Stoelverwarming achterbank CT200H

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
53
25
18
Hallo allemaal, ik heb recent aftermarket stoelverwarming in de achterbank van mijn CT200H ingebouwd. Werkt perfect. Mochten jullie er vragen over hebben of een foto van waar ik de schakelaars geplaatst heb en hoe ik het heb aangesloten dan hoor ik het wel.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.110
4
810
113
We zijn benieuwd, foto's en meer info zijn altijd welkom.
 

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
53
25
18
Wat goed. Zowel zitting als rugleuning?
Ben benieuwd, volg deze draad.
Ja, zowel zitting als rugleuning. Set komt uit China en aangeschaft via een bekende “Wens”-website ;-).De schakelaars (temperatuurregelaars) zijn 6-traps en verlicht.
Ik had ze aanvankelijk naast elkaar willen zetten aan de achterkant van de middenarmsteun tussen de 2 voorstoelen. Maar achter dat kunststof paneel is niet genoeg ruimte voor de schakelaars. Daarom heb ik ze rechts en links van de achterbankzitting in de kunststof panelen geplaatst. Hiervoor moest ik de bestaande bedrading verlengen. Het regelunit/relais heb ik aan de rechterzijde bij de schakelaar achter het paneeltje bevestigd. De (zwarte) massadraad daar ook en de (dikke rode) constante plus rechtstreeks op de accu achterin. De (dunne rode) plusdraad voor de aansturing van het relais en de (gele) draad voor de verichting van de schakelaar heb ik samen aangesloten op de plusdraad van de 12-volts (aansteker) aansluiting voorin in de middenconsole. Overigens heb ik laatstgenoemde 2 draden een stuk moeten verlengen om ze vanaf de achterbank onder de vloerbedekking door naar de middenconsole te kunnen leiden.
 

Bijlagen

  • D4B772F5-4ABA-43B5-A7AB-F101C1C5D852.jpeg
    D4B772F5-4ABA-43B5-A7AB-F101C1C5D852.jpeg
    511,6 KB · Weergaven: 64
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
53
25
18
Ja, zowel zitting als rugleuning. Set komt uit China en aangeschaft via een bekende “Wens”-website ;-).De schakelaars (temperatuurregelaars) zijn 6-traps en verlicht.
Ik had ze aanvankelijk naast elkaar willen zetten aan de achterkant van de middenarmsteun tussen de 2 voorstoelen. Maar achter dat kunststof paneel is niet genoeg ruimte voor de schakelaars. Daarom heb ik ze rechts en links van de achterbankzitting in de kunststof panelen geplaatst. Hiervoor moest ik de bestaande bedrading verlengen. Het regelunit/relais heb ik aan de rechterzijde bij de schakelaar achter het paneeltje bevestigd. De (zwarte) massadraad daar ook en de (dikke rode) constante plus rechtstreeks op de accu achterin. De (dunne rode) plusdraad voor de aansturing van het relais en de (gele) draad voor de verichting van de schakelaar heb ik samen aangesloten op de plusdraad van de 12-volts (aansteker) aansluiting voorin in de middenconsole. Overigens heb ik laatstgenoemde 2 draden een stuk moeten verlengen om ze vanaf de achterbank onder de vloerbedekking door naar de middenconsole te kunnen leiden.
7E413B4E-5F54-4EAA-8472-8F41AA404848.jpeg
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Klopt, maar zit toch liever zelf links voorin. En inderdaad netjes gedaan door Banu
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Netjes gedaan inderdaad.
Blijven ze aan, ook als er niemand zit?

De verwarming in de voorstoelen in mijn 2015 CT gaat pas aan als er iemand zit, zo brand ie niet onnodig.
 

Banu

Hoort erbij
5 mei 2019
53
25
18
Ja, ik ben niet meer weg te slaan van de achterbank 😁. En ja, hij blijft tijdens het rijden aan als je de schakelaar(s) niet op nul draait. Ik overweeg inderdaad om voorin een schakelaar te plaatsen waardoor de spanning naar de achterbank kan worden onderbroken.