Stuurbekrachtigingspomp

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Leuk woord voor scrabble:trollface::rulez:


Maarehm,

Zijn er ervaringen hier op dit forum dat de stuurbekrachtigingspomp stuk gaat op de 1st gen lexus IS?

De pomp begint met janken sinds deze week. Dinsdag / woensdag met de koude start, voor een paar tellen een ?cht hydraulisch gejank en dan word het minder. En nu is het geluid ook op te wekken als alles warm is.

Ik vrees dat de pomp op zijn einde is.

Was even nieuwsgierig of dit wel eens vaker voor komt.:giggle:

greetz
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Is het niet gewoon de multiriem die slipt?
Heb ik ook eens gehad met mijn 1st gen (alleen als het koud was), viel de stuurbekrachtiging soms even weg.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
jankende pomp is meestal te wijten aan lucht ontstaan door de laag olie peil
een flush met een ontluchting zou wel eens een oplossing kunnen zijn , let wel dat je bij het ontluchten de wielen in de lucht houd op steunen en van lock tot lock draait

bekende probleem pompen zijn meestal de 1st gen LS400 en SC400 , die lekken en kunnen door een revisie setje verkrijgbaar bij de dealer voor rond de 22 euro gefixed worden met enige kennis van zaken
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Er zit genoeg vloeistof in. Ik heb hem wel eens bij gevuld maar dat is al zo lang geleden dat dat gewoon niet de oorzaak kan zijn.

De klacht is ook plots op komen zetten van het ene op het andere moment.
Als of de kou er iets mee te maken heeft maar ook dat vind ik vreemd.

Ik ga het morgen even bij daglicht bekijken en evt poging tot ontluchten,
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Precies ja.

Als alles mee zit krijg ik morgen een andere pomp, zal is kijken of ik deze uit elkaar kan halen om te zien wat er aan de hand is.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik ben benieuwd , misschien wel de losse schoepen , de LS / SC pomp gaan gewoon lek , maar die van jouw loopt niet droog ...toch ?
vullen met ATF maar dat hoef ik jouw niet te vertellen :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Nee klopt :p Maar ik kan je wel vertellen dat ie netjes op max staat:oops:

Ik hoop dat ik hem zo binnen krijg dat ik hem nog kan fixen.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
386
122
43
Pomp is vervangen, gelijk stuur paar keer rond gedraaid om wat extra olie uit t systeem te krijgen.

Alles gemonteerd, eerste paar keer maakte die ook lawaai natuurlijk maar het werd steeds minder. Na 3 a 4 keer gestart te hebben met per keer even aan het stuur gedraaid te hebben en rust pauzes er tussen is hij nu vrijwel helemaal stil.

Oude pomp uit elkaar gehaald maar het enige wat ik zo snel kon vinden was slijtage sporen en hier en daar wat black sludge.