Startonderbreker

Toeter

Nieuw hier
6 nov 2013
12
2
3
Mensen,

Als ik mijn sportcross met de aftandsbediening ontgrendel, instap en wil starten lukt dat soms wel en soms niet. De startonderbreking lijkt soms nog te werken. Sleutel weer uit contact en een extra keer op 'unlock' op de sleutel duwen helpt. Starten gaat daarna altijd.

Ik heb dit soms en vind het irritant. Heeft het te maken met de tijd tussen ontgrendelen en starten?


Groet,
Rick
 
Eens met hierboven. Als je de reservesleutel gebruikt zou je dit ook kunnen uitsluiten (mits batterij vol).

Batt vervangen:
 
Dat is by design. Als je er te lang over doet om te starten gaat de startonderbreking er weer op.
 
Ook als je direct de sleutel in het contact steekt, maar nog niet start? Ik doe dat regelmatig, maar kan altijd starten na een paar minuutjes.

Je hebt ook nog iets als 'autolock', dat de auto zichzelf weer sluit na 30 seconden, maar dat wordt in principe opgeheven als je de deur opent (binnen die tijd).
 
Ik weet niet of het verschil maakt of de sleutel er al in zit of niet.

Ik heb het idee dat de tijd totdat de startonderbreking er terug op gaat pas begint te lopen als de deur wordt geopend.
 
Ja, begrijp wat je bedoelt. Misschien iets van een verschil in programmering (GS300), Lexus niet geheel vreemd.. ;)
Maar goed, TS kan het verder uitsluiten.
 
Dank voor alle reacties. Geen verschil tussen de sleutels. Maar batterijtje vervangen kan nooit kwaad. Bijbehorende youtubefilmpje ook niet.. Maar die twee schoefjes van dat binnenste onderdeeltje zijn zelfs te klein voor mijn 'brillenschroevendraaierset'.

Maargoed, wellicht hoort het dus zo...


Groeten,
Rick
 
Maargoed, wellicht hoort het dus zo...
Niet als je deur opent en direct start (of eventueel binnen 30 seconden). Zou dat niet (goed) starten kan het ook nog een transponderprobleem zijn. Die zit o.a. verwerkt in contactslot cirkel.

Btw. batterijtjes gaan snel, ik verbruik er twee per jaar. Kan geen kwaad om er direct een aantal van aan te schaffen.
 
Het niet direct op contact zetten zorgt ervoor dat na 30 seconden de startonderbreker weer wordt geactiveerd (los van deur open). Bij mijn uitvoering is het voldoende om op het ontgrendelknopje van de centrale vergrendeling te drukken bij contact aan. Dus niet nodig om sleutel terug en dan weer op contact te zetten.
 
Hoop dat je er wat mee kan! Wat ik me nog bedacht, ik heb in mijn voetenruimte een rood controlelampje wat gaan knipperen als de onderbreker erop staat. Deze is gekoppeld aan het alarm. Het lampje is denk ik niet standaard, wel handig.
 
Hallo mensen. Als nieuweling hier en Lexus GS300 eigenaar sinds een paar weken kan ik wel wat toevoegen. Ik heb gemerkt dat als de auto op slot is, je de deur opent om iets te pakken ofzo, je de auto weer afsluit en later de deur opent en wilt starten, dan weigert het. Op slot/van slot dan doen helpt. Ook heb ik gezien dat toen ik in de auto op iemand zat te wachten (motor uit, maar sleutel in contact), knipperde het voetenruim lampje wel maar het lampje naast het stuur niet. Ook in die situatie wilde hij niet direct starten. Eigenlijk vreselijk irritant. Is er iemand die intussen een oplossing of verklaring heeft? Heeft batterij vervangen geholpen? Bedankt!!
 
Volgens mij heeft het zeker met voeteneind lampje te maken. Als die blijft knipperen terwijl het bovenste lampje uitgaat, start ie niet. Ik zal er op blijven letten. Heel graag input. Thx
 
De een is de startonderbreker en de ander het alarm. Als het voetenruimlampje knipper, eerst ontgrendelen met je sleutel of knop in je portier. Als dat bij een GS ook werkt tenminste.
 
Dus het gaat volgens mij om de vraag: waarom wordt het alarm soms niet (volledig) uitgeschakeld zodra je de auto opent en wilt starten. Nogmaals, het treedt op wanneer je tussentijds even een portier hebt geopend en afgesloten, zonder de motor te starten. (Ben ik vrij zeker van). Een noodoplossing zoals boven beschreven zou niet nodig moeten zijn. Idee?n iemand??
 
Update: Als je de auto (GS300) dubbel locked, gaat hoe dan ook het voeteneind lampje branden. Dus 2x op lock drukken. En als dat lampje brandt gaat ie niet uit zodra je de sleutel in het contact steekt. En gebeurt er waar we hier over praten. Mijn idee is...misschien is het zo dat het Lock knopje (soms) heel gevoelig is. Dus wanneer je 1x wilt drukken, je het iets te lang vasthoudt en het telt als 2x. Dus ik ga voorlopig heel bewust heel kort op Lock drukken. Als het probleem wegblijft, ben ik op de goede weg. Misschien kunnen anderen dit ook eens in de gaten houden.
Wordt vervolgt.
 
Nee, dat lijkt niet correct. Als je 1 x drukt en per ongeluk de knop te lang vasthoudt, gaan enkel je ramen/schuifdak automatisch dicht. Hetzelfde trucje als je de auto opent, maar dan ramen open. 2x drukken is echt twee keer drukken (en als je zo afsluit wordt je interieursensor uitgeschakeld).