat Lexus nog steeds voor Luxe's met zijn eigen plek in de autowereld
 
Laatst bewerkt: