Stuurverwarming

30 okt 2024
387
507
93
Hoi, mijn RX gen.3 is de President uitvoering en heeft o.a. verwarmde/gekoelde stoelen en zo’n glad ‘houten’ stuur. Nu bij de vorst zijn die stoelen donders prettig, echter het stuur blijft koud. Ik kan ook nergens een knopje of zo vinden. Zit er überhaupt een knopje daarvoor, want kan mij indenken dat het geschakeld is met iets anders.
Grt van Raymond

Ik wist niet dat er volhouten sturen waren, maar een ding weet ik wél, ik heb nog nooit een Lexus stuur gevoeld waar het hout verwarmd werd. Daarom zijn de meeste sturen van leer (of hout met leer zoals de mijne).
Mijn achterzijde van m'n stuur is leer, de voorkant is van hout, alleen het gedeelte van leer wordt warm. Is prima voor mij, je houdt toch alleen maar de zij- en achterkant vast.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Hoi, mijn RX gen.3 is de President uitvoering en heeft o.a. verwarmde/gekoelde stoelen en zo’n glad ‘houten’ stuur. Nu bij de vorst zijn die stoelen donders prettig, echter het stuur blijft koud. Ik kan ook nergens een knopje of zo vinden. Zit er überhaupt een knopje daarvoor, want kan mij indenken dat het geschakeld is met iets anders.
Grt van Raymond
Een President uitvoering zonder stuurverwarming, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wat zegt je handleiding?

Ik wist niet dat er volhouten sturen waren, maar een ding weet ik wél, ik heb nog nooit een Lexus stuur gevoeld waar het hout verwarmd werd. Daarom zijn de meeste sturen van leer (of hout met leer zoals de mijne).
Mijn achterzijde van m'n stuur is leer, de voorkant is van hout, alleen het gedeelte van leer wordt warm. Is prima voor mij, je houdt toch alleen maar de zij- en achterkant vast.
Geen vol hout natuurlijk en massief hout zal het zeker ook niet zijn. Gewoon wat met altijd als een houten stuur benoemd wordt. Eigenlijk niet bemerkt dat het leren deel (14:45h) warm wordt.

Laatst bewerkt:
Mijn oude LS 600h met m'n thermische camera... Zoals je ziet wordt het hout niet verwarmd, alleen maar het leer.

1766684742500.png

Mijn oude LS 600h met m'n thermische camera... Zoals je ziet wordt het hout niet verwarmd, alleen maar het leer.

Bekijk bijlage 184841
Prachtige foto! Ik heb het aan Gemini gevraagd en een president zou het moeten hebben, maar in het eerste model van de derde generatie was het onderdeel van het koude pakket oid. Niet 100% zeker dat een president dat standaard had. Er zou een knopje links van het stuur aan de onderzijde van het dashb moeten zitten. Daar zie ik diverse knopjes idd: a.klep, benzineklepje, hoogte, koplampsproeier en nog één of twee lege ruimtes. Kan ook in de buurt zitten van de stuurkolomverstelling wat mij nog niet opgevallen is. Ik zal morgen ff verder kijken

Hallo Raymond,

Alleen de facelift (vanaf eind 2012-2015) heeft mogelijk stuurwiel verwarming.

Die hebben er dan ook een grote duidelijke knop voor zitten.

Een 2009-2012 model heeft nooit stuurwiel verwarming helaas.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Tegenwoordig met de klimaat concierge heb je de knopjes niet meer nodig en gaat een en ander (alleen) aan als het nodig is. :)

Tegenwoordig met de klimaat concierge heb je de knopjes niet meer nodig en gaat een en ander (alleen) aan als het nodig is. :)
Ik laat die conciërge alles zelf uitzoeken en bepalen, want dat werkt prima en ik hoef niets te doen, echter hij verzaakt het om het steenkoude stuur te verwarmen…. Hoe krijg ik dat aan zijn verstand gebracht?

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Ik laat die conciërge alles zelf uitzoeken en bepalen, want dat werkt prima en ik hoef niets te doen, echter hij verzaakt het om het steenkoude stuur te verwarmen…. Hoe krijg ik dat aan zijn verstand gebracht?
Bij de mijne:
Stuurverwarming handmatig op de juiste stand instellen. -Conciërge gaat hierdoor uit.- Nu de conciërge weer op automaat zetten en deze onthoudt je comfy instelling. Dit geldt ook voor stoelverwarming of koeling.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en HondaFan